Az elmúlt hét tárcsafék botrányának, és az új elektromos XT Di2 szett megjelenésének árnyékában szerényen bejelentette a Shimano az új “nép” szettet az SLX-et, melyet júliustól már 1×11, vagy 2×11 sebességes rendszerként fogsz tudni megvásárolni!
Bizony, a 11-es rendszerek ismét léptek egyet lefelé a ranglétrán, és amíg a SRAM a 12 sebességet erőlteti az otromba hátsó sorral, addig itt lesz egy szett a japánoktól ami lehetővé teszi elérhető árban az 1×11 sebességes váltást. Természetesen megmarad opciónak a 2×11 is, viszont lehet örülni, most már középkategóriás bringákban is lesz szimpla váltórendszer.
Ugyan egyelőre képek és műszaki adatok alapján kell ítélnünk, de valószínűleg olyat lépett ezzel a Shimano mint az országúti bringáknál az új Tiagra szettel. Persze az SLX eddig sem egy basic cucc volt, most viszont simán az a kategória lehet, aminél halandónak nem kell jobb. Főleg ahogy a bringa árak folyamatos emelkedését nézzük.
A 2×11-es rendszerhez 34-24, 36-26, és 38-28-as kiosztású lánctányérokkal szerelt hajtóművet választhatsz, szimplánál pedig 30, 32, 34-es alkotja a kínálatot. Hátra kétféle kazetta kerülhet: 11-40T, vagy 11-42T. Érdekesség, hogy a kisebbik sor mindössze 467 grammot nyom, ami kifejezetten jó értéknek számít ebben a kategóriában. Piros pont jár a fekete színű legnagyobb lánckerékért, ez sokat javít a kinézetén mert nem annyira feltűnő a “nagy pizza” rajta. A hajtóművek középcsapágya jobb tömítést kapott, így tartósabb lesz (ez rá is fért), és persze az alacsony gördülési ellenállását is tovább megtartja.
A RapidfirePlus váltókarokkal egyszerre három fokozatot is tudsz váltani lefelé, akár hüvelykujjal is. Ez elég szokatlan lépés a középkategóriában, ezért is gondoljuk, hogy komolyabb teljesítményre tervezték. I-Spec, és B-Type bilinccsel is kapható lesz, így más márkájú féket használóknak is valós alternatíva lehet.
Az RD-M7000-es kódszámú hátsó váltó is megkapta a Shadow RD+ technológiát, a kikapcsolható lánc stabilizáló rugóval, viszont csak GS kanállal lesz kapható, melynek az átfogása 41 fog lesz.
Az első váltón is változtattak, a váltáshoz szükséges erő kisebb lett, mégis erősebbet tol a láncon a gyorsabb váltás érdekében. Side Swing, Top Swing, és Down Swing kivitel is lesz belőle, így rövid láncvillás, vagy éppen plusszos gumikkal rendelkező bringákhoz is jó lesz.
Meg sem lepődünk azon, hogy az agyak még tömítettebbek lettek, de a hagyományos kónuszos csapágyazás mellett továbbra is kitart a Shimano. Hátul a kazetta egy fordulat alatt 36x reteszel. Az első agy súlya 148 gramm (HB-M7010), vagy 189 gramm (HB-M7000), a hátsó pedig 357 gramm (FH-M7010) vagy 384 gramm (FH-M7000), és persze mindkét agy BOOST 110 és 148-as szabványnak megfelelően is kapható lesz.
A fékekre nagyon kíváncsiak leszünk, mivel véleményünk szerint az “új” XT fékek visszalépésnek számítanak az előző szériához képest (ami viszont a világ egyik legjobbja). A féknyergek megkapták az ICE-Tech betéteket, viszont a Freeza féktárcsákat már nem, persze ezt bármikor simán választhatod hozzá.
Érdekes adalék, hogy nem szüntetik meg teljesen a 10 sebességes SLX-et vélhetően a kerékpárgyártók nyomására, hanem tripla hajtóművel (40-30-22), és háromféle sorral (11-32, 11-34, 11-36) meg lehet majd vásárolni. Bár a hajtómű nem lett egy design díjas termék mit ne mondjunk.
Az új Shimano SLX szettet keresd a hazai forgalmazó partnerüzleteiben!