Szükséges, hogy mindig minden állítható, és személyre szabható legyen? Mit nyerhetsz az integrációval, és mit kell feláldozni érte?
A legutóbbi, integrált vázelemekről szóló blog bejegyzésünk gondolatmenetét folytatva, ki lehet terjeszteni ezt az erőteljesen funkcionális hozzáállást a kerékpáralkatrészekre is. Mi lenne, ha a kormány lenne a kosár? Vagy a kosár maga a kormány? Mert ez is megoldható. Ha elfelejtjük, hogy mindent egyesével rögzítsünk egymáshoz, akkor a felszabadult helyet, alapanyagot, megmunkálási időt át lehet konvertálni mondjuk szépséges dizájnná, ötletes megoldássá, mint ahogy ez ennél a Raleigh Dundee 5.0-s gépnél is láthatod, mely egy igazi szép és funkcionális haszonkerékpár.
A hegesztett alu kormány / kosár kombó stabilitásával kétség kívül nincs gond. Ezekkel a csőátmérőkkel nem tűnik egy lecsoffadós megoldásnak. Tény, hogy a stucni rögzítő csavarjait nem árt alaposan meghúzni, de ha ezt betartja az ember, akkor egy igazán meghibásodás-mentes, integrált kormányt és kosarat tudhat a magáénak.
Az integrált kormány-kormányszár kombók külföldön egyre gyakoribbak, de leginkább csak az országúti gépeken. Ott egyértelműen a tömeg megtakarítás a szempont. Ez a koncepció szerintem életképes lehet azokon a tipikus haszonkerékpárokon is, melyeket nagyjából soha nem állítgat az ember, és ahol soha nem kell ezen alkatrészek meghibásodásától tartani. Ha vásárlás előtt kipróbálja a vásárló, és a stucni hossz, és kormány szög kényelmes neki, akkor valószínűleg ez így is marad mindörökké. Akkor meg minek az a sok rögzítés? A végeredmény, egy egységesebb, letisztultabb design.
Nekem bejönnek ezek az integrált megoldások. Te hogy vagy vele?
Szerző és fotók: Ardó Tamás
A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog