A meglepően széles abroncs- és kerékszettkínálat mellett kimagasló ár/érték aránnyal jeleskedő portugál gyártó számos új terméket mutatott be Friedrichshafenben. Standjukon egyértelműen elkülönült az általános használatra tervezett Rodi márkanevű paletta az ugyancsak a Rodi által Portugáliában készült prémium kategóriás BlackJack kínálattól. A nyalánkságok természetesen a fekete hátteres BlackJack sorozatban találhatók, de nem lebecsülendő a mindenki által megfizethető, kiválóan szolgáló, hazánkban is jól ismert Airline, Vuelta, BlackRock és Excalibur termékcsalád sem, amely a stand „piros oldalán” kapott helyet.
A jelen bemutatót kezdjük ez utóbbi szegmenssel, utána pedig egyértelmű lesz mindenki számára, hogy a Rodi képes rendkívül magas technikai szinten a világ legnevesebb kerékgyártóival versenybe szállni! A „haszonmodellek” technológiai sajátosságairól persze nehéz több bekezdést írni, ezzel szemben lényegesen több készül belőlük, Európa útjain a kerékpárosok százezrei közlekednek rajtuk, „kilométermilliókat” megtéve, ami ugyebár a kerékpározás valódi célja!
A Rodi név furcsamód kissé megfoghatatlan: vannak bringások, akik nem is ismerik, pedig saját kerékpárjukban is éppenséggel Rodi kerék vagy felni teszi a dolgát, gyakran Airline, Vuelta vagy egyéb modellcsalád-elnevezés alatt. Mint látható, a portugál gyártó inkább a modellt helyezi előtérbe, majd kis betűkkel e mögött szerepel a „made by Rodi” információtoldalék.
A Rodi egyik új fejlesztése egy már igen jól ismert modellnév alatt fut: az Airline EVO megbízható, stabil, strapabíró, aerodinamikus kardküllőt alkalmazó konstrukció, ipari csapágyas Formula agyszettel. A portugálok a divattrendeket is pontosan követik, így az Airline EVO elérhető fekete vagy fehér színben, az utóbbit természetesen fehér küllőkkel fűzik. Elől 20, hátul 24 küllőt számolhatunk páros küllőkiosztással vagy hagyományos egyenletes elrendezéssel, illetve választhatóan Shimano vagy Campagnolo rendszerű sort fogad, de kapható menetes pályaagyszettel is EVO Fixie néven. A 31 mm magas aerodinamikus abroncsprofil mellett a 888/1143 grammos tömegadat nem vészes. Országúti edzéshez vagy városi használatra mindenképpen ajánlott az új EVO modell. Blaster néven pedig egy alacsonyabb abroncsprofillal rendelkező változat áll rendelkezésre 2014-ben, hasonló technikai paraméterekkel, 20/24 kardküllővel fűzve.
A 29-er és 650B MTB kerékméretben az Excalibur 29XC és 650XC modellek jelentik az újdonságot 2014-re, tárcsafék-specifikus abronccsal, választhatóan három típusú és árfekvésű Formula agyszettel (akár 15 mm átütőtengelyes villához is), továbbá divatos fekete vagy fehér színvilágban egyaránt elérhető. Az Airlinehoz hasonlóan itt a tartósságot és megbízhatóságot érdemes kihangsúlyozni, így az árszint alapján a 943/1018 grammos súlyadat határozottan kedvező: számos más gyártó által kínált hasonló kategóriájú modell lényegesen nehezebb és gyengébb konstrukció, nem mellesleg silányabb kidolgozással készül. Az Excalibur XC és DH továbbra is kapható 26”-os kerékméretben, az utóbbi választhatóan akár 15/20 mm-es átütőtengelyes változatban is.
A BlackRock ugyancsak elérhető mind 29-er, mind 650B méretben, fekete és fehér színben, az utóbbi kék grafikával. 15 mm átütőtengelyes villához is van BlackRock változat, így összesen 3 agyszett közül lehet választani. Néhány 10 grammal nehezebb, mint az Excalibur XC, ellenben a felni kicsit szélesebb és masszívabb, tehát akár „durvulós” felhasználásra is beválhat. Külön abroncsként is kapható mindkét kerékmérethez, árához képest határozottan igényes kidolgozású darab. Szerintünk abszolút telitalálat!
Érdemes még megemlíteni az új e-kerékpárokhoz tervezett abroncsválasztékot, amely immár 6 (!) modellt számlál (E550, Web 19, Web 21, Web Disc, Web XL és Connect). Habár hazánkban jövőre várhatóan nem lesz tömeges kereslet irántuk, nyugaton már más szelek fújnak, és a Rodi nem késlekedik ezen igények azonnali kielégítésével. Az e-bike modellek húzásirány szerint megerősített küllőfuratokat kaptak, az abroncsfékes típusok pedig szélesebb fékező felülettel rendelkeznek. Három szín áll rendelkezésre: fekete, fehér és szatén.
Országúti fronton a klasszikus Airline 4 mellett, mind az új Airline EVO, mind a Blaster kapható lesz külön abroncsként is. Ehhez jön még a régi kedvenc, a Stylus Race, amely háromkamrás kialakítással, meglepően alacsony tömeggel és árcédulával nyújt kecsegtető alternatívát a minőségi, versenycélra is alkalmas kategóriában. Elvileg mindegyik kapható fehér színben is, ha éppen az illene jobban a kerékpár színvilágához.
A montis felhasználásra tervezett abroncsok közül a BlackRockról már szóltunk, de az Excalibur könnyített XC, vagy erősebb FR és DH változata is melegen ajánlott, egy kissé magasabb profillal pedig az FW Disc nyújt alternatívát a tárcsafékes használathoz. A VR 19 lényegében egy köszörült oldalfalú FW Disc, bár kissé alacsonyabb profillal a VR17 is rendelkezésre áll az abroncsfékkel szerelt kerékpárok számára. A Vision, az Airline 1, az Airline 3, az Airline Plus és a Scorpion modellek pedig trekkingkerékpárokon tehetnek jó szolgálatot. A katalógust böngészve már alig meglepő, hogy a kerék- és abroncsmodellek összesített adattáblázata három A4-es oldalt vesz igénybe: tehát a Rodi általános kerékpározásra kínált palettája bőven biztosít választási lehetőséget. De ha egy pillantás vetünk a BlackJack sorozatra, garantáltan leesik az állunk!
Kezdjük a sort esetleg a négyféle országúti karbonkerékkel, karbontestes agyszettel? 38 vagy 55 mm-es abroncsprofil, szingós vagy peremes rendszer, kardküllők aluniplivel fűzve… van még kívánság? Mellesleg ezek Carbon Collection fantázianéven kerülnek a boltokba, tömegük 1280 grammtól indul, és Made in Portugal! Elkülönült kollekciókra tagolódik a BlackJack kínálat: lesznek pillekönnyű alu kerékszettek Scappare és Okio néven (különbség a kissé eltérő abroncsprofil), egy másik „Collection-ben” pedig illesztékes szerkezetű abronccsal kaphatók a DT Swiss modellnevekre hajazó R1800 és R1860-os BlackJackek . Mindegyik választható 210/70 grammos ultrakönnyű, Campás vagy Shimanós alurotoros agyszettel is. Egyéb kívánság?
Montis felhasználásra pedig ott az országúti vonal tükörképe C29, C650B és C26, azaz 29-er, 650B és 26”-os karbonfelnikkel (!), továbbá 650B méretű könnyű aluabroncsos választékkal (Smuggler, Sniper, stb.)… Tényleg csak ámultunk és bámultunk a Rodi standon. Eltévedtünk volna, ez biztos ugyanaz a gyártó, amely a költséghatékony árszegmenst uralja egész Európában, beleértve hazánkat is?
További információ a forgalmazó honlapján https://www.pacificcycles.hu/RODI.html