A nemzeti türkizkékben pompázó Astana Pro Team az egyik legstabilabb háttérrel rendelkezik a mezőnyben, maga a kazah állam áll mögötte. Ennek ellenére kimondhatjuk, hogy 2017-re gyengült a csapat, ha az érkezési és a távozási oldalt nézzük.
Minden kazah és nem kazah örökös kedvence, a támadó versenyzési stílusáról híres Alexander Vinokurov még 2006-2007-ben alapította a csapatot, miután a kazah állam segítségével mentette meg a Liberty Seguros versenyzői gárdáját és a staff egy részét is. Az első évek kicsit hektikusak voltak, 2008-ban Jonan Bruyneel, majd a visszatérő Lance Armstrong is az Astanában kötött ki, miközben 2008-ban Alberto Contador már Giro d’Italia győzelmet jegyzett türkizkékben. A következő évben Contador Tour de France-t nyert, és a 2010-es sárga trikót hiába vették el tőle doppingvétség miatt, innentől kezdve a kazah állam már teljes mellszélességgel állt az Astana mögé, és ez az elkötelezettség napjainkig tart.
Az elmúlt években 2013-tól az olasz GT-menő, Vincenzo Nibali neve fémjelezte a csapatot, két Giro d’Italia és egy Tour de France győzelemmel, 2015-ben pedig Fabio Aru is behúzott egy piros trikót a Vueltáról. Nos, a két olasz dudás nem fért meg egy csárdában, Martinelli mester elengedte az egyelőre jóval drágább gázsiért versenyző Nibalit, a Cápa a frissen alapított Bahrain-Merida csapatához szerződött, az Astanában maradt a saját nevelésű fiatalabb Aru. Nibali azonban két erős segítőjét, Agnolit és Vanottit is vitte magával, Rosa a Sky-hoz távozott. Így már mindenképpen kijelenthetjük, hogy gyengült a kazah csapat, és akkor nem is beszéltünk a további eligazolásokról: Guardini (TJ Sports – ex Lampre), Capecchi (Quick Step), Westra (Wanty).
Az érkezési oldalon a feloszló Tinkoff Team-ből vettek át dánokat (Walgrent, Hansent és Breschelt – bár utóbbi egy Cannondale-es kitérő után jött át), Oscar Gatto is az orosz milliárdos csapatától érkezett. Érdekes igazolás a Cannondale-től az olasz Moreno Moser, aki nem lenne meglepő, ha 2017-ben szárnyakat kapna, persze nem a Red Bulltól. Ezzel a névsorral továbbra is a nagy körversenyeken való minél jobb szereplés lehet a cél, Fabio Aru már bizonyított, bármelyik GT-n dobogóesélyesként indul. Fontos még megjegyezni, hogy a kerékpár is változik 2017-re, a Specialized-ot az Argon 18 váltja. A kanadai gyártó hasonló tőről fakad, mint a Cervelo, prémium minőségű karbon bringákat gyártanak, eddig a Bora csapatát támogatták, ahová Peter Sagan éppen a Specit vitte magával a következő szezonra. Változott kicsit az outfit is, nem biztos, hogy előnyére.
Versenyzői keret 2017-re: