fbpx

Bianchi 2014: A legenda a fejlődés élvonalában az Eurobike-on

A Bianchi egyértelműen hisz a tárcsafékek létjogosultságában az országúti kerékpározásban, a Colnago mellett a másik patinás olasz márka, amely az új technológia elkötelezett zászlóvivője. A csúcskategóriás Oltre XR2 és Infinito CV jövőre megújul, egyaránt elérhető lesz minkét fékrendszerhez készült változatban.

A sikeres C2C sorozat utódaként az Infinoto CV kényelemre hangolt csúcsmodell immár hidraulikus tárcsafékes változatban is...

A sikeres C2C sorozat utódaként az Infinoto CV kényelemre hangolt csúcsmodell immár hidraulikus tárcsafékes változatban is…

A sikeres C2C sorozat utódaként az Infinoto CV fejlesztése kissé előbbre tartott a világ legidősebb kerékpármárkájánál, már nyár elején hírt kaptunk a kényelemre hangolt csúcsmodell új változatáról. A Bianchi kínálatában a kényelem biztosítása nem egyenlő a manapság divatos „kocakerékpárosokra” szabott geometriával: a fejlesztés fő célja, hogy a Vacansoleil-DCM Pro Tour csapat sztár kerekesei a lehető legmagasabb szintű karbontechnológiát alkalmazó, de az út rezgéseit kiválóan csillapító vázszettet kapjanak a tavaszi klasszikus versenyek embert próbáló kockaköves vagy éppenséggel murvás szakaszaira. Juan Antonio Flecha egy Infinito CV nyergében teljesítette az idei Ronde van Vlaanderen-t, avagy a flamand “kört”, majd a következő hétvégi Párizs-Roubaix klasszikuson már a csapat minden indulójának jutott egy-egy Infinito tesztgép.

A “fájdalomcsillapítónak” nincsenek mellékhatásai a súly terén: kellemesen fogunk csalódni a 950 g-os váz, illetve a 400 grammos villa láttán!

A “fájdalomcsillapítónak” nincsenek mellékhatásai a súly terén: kellemesen fogunk csalódni a 950 g-os váz, illetve a 400 grammos villa láttán!

A kényelem fokozása érdekében alkalmazott technológia igen komoly alapokon nyugszik: a CounterVail Vibration Cancelling Composite Technology-nak keresztelt rezgéskioltó elvet a Material Sciences Corp. szakemberei dolgozták ki, amely a NASA egyik beszállítója. A CounterVail egy magas viszkozitású elasztikus alapanyag, amelyet gyártáskor a karbon szövetszerkezetbe laminálnak, a tesztek alapján a karbonszövet-szerkezethez képest 75%-kal jobban csillapítja a rezgéseket. A csövek, illetve a vázszerkezet ettől még nem lesz hajlékony: az elasztikus anyag deformáció nélkül nyeli el ezeket. Mind a Bianchi mérnökei, mint a Pro Tour verenyzők visszajelzései azt mutatják, hogy a Infinito CV kevésbé terheli az izmokat, mint mondjuk a Oltre csúcsmodell, a rossz minőségű utakon pedig a kerékpár irányítása is biztosabb. Geometriája kissé stabilabb, mint az Oltre-é, bár a fejcső mindössze néhány milliméterrel hosszabb. Ha azt gondolnánk, hogy a “fájdalomcsillapító” mellékhatása szükségszerűen a megnövelt tömeg, kellemesen fogunk csalódni a 950 g-os váz, illetve a 400 grammos villa láttán!

Juan Antonio Flecha egy Infinito CV nyergében teljesítette az idei Ronde van Vlaanderen-t...

Juan Antonio Flecha egy Infinito CV nyergében teljesítette az idei Ronde van Vlaanderen-t…

 Az Infinito CV PF BB30-as középrésszel, alul másfél colos kormánycsapággyal rendelkezik, de ami még fontosabb a rossz útviszonyok esetében, elfér benne akár egy 28 mm-es köpeny is. Elektronikus váltással is kompatibilis. Két változatban lesz elélhető: hagyományos patkófékhez, illetve tárcsafék-rendszerhez. Az utóbbi esetében a koncepció egyértelműen Shimano vagy SRAM hidraulikus rendszerre hangolt, a vezetékek a vázban, illetve az első villaszáron belül futnak, elől/hátul 140 mm-es tárcsát fogad, de lehetőség van adapterrel 160-ra emelni a tétet (azaz a váz elviseli a megnövelt terhelést is). A hátsó saru 135 mm-es, a váz kb. 100 grammal nehezebb, mint a patkófékes változat.

Vacansoleil/DCM és Androni Giocatoli Venezuela profi kerekesei által hajtott Oltre is megújul 2014-re...

Vacansoleil/DCM és Androni Giocatoli Venezuela profi kerekesei által hajtott Oltre is megújul 2014-re…

Az Oltre a Pro Tour-osok mindennapos munkaeszköze...

Az Oltre a Pro Tour-osok mindennapos munkaeszköze…

A Vacansoleil/DCM és Androni Giocatoli Venezuela profi kerekesei által hajtott Oltre is megújul, az XR2 névtoldalékot kapja meg keresztségben. A régebbi modell nemcsak a Bianchit hajtó Pro Tour versenyzők számára volt nagy kedvenc, hanem számos összehasonlító kerékpárteszten is rendkívül jól szerepelt. Sokak szerint közel áll a tökéletes kerékpárhoz, amelyen a Bianchi szakembergárdája még megkísérelt egy kicsit finomítani. A váztömegből ugyebár mindig lehet egy keveset faragni az egyéb tulajdonságok “beáldozása” nélkül, a vázformán pedig “simítgatással” fokozták annak aerodinamikai tulajdonságait. Az XR2 nagy szakítószilárdságú UMS40 és CN60 karbonszövetből készül, tömege 55 cm-es vázméretben 900 gramm alatt lesz. BB 386 középcsapágy-háza ideális a Campagnolo 2014-es új 30 mm-es tengelyrendszeréhez, így a képeken látható 80. évfordulós vicenzai Super Record szett adaptermentesen illeszkedik.

80. évfordulós vicenzai Super Record szett tökéletesen passzol rá...

80. évfordulós vicenzai Super Record szett tökéletesen passzol rá…

Az Oltre XR2 természetesen elektronikus váltással is kompatibilis, az akku a váz nyeregszárcsövébe integrált, de a mechanikus rendszer is pont olyan jól illeszkedik, mint a “villamos”. Villája mindössze 350 grammos, emellett aerodinamikailag optimalizált, válla pedig “bebújik” a fejcső és az alsócső találkozásánál kialakított mélyedésbe. A váz speciális nyeregszárat fogad, amely aerodinamikus formájú, de rétegszerkezete emellett többlet kényelmet is biztosít. Az UTSS pálcikavékony támvillák ugyancsak hatékonyan csillapítják a rezgéseket, bár ha egy ellazító adag morfiumra van szükség, arra ott az Infinito CV.

Íme a csúcsmodell hidraulikus tárcsafékkel: a kialakítás Shimano vagy SRAM hidraulikus rendszerre hangolt, a vezetékek a vázban, illetve az első villaszáron belül futnak...

Íme a csúcsmodell hidraulikus tárcsafékkel: a kialakítás Shimano vagy SRAM hidraulikus rendszerre hangolt, a vezetékek a vázban, illetve az első villaszáron belül futnak…

A Bianchi az Oltre csúcsmodellt is elkészítette tárcsafékes változatban: a kialakítás Shimano vagy SRAM hidraulikus rendszerre hangolt, a vezetékek a vázban, illetve az első villaszáron belül futnak, elöl/hátul 140 mm-es Post Mount tárcsát fogad, a hátsó saru pedig 135 mm-es. A fejlesztők szerint nem érdemes 25 mm-nél keskenyebb külsővel használni, mivel a hidraulikus tárcsafék szereti a nagyobb kontaktfelületet az aszfalttal.

Azért jutott egy kevés fejlesztőmunka a nem csúcskategóriás modellekre is: a Bianchi Sempre Pro is megújul 2014-re...

Azért jutott egy kevés fejlesztőmunka a nem csúcskategóriás modellekre is: a Bianchi Sempre Pro is megújul 2014-re…

Azért jutott egy kevés fejlesztőmunka a nem csúcskategóriás modellekre is: a Bianchi Sempre Pro is megújul PressFit 30 középcsapágyházzal, alul nagyobb méretű kormánycsapággyal, mindkettő az optimális vázstabilitás jegyében került alkalmazásra. Az UTSS pálcikavékony támvillák hatékonyan csillapítják a rezgéseket, így látható, hogy a kényelem fokozása is szerepet kapott a 2014-es fejlesztésben. A váztömeg még bőven “versenysúlyban” van: 55 cm-es vázméretben mindössze 1050 g.

A Semprét hajtják a Pro Tour csapatok is!

A Semprét hajtják a profi csapatok is!

Az Intenso ugyancsak fullkarbon konstrukció C2C koncepció szerint készül...

Az Intenso ugyancsak fullkarbon konstrukció, C2C koncepció szerint készül…

Az Intenso modellcsalád ugyancsak fullkarbon konstrukció, itt is szerepel a másfél colos alsó kormánycsapágy, a hozzávaló új villában pedig rezgéscsillapító Kevlar betétek növelik a kényelemérzetet. A fejcső hossza és a vázgeometria az Intenso esetében már inkább az hétvégi harcosok igényeit követi (azaz C2C elv szerinti), a magas első traktus pedig alkalmat adott egy ritka érdekes és tetszetős bowdenvezetés-megoldásra is. Meglepő módon ezen a modellen egy 4. középcsapágyház-rendszert találunk: hagyományos angolmenetest. Az 1230 grammos váztömeg ebben a kategóriában egyáltalán nem számít rossznak.

A Via Nirone 7 új, hidroform eljárással készült vázat kap 2014-re, három különböző csőfalvastagsággal...

A Via Nirone 7 új, hidroform eljárással készült vázat kap 2014-re, három különböző csőfalvastagsággal…

A népszerű Bianchi aluvázas modell, a Via Nirone 7 új, immár hidroform eljárással készült vázat kap 2014-re, három különböző csőfalvastagsággal, amely a tömeg csökkentése mellett a mérnökök szerint stabilabb szerkezetet eredményez. A villa karbonszáras, alu nyakkal rendelkezik, illetve ebben is megtaláljuk a rezgéscsillapító Kevlar betéteket, amelyek a remények szerint csökkentik az út által keltett rezgéseket. Az új Shimano Claris szettel is kapható lesz, állítólag meglepően kedvező árfekvésben. A Bianchi nagykövetének számító, idén a Giro d’Italia dicsőség csarnokába beválasztott háromszoros győztes Felice Gimondi sem ment jobb bicajjal anno, mint egy 2014-es Claris-szal szerelt Via Nirone 7!

Montis vonalon a versenyorientált karbon Methanol immár mindhárom kerékméretben, azaz 650B-s változatban is kapható lesz...

Montis vonalon a versenyorientált karbon Methanol immár mindhárom kerékméretben, azaz 650B-s változatban is kapható lesz…

Montis vonalon a versenyorientált karbon Methanol immár mindhárom kerékméretben, azaz 650B-s változatban is kapható lesz, 12×142 átütőtengellyel, a 1 1/8”-1 1/2” fejcsőmérettel, PF30 73 mm-es középcsapágyházzal, illetve belső bowdenvezetéssel rendelkezik. További érdekessége, hogy a Bianchi előre Di2-kompatibilissé tette a vázat, azaz az elektronikus váltórendszer felszereléséhez minden adott… csak annak piaci bemutatása várat még magára. Talán a talján mérnökök tudnak valamit, amit mi még nem!

Az SL változat karbonváza 19”-os méretben mindössze 1185 g, köszönhetően a rendkívül erős SHM Toray HM700T és 40T/30T alapanyagnak, amelyet titánhálóval erősítettek a kritikus helyeken. Integrált nyeregszáras kialakítást kap, de „visszanyesve” hagyományos 31,6 mm-es nyeregszárat is fogad. Létezik SX versenyfelhasználásra tervezett változat vékonyabb csőfalvastagságokkal, belső csőmerevítéssel, még alacsonyabb váztömeggel.

Végezetül annyival még adós vagyok, hogy az összes többi Bianchi modell 2014-ben lényegében változatlan marad, új időfutamgépet pedig 2015-re ígérnek a fejlesztők.

További információ a forgalmazó honlapján.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.