A Canyon német kerékpármárkának új többségi tulajdonosa lett egy belga befektető személyében.
A Groupe Bruxelles Lambert (GBL) lett a német kerékpármárka új többségi tulajdonosa, a belga befektető már több ruházattal foglakozó vállalat részvényese, mint például az Adidas vagy a Burberry.
A Canyon óriási fejlődésen ment az utóbbi években, több kerékpáros (Canyon-Sram, Movistar, Canyon-DHB) csapatot is szponzorál és a további növekedéshez új befektetőket keresett. Ennek eredményeképpen a kisebbségi tulajdonos TSG és a Canyon útjai szétválnak.
A Canyon alapítója, Roman Arnold így nyilatkozott: “Nagyon örülök a GBL-vel megkötött együttműködésnek, akik lenyűgöztek engem és csapatomat az üzletünk iránti szenvedélyükkel, a széleskörű tapasztalatukkal és hosszú távú elkötelezettségükkel. Ezen a ponton szeretném hangsúlyozni, hogy a TSG is fontos szerepet játszott az eddigi növekedésünkben. A Canyon továbbra is felfelé ívelő pályán halad, és izgatottan várom, hogy a GBL és az egész Canyon csapat segítségével megvalósítsam a jövőbeni növekedési terveinket és tovább erősítsem a pozíciónkat a világ egyik vezető kerékpárcégeként.”
A Canyon márkát 2002-ben alapították és 2019/2020-ban 400 millió eurós forgalmat értek el és az elmúlt 3 évben megduplázták az eladásaikat.
Roman Arnold továbbra is a tanácsadó testület elnöke marad, és a bevételei nagy részét újra befekteti a GBL szerint.
A tranzakció várhatóan 2021 első negyedévében zárul le.