fbpx

2017-es Lapierre Xelius SL 500

Már karácsony előtt kaphatóak a 2017-es Lapierre kerékpárok, melyek közül elsőként a Lapierre Xelius SL 500 karbon országútit ajánlanánk.

lapierre_xelius_sl_500_2017_233

A Lapierre Xelius szériában komoly versenykerékpárokat találunk, a típushoz fűződő legfontosabb profi győzelmet Thibaut Pinot jegyzi, amikor ilyen bringával nyerte meg a Tour de France királyetapját az Alpe d’Huez-i hegyi befutón.

lapierre_xelius_sl_500_2017_235

A Xelius 500 nem profiknak készült, szerényebb felszereltséggel, viszont ebből adódóan jóval kedvezőbb áron kínál az amatőr sportolóknak is csúcstechnikát képviselő karbonvázat.

lapierre_xelius_sl_500_2017_236

A Lapierre Xelius SL 500 alapvetően egy kényelmes országúti bringa, a támvillák jellegzetes bekötésük következtében rugalmasabbak a talaj felől érkező ütésekkel szemben, hiszen nem az ülőcsőbe, hanem a felsőcsőbe kapcsolódnak, így jobban eloszlanak az erőhatások.

lapierre_xelius_sl_500_2017_234

A felszereltség gerincét a 2×11 sebességes Shimano 105 szett adja, ami bár nem olyan könnyű, de hasonlóan megbízhatóan működik, mint a legdrágább mechanikus alkatrészcsaládok.

lapierre_xelius_sl_500_2017_240

A Xelius SL 500 geometriájának köszönhetően univerzálisan használható országútiról beszélünk. Kellően sportos (tehát nem túl magas a homlokcső, nem túl lapos a villaszög, viszonylag hosszú a felsőcső), de mégsem egy klasszikus alacsony építésű versenygeometriát követ meredek szögekkel.

lapierre_xelius_sl_500_2017_238

Pont elég gyorsan, határozottan kanyarodik, de a sportos tulajdonságok miatt nem kell folyamatosan görbülő háttal bringázni.

lapierre_xelius_sl_500_2017_237

A harmonikus menettulajdonságokban minden bizonnyal szerepe van a különböző karbonszöveteknek is, melyek a különböző vázcsöveket alkotják. A homlokcső, az alsócső és a láncvillák merevebb anyagi tulajdonságú karbonból, míg a felsőcső, az ülőcső és a támvillák rugalmasabb anyagból készülnek.

lapierre_xelius_sl_500_2017_239

Mindezt messziről látható vörös festés takarja, ami igazán menő bringává teszi a Xelius SL 500-t.

Kis márkatörténet:

A Lapierre márka története egészen 1946-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította vállalkozását Gastone Lapierre a franciaországi Dijonban, talán nem is számítva arra, hogy fia, majd unokái és dédunokái mára világméretű céget építenek a háború után megeredt gyökerekre. A Lapierre-ből sugárzik a franciák kerékpárok iránti szeretete, rajongása, de a hűség sem hiányozhat a jelzők közül, hisz a cég központja a mai napig Dijonban található, nem messze a kis üzletből, ahol az első Lapierre-ek napvilágot láttak. Az alapító fia, Jacky, érdeme, hogy felfigyelt az MTB kerékpárokban rejlő lehetőségekre, és 1987-ben – a francia gyártók közül elsőként – már ilyen típust is kínált. Sokáig a montisok szemében a Lapierre kultuszmárka volt, az európai cégek közül pedig piacvezető. Jacky fia, Gilles Lapierre, a gyárépületben nőtt fel, így kevéssé meglepő, hogy apja és nagyapja nyomdokaiba lépett, 1996-ban átvéve a cég irányítását. Friss ötletekkel, tervekkel rukkolt elő, majd a sikeres céget bevitte a holland központú Accell vállalatcsoportba, amely a Tisza-parti Tószegen építette fel főbázisát. A Lapierre tehát kötődik hazánkhoz is, aminek kifejezetten örülünk. Az Accell egyik vezető márkájaként a Lapierre óriásit fejlődött, a legkorszerűbb alapanyagokból és technikai megoldásokkal dolgozik, minőségbiztosítás-rendszere egyedülálló a kerékpáripari konkurensek között. Mindemellett a családi irányítás, a hagyományokhoz való ragaszkodás, illetve a francia stílus megmaradt: Gilles Dijonban nap mint nap ellenőrzi a tervezés- és gyártásfolyamatokat, gyakran ellátogatva hozzánk is, hogy minden részletre rálátása legyen.

A bringa ára: 711 990 Ft

További információk a nemzetközi oldalon: http://www.lapierre-bikes.co.uk/

vagy a magyarországi facebook oldalon: https://www.facebook.com/Lapierre-Hungary-1643513599236274/

Specifikáció:

Váz: XELIUS SL CARBON

Villa: LAPIERRE XELIUS SL CARBON – Carbon Steerer

Kormánycsapágy: FSA 1’’1/8 1’’1/4 FSA ORBIT C-33 44E + 15mm Top cover

Középrész: SHIMANO SMBB7141B PRESSFIT

Hajtókar: SHIMANO 105 FCRS500CX26L 52×36 170mm (XS, S) / 172.5mm (M) / 175mm (L, XL, XXL)

Stucni: LAPIERRE with LP cap 7° Ø: 31.8mm L: 90mm (XS, S) / 100mm (M) / 110mm (L) / 120mm (XL, XXL)

Nyeregszár: LAPIERRE SP-3D1 Ø: 27.2mm L: 350mm

Kormány: LAPIERRE HB-CR12 40mm (XS) / 42mm (S, M, L) / 44mm (XL, XXL)

Első Váltó: SHIMANO 105 FD5800FL

Hátsó váltó: SHIMANO 105 RD5800GSL 11-Speed

Fékek: SHIMANO 105 BR5800 / BR5810 FRONT DIRECTMOUNT

Fékváltókarok: SHIMANO 105 ST5800 2×11-Speed

Nyereg: SELLE ITALIA X1 BLACK / GREY

Kerékszett: MAVIC AKSIUM

Fogaskoszorú: SHIMANO 105 CS580011128 – 11-Speed 11-28T

Gumik: CONTINENTAL ULTRA SPORT 2 700x25c

Méretek: XS,S,M,L,XL,XXL

Geometria:

Geo_XELIUS SL

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.