Legutóbb bemutattuk a megújuló csúcs downhill-freeride alkatrészcsaládot, a 2013-as Saintet, de a Shimano gondol az ár-érzékeny kerékpárosokra is, így a Gravity vonalon is kedveskedik a márka kedvelőinek egy kedvezőbb árfekvésű szettel.
A Zee-t a Hone utódjának szánják, 1×10-es rendszer kedvelőinek.
– váltókar: A Saint szetthez hasonlóan a váltókarok 2 féle rögzítéssel, normás és I-spec rendszerrel, a kormányra, vagy a fékkarra szerelhetőek. A váltókar részei egy picit rövidebbek, de ugyanúgy kényelmesen kézre állnak, mint a nagytesó esetében. Természetesen a 2-way release rendszert alkalmazza a felső kar, így mutató vagy hüvelyk ujjal is válthatunk nehezebb fokozatba. 10 fokozatot pöckölhetünk velük.
– hátsó váltó: Rövid kanalas verzióban elérhető, kicsit keskenyebb kiadásban készül, mint a Saint. Viszont a kanál rugó erejét ennél a váltónál is állíthatjuk erősebb, vagy normás állásba, ezzel növelve a lánc feszességét.
– fék rendszer: A munkahengereket szintén a nagytestvértől örökölte a Zee szett, csak itt le kell mondanunk az Ice-tech fékbetétekről és tárcsákról. A kerámia dugattyúk és a légtelenítési rendszer azonban ennél a fékrendszernél azonos a Sainttel. A fékkarok tekintetében az új forma a Zee szettnél is jelen van, I-spec kompatibilis. Könnyen állítható a fékkar távolsága a kormánytól.
– hajtómű: Az ismerős formavilágú két-részes hajtóművet picit felszteroidozták az extrémebb kerékpárosok számára. Maga a kar formája is hízott, illetve a belső oldalon nincs olyan mélyen kimélyítve. A lánckerék tartó részek is szélesedtek, illetve egy lánctányéros használatra optimatizált lett. 34, 36, 38 fogszámmal lehet majd elérni 2013-ban. Középrész választékból már nem csak a 68/73mm létezik, hanem lesz szélesebb 83mm-es középcsapágy-házhoz tervezett verzió is.
– agyak: A kerékagyak is a lejtőzőknek kedveznek, a szokásos golyós csapágyas, jó minőségű tömítésekkel áll ellen a piszoknak. Center lock tárcsa rögzítéssel, az első agy 20/110, a hátsó pedig 10 vagy 12/135, 12/142, 12/150mm-es verzióban lesz elérhető.
Szöveg és fotók: Jurecska Mátyás