fbpx

2016-os PRO újdonságok: országúti és triatlon kormányok, Di2 kompatibilis alkatrészek, kerekek

A Shimano leányvállalatánál idén sem állt meg az élet. Országúti és monti vonalon is számtalan újdonsággal jelentkeznek. A legnagyobb világsztárok használják alkatrészeiket legyen szó akár a ProTour mezőnyéről, akár downhill versenyzésről. Az egyre inkább terjedő elektromos szettek is kihívás elé állítják a gyártókat, de a PRO könnyedén megugrotta a lécet!

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok 79

A rendszer integráció egyre nagyobb teret ad az alkatrészgyártóknak, szabadabban játszhatnak a formákkal, melyeket azért a szélcsatorna bekorlátoz. Új Stealth Evo kormány egy egységet képez a stucnival, a súlya 410 g, de ennél fontosabb, hogy merevebb, mint egy hasonló tömegű stucni-kormány kombó. Anatómikus és klasszikus hajlítással is elérhető, a már megszokott 40-42 és 44 cm-es szélességben. A stucni- 8 °-os szögben áll, ami sportos ülés pozíciót eredményez, viszont a felső lapított rész fogása bandázs nélkül is tökéletes.

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok (1)

A PRO Vibe Sprint szett főleg (nevéből adódóan) a sprintereknek kedvez, 7050-es alumínium alapanyaga belülről meg van erősítve, ezzel is fokozva a merevséget, amire szükség is van a célvonalon 70 km/h fölött átsprintelve. A Vibe Sprint stucnival az igazi a használata, de természetesen bármilyen 31,8 mm-es befogóval rendelkezővel kompatibilis. A 295 g-os kormány háromféle szélességben készül és ha John Degenkolbnak jó volt, akkor szerintem mi is megleszünk vele elégedve! A stucni túlméretes UD karbon a merevség fokozása érdekében. A mérlegen 195 g-ot mutatott a kijelző.

Az elektronikus szetteket használóknak készül a PRO Vibe család. Az UD karbon nyeregcső fogadja a Di2 akkumulátort, feje egy csavarral rögzíthető és nemcsak hátrahajló hanem 0°-os kivitel is lesz belőle. Ehhez passzol a szintén karbon alapanyagú kormány integrált kábel vezetéssel, és háromféle hajlítással (kompakt, anatómikus és klasszikus). A hozzávaló kormányszár zsalus előlappal rendelkezik, így a kormány kivétele nem bonyolult feladat. A könnyebb súly elérése érdekében titán csavarokat használtak fel.

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok 80

Ráncfelvarráson esett át a PLT szett is, ami régen a csúcsot jelentette, mára azonban megfizethető alumínium/kormány/stucni üléscső lett belőle. Baromi jól néz ki a matt fekete fényes feketével való kombinálása, és persze technikailag is magas minőséget biztosítanak. A 2014-es alapanyagú kormány súlya mindössze 275 gramm, de ami még durvább, hogy a stucni 96 grammot nyom! Ez egy 2014-es 3D kovácsolt modelltől rekordgyanús ma.

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok 70

Az időfutamokra, triatlonversenyekre készülőknek is van újdonság méghozzá a Missile szériában. A Missile Alloy kedvező árú alumíniumból készülő hydroforming kialakítású kormány+könyöklő szett, ami megfelel az UCI szabályoknak is! Belső kábel vezetéssel rendelkezik az előrenyúlása állítható, könyöktámasza szivacsozott, kapaszkodója S-bend hajlítású.

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok 69

Missile EVO néven létezik UD karbon kivitele is, ami persze jóval könnyebb, de egyben drágább is. Természetesen ez a kormány is megfelel a mai követelményeknek, ezerféleképpen állítható, hogy a lehető legkényelmesebb legyen, teljes belső bovdenezésű és az elektromos Di2 kábeleket is fogadja. Kormányszár nélkül 595 g-ot nyom, az áráról egyelőre nincsen információnk.

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok 9

Egy picit maradva még az aerodinamikus üléspozíciónál, érdemes említést tenni az új Aerofuel nyeregről, melyet speciálisan időfutamra és triatlonra terveztek. Ülőlapja karbonszálas erősített műanyag, a huzat csúszásmentes bevonatú, sínje pedig titániumból készül. Így lesz a végtermék 295 g-os.

Tudjuk, hogy itthon nem ezekből a kerekekből fog a legtöbb fogyni, azt viszont jó tudni, hogy a Pro világszínvonalú időfutam és pályakerekeket készít karbonból szingós és belsős kivitelben is. A Textreme alapanyagú telikerekük 975 grammot nyom Dura Ace aggyal, 24 mm-es szélességben.

Montis vizekre evezve a legnagyobb újdonság a Tharsis széria, melyet már az XTR Di2 szetthez készítettek. UD karbon alapanyagú a 720mm széles kormány, végei vághatóak igény szerint, a belsejében pedig lehetőség van a Di2 kábel elvezetésére. A hozzá való Tharsis XC stucni speciális kialakítású. Belsejében levezethető az elektromos kábel, egyedi ahead kupakja pedig engedi, hogy a villanyak felé tovább menjen. Hagyományos csillagot nem tartalmaz a kormánycsapágy, hanem egy hibrid menetes rendszerrel tudod állítani a szorosságát. Ennek köszönhetően az akkumulátor akár a villanyakban is elhelyezhető.

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok 63

Mivel az elektromos szettet nemcsak XC gépekre szerelik, ezért jött létre a Di2 kompatibilis Tharsis Trail rendszer. Ez már inkább a trail vagy enduro felhasználási területre készül, bár sokan maratonoznak hajlított kormánnyal. A kormány 800 mm széles, 20 mm-es emelésű, és 9°-os hátrahajlású, a súlya pedig csak 214 gramm. Akár 720-ig is le lehet vágni, pont azokra gondolva, akik nem hosszú rugóutas bringába építenék be.  A hozzávaló stucni 95 g-ot nyom csak, ami a pillekönnyű kategóriába sorolja és ugyanúgy fogadja a Di2 kábelezést is. A kormánycsapágy szorító rendszere megegyezik az XC kivételével, de itt csak 35-65 mm-es hosszig találsz majd méreteket. Érdekes, hogy csak 1 1/8″-os villákkal kompatibilis, a másfeles nem szerepel a kínálatban.

Egy fokkal keményebb felhasználásra készült a Tharsis 9.8 ami már a freeridereket és downhilleseket célozza meg. Dan, Gee és Rachel Atherton is résztvett a fejlesztésében, mint támogatott versenyzők. Nevét a gravitációs erőről kapta, ami 9,8 m/s2. A kormány 800 mm széles és 20 mm-es emelésű, anyaga kétszer húzott hőkezelt 7050-es alumínium. 780-ra, illetve 720-ra is vágható, az ehhez szükséges jelöléseket megtalálod rajta. Súly 330 gramm. A hozzávaló stucni közvetlenül a duplavállas FOX vagy Rock Shox villára csavarozható fel, súlya 150 gramm.

2016-os_pro_alkatreszek-ujdonsagok 36

Nyergekből is hatalmas a kínálat, a könnyebb és személyreszabottabb kiválasztás érdekében egy rendszer segít a kategorizálásban.

Profi bringások kerékpárjai PRO cuccokkal, kerekekkel felszerelve. Az első Tom Dumoulin időfutam gépe, a középsőt John Degenkolb hajtotta, a sárga romboló pedig Gee Athertoné.

A PRO alkatrészeket, és kiegészítőket keresd a forgalmazó partnerboltjaiban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.