A vasárnap John Degenkolb győzelmével véget érő Milano-Sanremo klasszikust követően nem éppen klasszikus doppingellenőrzés kezdődött, ami a dobogósokat és még 33 versenyzőt, illetve versenykerékpárt érintett…
Tavaly ősszel a Ryder Hesjedal bukását követően furcsa pályán mozgó kerékpár kapcsán mi is taglaltuk a rejtett elektromos rásegítés témakörét, kipróbálva Varjas István régóta létező fejlesztését is. Azóta kerékpáros monumentumon (legnagyobb presztízsű verseny) vasárnap tartották a legnagyobb razziát, a nemzetközi szövetség (UCI) és az olasz rendőrség is kutatott a csapatoknál rejtett motorokat keresve.
A cyclingnews.com információi szerint 36 kerékpárt vizsgáltak át, a 3 dobogósét, valamint a Trek, a Quick Step és a Tinkoff-Saxo 11-11 gépét, közvetlenül azután, hogy a versenyzők leszálltak róla, illetve a kísérőkocsikon lévő bringákat is leszedték. A Gazzetta dello Sport az Astana Team kerékpárjainak vizsgálatáról is beszámolt, de ezt a cyclingnewsnak már nem erősítették meg.
Idén már a Párizs-Nizzán is átnéztek hat csapattól 2-2 kerékpárt, de ahogy a Milano-Sanremo után, úgy Franciaországban sem találtak semmit, ahogy eddig még sehol, ilyen jellegű csalással nem bukott meg senki. A vizsgálat során vasárnap kivetették a szerelőkkel a nyeregcsövet és a középrészt, majd mikrokamerákkal nézték át a vázakat belül, szokatlan alkatrészek után kutatva, eredménytelenül.