2016-ra beleerősít az olasz Bottecchia műhely, nem csak egy fantasztikusan könnyű és minden részletében gyönyörű új Emme csúcsmodellt hoznak ki, de egységesítik az új országúti kerékpár kollekcióban a designt is, a fő díszítő szín a vörös.
Ottavio Bottecchia miután 90 éve, 1925-ben megnyerte a Tour de France-t, nem tétlenkedett, kihasználva a hírnevet a következő évben kerékpárok építésébe kezdett Cavarzere városában és azóta is szorosan a versenysporthoz kapcsolódva működik a bringagyár a Velence és Padova alatt található kisvárosban.
Az innovációk tekintetében a közelmúltból az SP9 Supernova aerodinamikus kerékpárt említhetnénk, melynek első verzióját már öt éve, 2010-ben kihozták, amikor még kevésbé voltak divatosak a mezőnyben az aero-vázak. Akkor még a korábbi Giro-győztes Stefano Garzelli alatt hasított a Supernova, de például a közelmúlt magyar vonatkozása, hogy kontinentális csapatunk, az Utensilnord is SP9-et hajtott az elmúlt két szezonban. Mi is megelégedéssel teszteltük a Bottecchia SP9-et.
Nos, az aerodinamikus kerékpárok kategóriájában úgy tűnik, az SP9 Supernovát végérvényesen felváltja jövőre a tavasszal szintén tesztelt Bottecchia T1 Tourmalet, ami egy UD karbon alapanyagú monocoque karbonvázra épített bringa. Tervezésekor nemcsak a profi versenyzők igényeit vették figyelembe, hanem a kritikus pontokon a komfortot is előtérbe helyezték. Így geometriája és merevsége alapján egy versenyzésre alkalmas, ugyanakkor mégis kényelmes országúti született.
2016-ra a T1 Tourmalet-ra alapozva hoz ki a Bottecchia egy tárcsafékes országúti kerékpárt, amire nincs jobb szó, annyira dögös, hogy hobbikerékpárosként nehéz elképzelni olyan bringát, ami jobban mutat alattunk. Az új modell neve Bottecchia T2 Doppia Corsa. A terminátori számozás találó, valóban a kerékpárok egyik legújabb generációjáról van szó, és lehet itt vitatkozni a tárcsafék szükségességéről, egy nem szigorúan műszaki szempontok szerint választó pénzes vásárlót igenis magával ragad a „kúl” külső, amin a tárcsák is sokat dobnak.
A Bottecchia T2 Doppia Corsa-t abszolút a T1 Tourmalet UD Monocoque karbonvázára alapozták, az aero nyeregszárral együtt 1200 grammot nyom a váz, mely az apróbb úthibákat jobban elnyeli egy „üveg” versenygépnél, ráadásul adott a ballonosabb gumik használatának lehetősége is.
Szintén igényes amatőröknek készül, még inkább a komfortra kihegyezve – de nem tárcsafékkel – az új Bottecchia 8TAVIO EVO. A friss tervezésű, kiváló rezonancia elnyelő tulajdonságokkal bíró Toray UD karbonszövetből épített monocoque váz aszimmetrikus láncvillákkal rendelkezik és a csövek hajlítása is a komfort érdekében történt. A Bottecchia 8TAVIO EVO is belső kábelezéssel készül, Pressfit 86 mm-es középrészszabvánnyal, tapered fejcsővel. A tömegadatok a bringa kényelemre kihegyezett mivolta és kedvező ára ellenére is vonzóak maradtak, a vázat M-es méretben egy kilogramm alatt tartották (950 gramm), a villa pedig 390 grammot nyom a mérlegen.
És a végére hagytuk a 2016-os év nagy durranását, az új Emme kerékpárok bemutatását. Az Emme 695 Competizione ízig vérig versenygép, és ahogy közelebb lép hozzá az ember, szembetűnő, hogy kidolgozása messze túlmutat az átlagos távol-keleti csúcs katalógusvázakon… Persze a manufakturális gyártásnak (handmade in Italy) ára van, a 695 közelíti a hárommillíós kategóriát, ahol például a Colnago C60 LTD, a Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod Black Inc., vagy a Cipollini RB1K tanyázik, de szerencsére az egyszerűbb földi halandóknak szánt Bottecchiák, mint például az előbb említett T1 Tourmalet megmaradnak az egymilliós határ környékén.
A váz DDA1K karbonszövetből készül, kézi megmunkálással, CNC-zett alumínium papucsok alkalmazásával. Attól függően, hogy milyen szettel rendeli a vásárló, a középrész Pressfit 86 mm-es vagy BB30/BSA szabvány szerint választható. A tömegadatok lenyűgözőek, a Bottecchia Emme 695 Competizione váza – ahogy a nevéből is kiolvasható – a manapság etalon 700 grammos álomhatár alatt marad, és a monocoque Columbus Superlight fullcarbon villa is csak 295 grammot nyom.
A Bottecchia Emme 3 váza nem rendelkezik a 695 grammot közelítő tömegadatokkal, de még jobban kihangsúlyozták az egyedi kézi gyártást a díszítések és a még markánsabb CNC alumínium papucs alkalmazásával. Erre a bringára valóban érvényes a Bikemagon régebben gyakran használt kifejezés: Bikeporn! Persze a paramétereket tekintve sem kell szégyenkeznie az Emme 3-nak, figyelembe véve a gyönyörű és masszív alumínium papucsok alkalmazását és a 695-től eltérő „designosabb” csőkialakítást a 865 gramm is jó adat, a kúlfaktor pedig 100%-os, természetesen ehhez a Campa Record vagy Dura Ace szett is hozzájárul.
Triatlonosok és időfutammenők számára is hatékony és stílusos „fegyver” az új Bottecchia Chronothlon kerékpár, Toray UD monocoque karbonvázzal, hogy a merevség mellett ne az út által keltett rezonanciából adódó derék vagy hátfájás rontsa le a versenyen nyújtott teljesítményt.
Integrált kormány-stucni kombó, vázba integrált fékek, minden az aerodinamika jegyében, érdekesség, hogy az első villa tömege a fékkel együtt is csak 430 gramm. A váz a nyeregszárral együtt 1420 grammot nyom, az aero elemekből épített időfutamgépek világában ez jónak számít.
Továbbra is kínál mountain bike és egyéb – trekking, city – kerékpárokat a Bottecchia, melyeket az olasz stílus miatt is érdemes választani. Nem fogjuk őket kiemelezni, de még a fatbike-flottája is tekintélyes a taljánoknak, bár nem valószínű, hogy ezek fogják megdobni az eladási statisztikákat.
Bővebb információk Bottecchia kerékpárokról a Tuttobici Kerékpárüzletben!
Web: http://tuttobici.hu/