fbpx

Bianchi Record 843 Ofmega szettel

Ritkán találkozhatunk Ofmega szettel szerelt országúti kerékpárral, hiszen kevesen választanának ismeretlenül csengő, olasz harmadvonalbeli alkatrészt egy patinás kerékpár restaurálásához. Viszont abban talán sokan egyetértenénk, hogy a legoptimálisabb az lenne, ha minden említésre érdemes gyártóval foglalkoznánk egy-egy szett erejéig, stílusosan egy régi acélvázra szerelve, így megismerve annak erényeit és hibáit.

_MG_3240

A technikai részletekről a Bianchi Record 843 esetében csak széljegyzetként beszélhetünk. Nem túlzó a megállapítás, hogy a hetvenes években érezhette magát a kerékpáros, aki ezt a felszereltséget választotta Bianchijára. A legendás gyártó a saját névvel jegyzett Columbus Formula Two csövekből készült vázát már jó néhány „Rekord” változaton használta, nálam a 905, 915 és 920 típusok fordultak meg, és mindössze a geometria és a villa jelentette a különbséget.

bianchi_record_843_12

A cikkben szereplő Rekord 843-as meredek villaszöggel került forrasztásra, és talán a felszereltség is a kényelmes, de legfőképpen olcsó végtermék elérése miatt lett kissé kőkorszaki, mégis jó minőségű, megbízható… és legfőképpen olasz. A feltűnő kék fényezés gyárilag is így mutatott, sajnos a múltban valaki az eredetitől nagyon elütő javítószínt használt a kisebb-nagyobb karcok eltüntetésére, ezért döntöttem a teljes felújítás mellett. A mai technikai feltételek mellett nem nehéz reprodukálni a gyári színt, ugyanez a helyzet a matricákkal is, szerencsére a profi szakemberek itthon is adottak, így ezekért sem „kell a szomszédba menni…”.

_MG_3245

Sokan tartanak a homokszórástól a vékony falvastagságok miatt, nekik alternatív megoldásként a gyönggyel való festékeltávolítás lehet szimpatikus. Véleményem szerint csak szemcsemérettől, illetve a kivitelező hozzáértésétől függ az eredmény, ezt tehát meghagyom a szakembereknek, a most látható munka nekem bőven megfelel. Ezt a műveletet egy rozsdagátló alapozás, vékony szórógitt használata, majd a metálkék szín felvitele, végül a lakkozás követte, amely kellő száradás után keményebb, ellenállóbb felületet eredményezett, mint a színterezés, ennek megfelelően nagyobb anyagvastagság mellett jobb minőségű hatást kelt.

bianchi_record_843_10

Az előző tulaj határozottan állította, hogy a városi kormány a német kerékpárboltban került felszerelésre, ami nehezen hihető a Modolo Corsa versenyfékkarok láttán, de végül az eredeti Bianchi gravírozású stucni meggyőzött az eladó igazáról: a megszokott 26,0 mm-es kormány átmérő helyett ez a városiakra jellemző 25.4 mm volt a gépen. Ezeket pótolandó, egy hetvenes évek végéről származó Campione de Mondo CX-ből bontott 3t Record stucni/3t Mod. Grand Prix kormány kombinációra esett a választás, így az eredetiség alig csorbult. A szürkés bevonatú Ofmega komponensek és a repedezett fékkargumik színéből indultam ki, a felújítás során konzekvensen ezeket követtem végig, utóbbiakból sikerült újakat szereznem a tengeren túlról, az Ofmega Master szett pedig eredetileg is hiánytalanul megtalálható volt a bringán.

bianchi_record_843_05

Az első kerék a múltban cserélve lett, így bontott agyak után kellett néznem, s mivel esélytelennek tűnt párt találni a Campagnolo Omega Strada Hardox hátsó felnihez passzolót, a nulláról kezdhettem a kerékszett megépítését. Így viszont lehetőség nyílt a sötét színek szélesebb körű használatára, folytatva a fentebb megkezdett irányt a küllőkkel, illetve a nehéz, de cserébe erős Gipiemme 28 mm profilmagasságú felnikkel, így törekedve az olasz vérvonal megtartására. A harmóniát a Continental köpenyek garantálják, összhangban a fekete Ambrosio Ribbon kormánybetekerő szalaggal és a patinásan kopott San Marco nyereggel. A fékekkel kapcsolatban módosításra kényszerültem, eredetileg Modolo Start féktestek teljesítettek szolgálatot a bringán, ezeket inkább egy kicsit idősebb, de színben és színvonalban inkább passzoló Modolo Race-re cseréltem, és a színterezett pofák tanulsága szerint egyenesen az 1983-as világbajnok produktumot tisztelhetjük bennük.

bianchi_record_843_06

Az Ofmega „Master” fantázianevű családja nem lett volna teljes a pedálok nélkül, így ezt is a legnagyobb aukciós oldal segítségével kellett beszereznem, majd némi felújítás és karbantartás után beállhatott a 36 furatos agyszett, az olasz menetes középrész, a Bianchi felirattal fémjelzett hajtómű, a váltószett – végül, de nem utolsósorban – a csodaszép acél kormánycsapágy. A klipsz és klipszíj terén is a szín volt a legfontosabb szempont: az előbbi egy kényelmes, „montis” Christophe, utóbbi egy ma is kapható klasszikus bőr darab ugyanezen gyártótól.

bianchi_record_843_09

A számtalan profi olasz és japán alkatrészcsalád után egy Ofmega szett akár felüdülés is lehet, és aki egy ilyen jellegű felújításra adja a fejét, garantáltan nem fog csalódni: annyit nyújt, amennyit a maga korában elvártak tőle, és bár komoly történelmet nem tudhat magáénak, létjogosultságát nehéz lenne vitatni. És amit biztosan elmondható: a tartós használat után a megmutatta, hogy pontosan olyan szinten működik, amilyen a megjelenése…

Szöveg: Zatykó Péter
Fotó: Rovó István Photography

bianchi_record_843_07

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.