fbpx

Kellys Hacker

„Árpi egy 9 kilós karbon verseny montit kellene tesztelned, bevállalod?” Hú de szép álom! –gondoltam. Biztonság kedvéért a karomba csíptem. Hohó, hát én ébren vagyok! Ide nekem azonnal ezt a versenyparipát!

Kellys Hacker

Kellys Hacker, Fotó: Lcs

A váz

Pár éve kezdtek a Kellys háza táján a karbon vázak rohamos terjedésbe. Az XC vonalon a korábban bevált alumíniumot hamar kiszorította a „műanyag” Ez érthető, hiszen 2-300 grammot lehet így a tömegen spórolni. A Kellys Dynamic Carbon superlite anyagból monocoque technológiával készült váz súlya tényleg elég barátságos, hiszen a 49 cm mérethez 1195 g tömeg párosul. Pedig a csövek viszonylag vastagok, például a felsőcső 44-42 mm-es, az alsócső 48 mm-ről indul és majdnem teljes középcsapágy szélességű a maga 54 milliméterével. A váz 71 / 73 fokos szögei, a 425 mm láncvillahossz, 100 mm-es teló mind a klasszikus versenysport MTB geometria jegyeit mutatják. A tárcsafékes kialakítású vázon V fék tüske helyet nem találhatunk, viszont az S bend-es támvillák mellett megfelelő sárférőhelyet alakítottak ki. Az igencsak filigránnak kinéző 2,0”-os külsők mellett bőven marad hely, ami igen örvendetes. A félintegrált kormánycsapágyas fejcsőben és a középcsapágyházban megbúvó alumínium mag bőven kapott karbonszál borítást. Várhatóan ezeken a helyeken fellépő komolyabb erőhatásokat a váz gond nélkül el tudja viselni hosszabb távon is. Nagyon praktikus dolog, hogy a bowdenezést a felső vázcső felett vezették. Ez két szempontból is előnyös. Egyrészt kényelmesebb a kerékpár vállon cipelése, másrészt a földről érkező szennyeződés is nehezebben jut be a bowdenházakba. A sár távoltartásáról a bowdenházakhoz kapcsolódó gumigyűrűk is gondoskodnak. A papucsok szép darabok, ránézésre eléggé túlépítettnek tűnnek –, de fő a biztonság és a tartósság. Tárcsafék oldalon egy keresztmerevítést is megfigyelhetünk, míg a másik oldalon a papucsba integrált jókora váltófül 3 csavarral csatlakozik a hátsó karbon háromszöghöz.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

Forma1 futam

A fehér vonal mögött felsorakoztak a versenyzők. A sárga fekete színekben pompázó Kellys Renault kormánya mögött Kiss Kubica Árpi pilóta foglalta el a pole pozíciót. Amikor a lámpák pirosról zöldre váltottak feldübörögtek a motorok. Égett gumi illata lengte be a levegőt, amikor elstartolt a mezőny. Sprint. A rajt remekül sikerült. A gép irtózatos módon gyorsult, semmilyen energia nem veszett kárba. A Shimano Deore XT hajtómű a felszabaduló erőt a CN-HG93 láncon keresztül adta át a Shimano SLX lánckeréksornak. Nem csavarodott a váz egy picit sem, ami nem is csoda, hiszen nem spóroltak az anyaggal a nagy igénybevételnek kitett részen. A szekvenciális váltó fürgén pakolászta a fokozatokat, így a sárga-fekete gép szinte állva hagyta a rajtnál beragadt versenytársakat. A többiek csak kapkodták a fejüket, 27 sebességes csodát még nem is láttak talán. Míg hátul a Sram X.0, addig elöl a Shimano Deore XT váltó teljes összhangban dolgozott a SRAM X.0 Trigger Matchmaker váltókarokkal. A versenyző egy pöccintéssel a Remote Lockouttal a kormányról a futómű mozgását könnyedén lezárta. A remekül stabilizáló betonmerev RockShox Sid Race teleszkópok mellet a Maxxis Maxxlite 285 26 × 2,0 gumik is remekül betapadtak a kanyarban, és az ideális íven tartották a gépet.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

Az igen látványos Crank Brothers Cobalt kerekeken feszülő pillekönnyű 282 grammos semislick gumikon és a belsejükben rejtőző 90 grammos Flyweight belsőkön hangtalanul suhant a paripa. Az apró minták alig érintkeztek az úttesttel, így aszfalton igazán könnyen gördült. A kényelemről a saját márkás karbon Kellys nyeregcső és a fi’zi:k Gobi XM nyereg gondoskodott, melynek élei úgy hullámzanak, mint a sivatagi homokdűnék. A lapos puha betéttel ellátott hosszabb ülőfelülete és a kerek hátsó része miatt igazán komfortos, régi kedvenc.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

A lámpától lámpáig tartó eszeveszett sprint sikeréhez a váz mellett hozzájárult az is, hogy a Kbix Pro-Race O/S kormányt és a Ritchey paletta csúcsán elhelyezkedő karbon és alumínium hibridkonstrukciójú hihetetlenül csekély falvastagságokkal és minimális tömeggel rendelkező Ritchey WCS kormányszár alkotta párost bátran lehetett tépni, cibálni. Kiállva, sprintnél meg sem mozdult, igen stabil volt ez az összeállítás. Nem csak könnyűek, de látványos elemei is a gépnek. Az űrtechnológiás alkatrészek ellenére a pilóta egyre hangosabban szedte a levegőt, amikor a sebességmérő folyamatosan 40 km/h-s értéket mutatott. Kezdett fáradni. Megváltásként pirosra váltott a lámpa. A tekerést felváltotta a gurulás. Ekkor a Crank Brothers hátsó agy belsejében megbúvó kis kilincsek kezdtek el sebesen reteszelni. Működésüket határozott ciripeléssel adták a külvilág tudtára. A megállásról az Avid Elixir CR Hidraulikus tárcsafékek igen hatékonyan gondoskodtak. Lefékezve Kis Kubica arra gondolt, hogy 2 küllő többe kerül a gépén, mint az út szélén parkoló komplett Lada 1200-es gépjármű.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

Futómű

A súlycsökkentés pozitív hatása hatványozottan jelentkezik a kerekeken ezért került a Crank Brothers Cobalt a gépbe. Nagyon korrekt darab, igazi csúcs XC kerékszett. Merev, könnyű, remekül gyorsítható, jó a súlya (706 / 864 g) az árához képest. A CB-re jellemző innováció most is megfigyelhető. Kuriózum a kerekek fűzése. Megfordították a küllők és az anya pozícióját. Az agyakból induló hosszan elnyúló alu küllőanya csatlakozik be az acél küllőkbe. Mivel nincs küllőfurat a felniben ezért az nagyon masszív, igen erős. Elhallgatnám napokig is, ahogyan a hátsó agyban a 6 db kilincs reteszeléskor zenél. Egy csengőt is helyettesíthetünk vele. Elég abbahagyni a tekerést, és a bringaúton ténfergő gyalogok ijedten kapkodják a fejüket a határozott hang hallatán. A gyakori reteszelés nagyon jól működött a hegyen is. Gurulásból indítva egy megindulást tényleg egyből reteszelnek a kilincsek. Semmi holtjáték, vagy pillanatnyi kihagyás. Szabadonfutáskor viszont simán gördül, minimális a belső ellenállás.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

Teleszkóp

A Hacker színvilágához a 100 mm-es útjával és beépítési magasságával igazán passzol a fekete RockShox SID Race teleszkóp. A 32 mm-es szárak miatt a gép irányítása halálosan pontos, precíz, még a nagy féktárcsa sem csavargatta a lejtőkön. A SID beállítása roppant egyszerű. A bal száron található táblázat alapján a pozitív és a negatív kamrát kell a felhasználó súlyához felfújni. Ami engem illet, a 90 psi értéket alkalmaztam először, de ekkor nem éreztem elég elevennek a mozgást. Ezért teszt közben folyamatosan játszottam az értékekkel, míg meg nem találtam a stílusomhoz legjobban passzoló 70 psi-s minimális értéket. A 15 mm-es beülés után a villa megindulása példaértékű volt, egész útján igazán szépen mozgott. A csillapítást a jobb alsó szár alján található rebound gombbal tekergethetjük a megfelelő pozícióba.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

A csikicsuki megateszt

Aki egy ilyen árú kerékpárt vásárol az nagyon nagy eséllyel ki fogja vinni a versenypályára. Mi is így tettünk. A Happys csapattársakkal maratoni távolságot tekertünk le technikás XC-s ösvényeken. Hogy a saját dolgomat nehezítsem, ezért fent hagytam a gyári látványgumikat, bár a teszt előtt napokig esett az eső. Nehezen tudtunk elindulni, mindenki csorgatta a nyálát és emelgette a pillekönnyű gépet. A „Miért egy ilyen országúti géppel jössz terepezni” mondatokat elengedtem a fülem mellett – itt a slick gumikat érte némi finom kritika. Az aszfaltos álomtekerés után jöhetett a terepezés. Itt a Hacker nagyon jól teljesített, a SID teló álomszépen mozgott. A gép igazán jól kezelhetőnek bizonyult, a kanyarokban is precízen tartotta az ívet. Alacsony tömege miatt szépen lehetett terelgetni az akadályokon.

Trükkös volt a Maxxlite külső. Aszfalton és döngölt földúton isteni. Ellenben minél lazább a talaj, annál jobban vesztette el a tapadását a kanyarokban. Poros, kavicsos, saras, sziklás úton, egyenesen gurulva vagy hegyre mászva bármilyen terepen ugyanúgy haladtam, mint a legkülönfélébb gumikkal felszerelt társaim. Egy dologra kellett vele nagyon figyelni, hogy véletlenül se keresztezzek vele ferdén egy gyökeret, sziklát, fatörzset, mert kapaszkodó fogak hiányában egyből keresztbe állt a kerékpár. Nagyobb tempónál kanyarban nagyon hamar megcsúszott az első kerék. Fogak hiányában viszont nem szedte fel és szórta szét a sarat, feleannyira sem lettem sáros a túrán, mint a játszópajtik. A váltás az Sram X.0-nak hála remekül, példaértékűen működött. Terhelés alatt, sárban, hegyre fel bármilyen körülmény között pontosan terelgette a láncot. Szerettem…

Kellys Hacker

Kellys Hacker

A 7 órás tesztkör közben egyre jobban éreztem a derekamat. Csodák nincsenek. A vékony gumikat nagyobb nyomásra fújtam hogy ne kapjak defektet. A merev váz és a 3 bar fölötti guminyomás szépen közvetítette a rázkódást a talajról. Szerencsére a Gobi nyereg és a SID villa sokat tompított mindebből. A viszonylag előredőlt testhelyzet a 120 mm hosszú kormányszár biztosította, így a meredek mászásoknál is hihetetlenül hatékony volt a tekerés, egyáltalán nem emelgette az orrát a gép. A Vörös-hegy környéki briliáns, technikás, kanyargós ösvények igazán igénybe vették mind a kerékpárt mind pedig lovasát. Itt a Kellys a szűk éles kanyarokban nagyon fordulékonynak bizonyult. A hosszú stucni miatt a meredek lejtőkön már nagyon nyújtózkodni kellett, nem igazán volt elemében a gép. Egyedül ezt cserélném rövidebbre a gépen. Az Elixir fékhatása viszont etalon. Remekül adagolható, szépen erősen fogott.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

Összegzés

A Kellys Hackert a teszt alatt nagyon megszerettem, mert a váz és az alkatrészek korrekt jól használható egységet alkottak. A könnyű, dizájnos és értékes vázra általam is kedvencnek tartott alkatrészek kerültek. A gép olyan, mintha egyedileg építették volna: igazán széles palettáról, gondosan válogatták a komponenseket. Ára miatt nem egy népkerékpár, de a profi versenyzők remek fegyvert kapnak a kezükbe a győzelemhez, ha őt választják társnak.

Kellys Hacker

Kellys Hacker

InfoBox:

Forgalmazó: Mama sro., Piestany, Sk
Származási hely: Kina, Taiwan; gyártási hely: Szlovákia
Vázméretek: 400 mm (15,5”); 440 mm (17,5”); 490 mm (19,5” – tesztelt); 530 mm (21”)
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 2 év
Ajánlott fogyasztói ár: 1.049.900 Ft

Vázanyag: Kellys Dynamic Carbon monocoque superlite
Villa: RockShox SID Race; 100 mm út; Dual Air / Motion Control / PopLoc Remote Lockout
Kormánycsapágy: FSA Orbit Z
Hajtómű: Shimano Deore XT M770 Hollowtech II; 175 mm; 42/32/22 fog
Lánckeréksor: Shimano SLX CS-HG80-9; 11-32 fog; 9 sebesség
Lánc: Shimano CN-HG93
Hátsó váltó: Sram X.0
Első átdobó: Shimano Deore XT M771; 31,8 mm
Fék: Avid Elixir CR hidraulikus tárcsafék; 185 / 160 mm
Fékkar: Avid Elixir CR Carbon Matchmaker
Váltókar: Sram X.0 Trigger Matchmaker
Kerekek: Crank Brothers Cobalt
Külsők: Maxxis Maxxlite 285; 26 × 2,0 folding
Kormány: Kbix Pro-Race Carbonalloy O/S; 31,8 mm
Kormányszár: Ritchey WCS 4-Axis Matrix Carbonalloy O/S; 28,6mm / 31,8mm / 6°
Markolat: Kellys LockOn gel
Nyeregcső: Kellys Carbon monocoque; 31,6 mm
Nyereg: fi’zi:k Gobi XM
Pedálok: Crank Brothers Eggbeater SL

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,0 fok
Tengelytáv: 1070 mm
Láncvillahossz: 425 mm
Nyeregvázcső-hossz: 490 mm
Felsőcsőhossz: 565 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 590 mm
Kormányszárhossz: 120 mm
Középcsapágy-magasság: 310 mm
Tömeg: 9,12 (pedál nélkül)

Szöveg: Kiss CADMan Árpád
Fotó:
Lcs

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.