Két hét alatt majdnem 36 tonnával kevesebb széndioxid került a légkörbe a munkába bringázóknak köszönhetően
Több mint 4700-an ültek nyeregbe a Bringázz a munkába! kampány első két hete alatt, akik összesen 223 850 kilométert tekertek le, 32,2 millió forintot spóroltak a benzinen, és közel 36 tonna széndioxid kibocsátását kerülték el május 6. és 20. között. A mindennapi kerékpározást népszerűsítő, nyereményjátékkal összekötött kampányhoz még most sem késő csatlakozni: a május 31-ig hátralévő két hét bőven elég ahhoz, hogy az újonnan munkába bringázók teljesítsék a feltételeket, és esélyük nyíljon megnyerni egyet a 2,5 millió forint összértékű ajándék – értékes kerékpárok, hétvégék, kiegészítők, élmények és sok minden más – közül.
Összesen 1539 vállalat, 1613 csapata 4707 emberrel tekert a 2019 tavaszi Bringázz a munkába! kampány keretein belül a játék első két hetében. Ezzel 32 229 891 forint benzinpénzt spóroltak meg, 35 592 kg szén-dioxid kibocsátását kerülték el, és 4 029 296 kcal energiát használtak fel, ami mindenkinek jó.
Budapest és Szeged az élen
A játékban külön kategóriában mérjük a vállalatok, illetve a városok kerékpáros teljesítményét, ez alapján a legbringásabb város – 175 ezer letekert kilométerrel és 11 319 biciklis nappal Budapest lett. Igazságtalan lenne azonban a közel kétmilliós metropoliszt összevetni a jóval kevesebb lakosú többi várossal, ezért őket külön értékeljük.
Így a vidéki városok között Szeged a legbringásabb, ahol 1117 napon tekertek munkába a csatlakozók, a második Debrecen 519, a harmadik pedig Székesfehérvár 405 bringázós nappal. Ugyanez kilométerben kifejezve kissé más rangsort ad: Szeged magasan vezet 9869 kilométerrel, a második Székesfehérvár 5330-cal, a harmadik Debrecen 4853-mal.
A legbringásabb cégek
A cégek közül a bringás napok számát tekintve Az IT Services Hungary Kft. (ITSH) vezet, 430-cal, a második a Robert Bosch Kft. 290-nel, míg a harmadik helyen a Videoton Hungária Zrt. áll 206 nappal. A letekert kilométerek alapján is megegyezik a sorrend: az ITSH áll az első helyen (5383 km), a Robert Bosch Kft. a második (5183 km), a harmadik pedig a Videoton Zrt. (3679 km). Ők hárman messze a mezőny előtt járnak, a többiek még nem érték el a cégenkénti 3000 kilométert.
Az első tízbe még befért – sorrendben – az Ericsson, a K&H Csoport, a Thyssenkrupp Components Technology Hungary, a MÁV székház, a Richter Gedeon Nyrt., at E.ON Hungária Zrt., és az Egis Gyógyszergyár Zrt.
Még mindig lehet csatlakozni
Az adatokat május 20-án hétfőn délben a Bike Citizens alkalmazásból nyertük ki, amivel a kampány résztvevői mérni tudják lebringázott napjaik, illetve kilométereik számát, de használhatják kerékpáros útvonaltervezésre is. A City Pack Pro csomagban ugyanis több mint 450 város térképe tölthető le. Egy ilyen térképhez akár ingyen is hozzá lehet jutni, ha az azt letöltő a letöltés után egy hónap alatt leteker 100 kilométert.
A játékba a kampány ideje alatt folyamatosan lehet regisztrálni, és akik így tesznek, nem csak fittebbek lesznek, és élvezhetik a stresszmentes közlekedést, de értékes nyereményekre is szert tehetnek. A 2,5 millió forint összdíjazású nyereményjátékon márkás kerékpárokat, izgalmas kalandprogramokat, városnéző sétákat, BKK Bubi-bérleteket, belépőket, kerékpáros kiegészítőket és más ajándékokat lehet nyerni.
Munkába bringázni azonban nem csak a nyeremények miatt érdemes, és nem csak azért, hogy városunk, csapatunk vagy vállalatunk minél előkelőbb helyezést érjen el a rangsorban. A kerékpáros közlekedés terjedése valós, stresszmentes és anyagilag jóval kedvezőbb alternatívája a dugóban autózásnak a túlzsúfolt városi utakon, és hozzájárul településeink élhetőbbé válásához.
A május 6-31. közötti tavaszi, illetve a szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampány az Aktív Magyarország kormánybiztosság és az Innovációs és Technológiai Minisztérium anyagi támogatásával, a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, valósul meg.
További részletes információk a www.bringazzamunkaba.hu linken, vagy a kampány Facebook és Instagram oldalain érhetők el.