fbpx

Specialized Rockhopper – a fürge rönkugró

Ismét egy piros paripa a nagy S-től. Ismét kategóriájában az egyik legalacsonyabb tömeg, az egyik leglátványosabb design, a leginkább végiggondolt alkatrész-összeállítás. Talán ismerős lehet a gép rendszeres olvasóinknak, hiszen a múltkori számunkban szerepelt ugyanennek a tárcsafékes verziója Rockhopper Comp néven. Akkor sem találtunk rajta igazán kivetnivalót, így a V-fékes változat tesztelése során sem vártam mást. Lássuk csak!

A külcsín a már-már szokásos Speckós tűzpiros, egy kis fehér mintával megbolondítva. Ez is olyan gép, amivel nem lehet igazán észrevétlen maradni. A vázon látszik, hogy egy komolyan végiggondolt darab, nem az a tipikus hirtelen összecsapunk valamit dolog. M4-es alu ötvözet alapanyag, szép papucsok, masszív átkötő elem a tárcsaféknél, kiforrott geometria, szép hegesztési varratok, és az első tulajt megilleti az élettartam-garancia. Csak az alsócső alján futó bowdeneket sajnáltam, amelyek így eléggé ki vannak téve a koszolódásnak, a felsőcső alján vezetett fékbowden pedig a bringa cipelését és a kulacs kivételét nehezíti, utóbbi 17”-os vázméretnél kifejezetten nehézkes.

fotók: elcsé

fotók: elcsé

Egy masszív Tora villa dolgozik a gép elejében, szerintem nagyon jól, merevsége tökéletes, bár tetemes tömeggel bír. A villa tekercsrugós, aminek elvitathatatlan előnye a karbantartással szembeni igénytelensége. Az előfeszítése tág határok közt állítható, és van lock out is. Az ár kordában tartása miatt „csak” krómozott acél becsúszok jutottak a villába, de figyelembe véve, hogy ennél tartósabb becsúszót nem is nagyon tudok elképzelni, ez bizonyos szempontból még előny is lehet. A meghajtás elemei is szépen dolgoztak a teszt ideje alatt. A Deore cucc hozta szokásos szintjét, az SLX hátsó váltó meg csak a hab volt a tortán. Shadow rendszerének hála kevésbé csapkodott a lánc. Ez esetben nem öncélú mutogatás a drágább hátsó váltó, hanem kézzelfogható előnyt jelent. A hajtókar ellenben a másik irányba lóg ki, ugyan az Alivio szintű karból legalább az Octalinkes verziót választották a gépre, de mennyivel jobban mutatna egy integrált tengelyes Deore kar, vagy pláne egy SLX!

A kerekekre a Specialized-nál az átlagosnál nagyobb figyelmet szoktak fordítani, úgy tűnik konyítanak a fizikához. Meglehetősen könnyűek, pedig a V-fékes felszereltség ellenére előzékenyen tárcsás agyakat fűztek be. A felnik egész könnyűek, nagyban hozzájárulva az élményhez. A kerekeket1,8-as küllőkkel fűzték, logikus könnyítésként elől 28, hátul 32 küllővel. Itt említeném meg a külsőket, melyek a legtöbb körülmény között nagyszerűen vizsgáztak. Kemény talajon kicsit ráznak a ritkásabb minta miatt, de laza talajon is szépen harapnak, nagyszerűen tartanak, jól fékezhető velük a gép, sok mindent be lehet velük vállalni, egyszóval szuperek.

specialized-rockhopper_2

A kiegészítők most sem befolyásolták nagyban a bringa jelentette élményt, mert mind elérik azt a szintet, hogy oda sem figyelek rájuk, csak teszik a dolgukat. Persze mind-mind a Speci háztáji cuccai, egész pofás darabok. A kormány-stucni nagyobb testtömegű bringásoknak is megfelelő stabilitást nyújt, szélessége folytán kifejezetten élveztem vele a technikás lejtőket. Az ergonómikus Body Geometry nyereg is bevált, olyannyira, hogy el is feledkeztem róla. A nyeregcső kétcsavaros kialakítású, az elülsővel fokozatmentesen állíthatjuk a nyereg dőlésszögét, míg a hátsóval rögzítjük.

Hogy összefoglaljam a dolgot: A gép egy vérbeli agresszív XC gép rendszeres nyúzásra, és még egész könnyű is, logikus alkatrész válogatással, egy-egy apróbb szépséghibával. Az ár ugyan kicsit magasabb a többi hasonló felszereltségű géphez képest, ám ezt a könnyű kerekekkel, az igényes vázzal és az arra érvényes élettartam-garanciával ellensúlyozza. Ha az enyém lenne, nem cserélnék rajta semmit, csak egy picit hosszabb stucnival finomhangolnám.

Megjelent a Bikemag 2009. májusi lapszámában.
[poll id=”135″]
FORGALMAZÓ: Velobike Kft.
SZÁRMAZÁSI HELY: Tajvan
VÁZGARANCIA: élattartam
ALKATRÉSZ-GARANCIA: 1 év
AJÁNLOTT FOGYASZTÓI ÁR: 209.900 Ft

TESZTELT BRINGA MÉRETE: 17″
ELÉRHETŐ VÁZMÉRETEK: 15″, 17″, 19″
VÁZANYAG: M4 alu
VILLA: Rock Shox Tora 302 SL; Lockout; 100 mm út
KORMÁNYCSAPÁGY: Specialized hagyományos 1 1/8″

HAJTÓMŰ: Shimano M521 Octalink / 22-32-42 fog
KÖZÉPCSAPÁGY: Shimano BB-ES25 Octalink
lÁNCKERÉKSOR: Shimano HG50 / 11-32 fog 9 seb.
LÁNC: KMC X9
VÁLTÓKAROK: Shimano Deore
ELSŐ ÁTDOBÓ: Shimano Deore
HÁTSÓ VÁLTÓ: Shimano SLX Shadow

FÉK: Avid Single Digit 3
FÉKKAROK: Avid FR5

ELSŐ AGY: Specialized Hi Lo Disc
HÁTSÓ AGY: Specialized Disc
FELNIK: Specialized Stout-Alexrims 28 / 32 furat
KÜLLŐK: rozsdamentes; 1,8 mm fekete
KÜLSŐK: Specialized Fast Trak LK; 26×2,0
KEREKEK TÖMEGE: gyz-ral, tárcsákkal (e / h) 1794 g / 2517 g

KORMÁNY: Specialized OS rizer; 640 mm / 25 mm emelés
KORMÁNYSZÁR: Specialized 3D kovácsolt; 31,8 befogó
MARKOLAT: Specialized Enduro
NYEREGCSŐ: Specialized alloy 30,9 / 350 mm
NYEREG: Specialized XC 143
PEDÁL: alu keretes taposó

ÖSSZTÖMEG: 12,38 (pedál nélkül)

GEOMETRIA
Fejcsőszög 70 fok
Nyeregvázcső-szög 73 fok
Felsőcsőhossz 568 mm
Vízszintes felsőcsőhossz 590 mm
Nyeregvázcső-hossz 430 mm
Láncvillahossz 425 mm
Középcsapágy-magasság 303 mm
Tengelytáv 1075 mm
Kormányszárhossz 75 mm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.