fbpx

ATom blog: Ipari ETALON – kétszer

Van erő abban, amikor tudod, hogy soha nem fog meghibásodni…

Megnéztem a tömegadatait, de igazából csak azért, hogy ide leírhassam nektek. Valójában – ebben a kategóriában – ez szinte semmit nem jelent. Pedig piszkosul drága. És igen. Egy tized ennyibe kerülő stucnival is kb. ugyanúgy lehet kerékpározni. Semmilyen észérv nem szól mellette. Talán csak a szerelem. Vagy a fanatizmus. Vagy betegség mindez?

Moots Open Trail Kormányszár

A Moots, a hegesztés etalonja. Most pedig kattints a képre, és nézd meg teljes méretben a villanyak rögzítő fülei melletti hegesztési varratot. Tudom. Ez már perverz, hogy egy hegesztési varrat szépségéről írok, de szerintem ez egyszerűen lenyűgöző. Elképzelni sem tudom, hogy hogyan alkothat emberi kéz ennyire szép varratot. Mennyit kell ehhez a szinthez gyakorolni?

Moots BikePro.hu Blog_1950

A Control Tech totál a másik véglet. Zéró hegesztés. Ez a világ első Monocoque (egy darabból álló) kovácsolt titán stucnija. Ráadásul az erősebb 6Ti/4Al ötvözetből. Szintén egy műszaki tökély. Ráadásul gyönyörű. Pedig a szöges ellentéte a Moots-nak. Hihetetlenek az áttörései. 100% titán. A csavarok is.

Moots BikePro.hu Blog_1962

A Moots Open Trail montis verzió. 3Ti/2,5Al titán ötvözetből. Az előlap eloxált alu, a csavarok acélok. Nem könnyű. 157 g, de egyáltalán nem hat meg. Kell egy ilyen. Csak azért, mert egy műszaki tökély. Az országúti verziója mindössze 120 g.

Moots BikePro.hu Blog_1953

A Control Tech T-Mania dedikáltan országúti példány, 120 g-os tömeggel 90-es hossz mellett. Az alapanyagba belekovácsolt márkajelzés pedig zseniális. A Moots-on is jól mutatna egy hasonló a matrica helyett. Egy ilyen is kell.

Te hajlandó lennél egy hagyományos stucnihoz képest irreálisan nagy vételárat kifizetni egy-egy ilyen szépségért?

Szerző és fotók: Ardó Tamás

A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo