fbpx

Duncon Cane Corso – hófehérke

Mindig érdekes érzés tesztelőként egy új modellt kapni, melynek ráadásul az elődjét is én teszteltem. Főleg, ha az ekkora eltéréseket mutat, hiszen ránézésre változtak a csőformák, a méretek, a linkek alakja, a merevítések helyei, no meg a szín. Ennyi változás láttán felmerülhet a kérdés, hogy mi volt a gond a tavalyi változattal, holott az egy jó bringa volt. Hogy az idei jobb-e, az kiderül a tesztből.

fotó: elcsé

fotó: elcsé

Annyi biztos, hogy nagyon más lett küllemre. A festése mindenképpen ötös, de az alakja nagyon megosztó. Volt, akinek sokkal jobban tetszettek ezek a kerek formák, én viszont visszasírtam a régi szögletes és egyenes csövű változatot.

Akkor nézzük sorjában az eltéréseket, bár a hasonlóságokkal előbb végeznénk. A fő „háromszög” mindhárom egyenes csövét meghajlították. Ebből a kérdéses esztétikai élvezeten túl talán csak a nyeregvázcső esetében származik némi érdemi előny, ha feltételezzük, hogy a hátsó kerék máskülönben belevert volna. A tavalyinál – amelynél ez a cső egyenes volt – nem ért hozzá a kerék teljes bemozgáskor sem, tehát elvileg megoldható lett volna most is az egyenes cső. Így viszont tény, hogy használhatnak egy pár milliméterrel rövidebb láncvillát, amely a fordulást egy kicsit könnyíti.

duncon-cane-corso-3
Érdemibb változtatás a középrész fölötti tájon található, ahol tavaly egy hatalmas közdarabot ékeltek be, ami a linkeket fogadta. Ez a darab most filigránabb lett, és a felső link egy külön egységet kapott. A hátsó háromszögbe is becsempésztek pár hajlítást, a függőleges csövek pedig szimmetrikusak lettek. A működési elv azonban maradt a megszokott. (Ha valakinek emiatt netán a Cove Shocker rendszere jut eszébe, akkor nem jár messze az igazságtól.) A két link segítségével elég jól ki tudják küszöbölni a pedálozásból származó zavaró hintázást, így a gép remekül gyorsítható.

duncon-cane-corso-2
Jelen tesztünk csak a vázra vonatkozik, illetve ez egy a tulajdonos igényei szerint épült bringa, ami a magazinunk hasábjain arrébb bemutatott Syncros alkatrészekkel szerelt Hai gép downhilles párja, tehát szintén bemutató bicikli. Így most az alkatrészek részletezésére különösebben nem térnénk ki. Majd inkább a teszt részben.

duncon-cane-corso-4
Élesben az első meglepetés rögtön a ráüléskor ért, ugyanis a gép nagyon kicsi. Ez az L-es, azaz a két méret közül a nagyobbik, de mégis olyan érzésem volt, mintha egy kicsire sikerült M-es vázon kellene szoronganom. Az L-es mérethez általában 600 milliméter körüli vízszintes felsőcsőhossz szokott járni, de itt csak 570 van. Szóval 180 centiméteres testmagasság fölött már nem nagyon ajánlanám.

duncon-cane-corso-5
A második meglepetés a mozgás volt. A tagot ugyanis Sala „kissé” megberhelte, ami ezáltal – többünk egybehangzó véleménye szerint – az egyik legérzékenyebb tag lett, amit valaha próbáltunk. Tényleg hihetetlen finom a megindulása. Gondban is volt a villa, hogy valamennyire megpróbáljon összhangban mozogni vele, de nagyon alulmaradt, pedig az sem éppen egy klasszikus gyári darab. Főleg, hogy még mindig hajlamos felkoppani a teljesen betekert kompresszió mellett is. Ebbe a vázba egyébként kicsit nagynak is éreztem a beépítési magasságát, meg a tömegét is, ami alig kevesebb, mint a vázé. Ezzel együtt nagyon jól fordult a gép, ami szerencsére idén már egy fokkal laposabb villaszöget is kapott, és ez érezhetően jót tett a tempósabb szakaszokon való haladásnak.

A sok csőhajlítgatásról viszont ugyanez nem mondható el, mert a bringa feneke érezhetően csavarodik. Lehet, hogy nem a legesztétikusabbak a durung egyenes csövek, de a tavalyi változat merevebb volt. Sajnos ezen a 12 milliméteres hátsó tengely sem segít. Ugyanakkor a váz rövidsége miatt a nagyobb testű vásárlókat úgyis kizárták a játékból, tehát a leendő tulajdonosok ebből nem sokat fognak érezni.

duncon-cane-corso-6
Ennek ellenére nagyon élveztem vele a sziklás, gyökeres részeken való száguldozást, mint mondjuk a Sziklakert, ahol az utóbbi időben csak az endurómmal közlekedtem. Utána pláne hihetetlen jó és könnyed érzés egy ilyen puhán mozgó taggal és vázzal menni olyan talajon, amely hatalmasakat üt a gépre, mert ez a rendszer mindent tökéletesen elnyel, így nem vagyunk kerülgetésre kényszerítve, hanem mehetünk a lehető legrövidebb nyomon.

A nagy száguldozásban minden kiegészítő remek partner volt, bár semmit nem mondanék különösen kiemelkedőnek: a kerekek közepes súlyúak és erősek, a kormánynak remek az ár/minőség aránya, bár én downhillre keskenynek érzem a 690 millimétert. Leginkább a gumik tetszettek, amelyekkel a saras bagolyirtási pályán is remekül boldogultam egy-két tesztkör erejéig, annak ellenére, hogy a saját gépemre ott már sárgumit tettem volna. Viszonylag nagyok és ritkásak a bütykök, így elég jól kidobálja a sarat.

Összegezve elmondhatjuk, hogy a váz ár/érték aránya az egyik legjobb itthon, és remek befektetés azoknak, akik most kezdenek bele a déházásba, és az első komoly vázukat keresik, hiszen kapnak egy rendkívül jó rendszerű virtuális forgáspontos gépet, amely kiválóan tekerhető, nem rángatja zavaróan a láncot, ahogy ezt a nagy gyártók sok modellje teszi – a marketingszövegek ellenére. A pogózás is csak nagyon odafigyelve érezhető, de semmiképpen nem befolyásolja zavaróan a hajtást, ráadásul a fékezés is viszonylag független a mozgástól. Érdemes még megemlíteni, hogy meglehetősen könnyű a váz, így könnyen lehet belőle egy 17-tel kezdődő tömegű versenygépet építeni. Ebben az árfekvésben – még ha ehhez a géphez a tagot külön is kell beszerezni – nem nagyon lehet újonnan jobb vázat kapni.

Megjelent (csak nem ekkora terjedelemben…) a Bikemag 2009. november-decemberi lapszámában.
[poll id=”165″]
Forgalmazó: BEMP Kft., www.bemp.hu
Származási hely: Lengyelország / Tajvan
Vázméret: 15,5” és 17,5” (tesztelt)
Vázgarancia: 2 év (garanciális feltételekről érdeklődni a forgalmazónál)
Szín: fekete, fehér (egyedi fényezés kérhető 29.990 Ft-ért)
Ajánlott fogyasztói ár: 314.990 Ft (tag nélkül)

Vázadatok:
Vázanyag: 7005 T6 alu
Rugóút: 209 mm
Szemtávolság: 240 mm
Ajánlott villa: 180-200 mm
Fejcsőszög: 66,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 70,8 fok
Felsőcsőhossz: 535 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 570 mm
Középcsapágy-magasság: 370 mm
Középcsapágyház szélessége: 73 mm, ISCG felfüggesztés
Nyeregvázcső-hossz: 450 mm
Tengelytáv: 1160 mm
Láncvillahossz: 445 mm
Nyeregcső átmérő: 31,4 mm
Nyeregcsőbilics: 34,9 mm
Fejcsőméret: 1 1/8”
Tömeg: 15,5”: 4100 g;
Fék: tárcsafék IS 2000
Maximális gumiméret: 24” × 3,0” / 26” × 2,8”

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.