Miközben a konkurensek a hidraulikus országúti fékeket vagy az elektronikát fejlesztik elsősorban, a Campagnolo a mechanikus váltást tökéletesítette a Taipei Show-n bemutatott új Super Record RS alkatrészcsalád esetében.
Az Eurobike-on bemutatott Campa-újdonságokhoz képest később bemutatott Campagnolo Super Record RS-t nehéz megkülönböztetni a jelenlegi csúcsszettől, ugyanis érdemben csak a váltómechanika szögein és a felhasznált anyagok tekintetében változtattak az olaszok, ehhez elsősorban a szponzorált WorldTour-gárda, az Europcar versenyzőinek visszajelzéseit vették figyelembe. A cél kompromisszumok nélkül az eddiginél is gyorsabb és pontosabb váltás volt, ami a Campa csúcsszettjeit egyébként is jellemezte az elmúlt évtizedben.
Amellett, hogy a Campagnolo természetesen rendelkezik csúcskategóriás elektronikus váltórendszerrel, jó ötlet, hogy zászlajukra tűzik a mechanikus váltás tökéletesítését, hiszen sokan vannak még konzervatív kerékpárosok, akik nem kérnek az EPS-ből, ráadásul ennek a tábornak ugyancsak fontosak a Campa legdrágább szettjeit jellemző olyan előnyök, mint például a lánctányérok és a fogak tartóssága.
Eme kiemelkedően tartós lánctányérokon az új Super Record RS szettben átdolgozták kicsit a lánc terelését segítő profilokat, az átdobó mechanikáján, valamint a fékváltókarok belső mechanikáján is változtattak. Az átdobó terelőlemezei esetében elhagyták végre a karbon alkalmazását, egyébként gyártótól függetlenül sok profi csapatnál a mai napig a szerelők az adott gyártó legjobb fém terelőlemezzel készült első váltóját szerelik a versenyzők bringáira…
A sajtóközlemény szerint az említett változtatásoknak köszönhetően gyorsabb lett elöl a váltás, és terhelés alatt, vagy extrém körülmények között is biztosabban működik, például sárosan, vagy a kockaköveken rázódva a tavaszi klasszikusokon.
Még mindig a hajtómű környékén maradva érdekesség, hogy a Campagnolo kommünikéjében nem az új – Over Torque – középtengely szabványt alkalmazó hajtókarról láthatunk képeket, de az olaszok lezserségét ismerve, ez valószínűleg csak apró mulasztás, a kereskedelmi forgalomban már kapható lesz a Super Record RS szett a nagyobb átmérőjű tengellyel. (Utóbbira szükség is van, hiszen az Ultra Torque hajtóműveket a legtöbb modern karbonvázba (BB386, BB30) már csak szűkítővel lehet beszerelni, ami a soha nem tökéletes illeszkedés miatt gyakorlatilag rosszabb megoldás, mintha eleve nem lenne túlméretes a csapágyház a vázban…)
A designt tekintve az olasz trikolór megjelenése a legszembetűnőbb változás, illetve valószínűleg az árcédula is módosul kicsit, de utóbbiról még nem adott ki információt az olasz alkatrészgyártó. Mint ahogy arról sem, hogy mikor kaparinthatják meg a vájtfülűek az új szettet. Új Campagnolo szettek vásárlásával kapcsolatban további információk IDE KATTINTVA érhetők el.
(x)