fbpx

Gepida Berig Deore 29″- ígéretes mindenes

A Gepida Berig egy szép kerékpár. Jól eltalált a vázforma, jól eltalált a kivitelezés és jól eltalált a szín is, nem beszélve a Bosch motor előnyös tulajdonságairól. Mindennapi társammá fogadnám, mert 29-es génei ellenére inkább a kényelmes vonalat, a commuter felhasználókat célozza. Leginkább azokat, akik nem riadnak vissza egy kis városi légyottól, számukra a padka nem akadály, hanem kihasználandó örömforrás.

A Gepida tervezői igazán izgalmas vonalvezetésű vázat készítettek a megszokott 6061-es alapanyagból. Nem unalmas, nem sablonos, márkaarculatba illeszkedő, de mégis letisztult. Az akkumulátor félintegrált megoldása tökéletesen elfogadható kompromisszum, mely nem rontja a kerékpár arányait. A pedelec lelke a Bosch Performance motorja és a hozzá társított 500Wh akkumulátor. 63Nm-es nyomatéka bőségesen elegendő a felhasználási célterületre és a 275%-os rásegítési arány is rejt tartalékokat. Csakúgy, mint a többi pedelec esetében, itt is 25km/h-ig segít rá a rendszer. Kábeleinek elvezetése rejtett, így tényleg semmi nem töri meg az összképet, még a kormányra szerelet aprócska Purion kijelző sem.

 

Aránylag gyenge pontnak számít a gép orrában szolgálatot teljesítő Suntour XCM villa, mely inkább ármérséklő tényezőként kerülhetett bele, szükségmegoldás gyanánt. Terepes örömködések ezzel már nem férnek bele a felhasználásba. Természetesen a későbbiekben fejleszthető, ha valaki még univerzálisabban szeretné használni a Berigben rejlő potenciált.

10 sebességes Shimano Deore hátsó váltót szereltek a kerékpárra, abból is a Shadow kialakítást, hozzá pedig a saját váltókarját társították. A fékeket a Tektro-tól szerezték be, alap tudású tárcsafékszett, de megbízható működést garantál, mert nagy vonalakban a Shimano rendszerét vették alapul a tervezés során.

Kiegészítői általában saját márkás darabok, de sárvédőből például dicséretes módon SKS-t használnak, csomagtartója is egy szemnek kellemes darab. Az integrált rögzítésű kitámasztóra sem lehet panasz, masszív biztonságosan elbírja az elektromos rendszer jelentette plusz terhet.

 

A kerekeire szerelt alacsony mintás Schwalbe Thunder Burt gumik haladós tempót engednek, miközben városi gumihoz mérten jó kanyarstabilitást adnak. A felnik szegecselését sem felejtették el, ez számomra vesszőparipa, tárcsafék esetén nem engednék gyártásba kereket enélkül.

A bemutatott bringa fogyasztói ára 830 900 forint, mely a kínált tudása és esztétikai szépsége miatt szerintem elfogadható vételár.

Specifikáció:

VÁZ GEPIDA SPECIAL HYDROFORMING – 6061 ALLOY
MOTOR BOSCH PERFORMANCE
AKKUMULÁTOR BOSCH POWERPACK 500WH STD
RUGÓSTAG
TELESZKÓP/VILLA SUNTOUR XCM-ATB HLO QR TRAVEL:100MM
KORMÁNYCSAPÁGY FSA NO.42B-1
KORMÁNYSZÁR TRANZX JDST-58A EXT:60/70/80/90MM
KORMÁNY PROMAX HB-3188 RIZER 720MM BB:31,8MM
MARKOLAT VELO VLG-775-12D2 + VLP-171
FÉK TEKTRO HD-M275
FÉKKAR TEKTRO HD-M275
FÉKTÁRCSA ELSŐ/HÁTSÓ TEKTRO 180/160MM
VÁLTÓKAR SHIMANO DEORE SL-M6000 10S
HÁTSÓ VÁLTÓ SHIMANO DEORE SHADOW+ RD-M6000 10S
HAJTÓKAR FSA CK-310 170/175MM
ÁTTÉTEL ELSŐ FSA 18T STEEL
ÁTTÉTEL HÁTSÓ SHIMANO TIAGRA CS-HG500-10 11-34T 10S
LÁNC SHIMANO DEORE CN-HG54 10S
PEDÁL XERAMA SP-610 ALLOY W/ CATEYE
GUMIABRONCS ELSŐ/HÁTSÓ SCHWALBE SMART SAM 29X2,1
FELNI RODI BLACKROCK 29″ 622X21C 32H
AGY ELSŐ FORMULA DC-20LW QR 32H
AGY HÁTSÓ FORMULA DC-22W QR 32H
KÜLLŐ SAPIM STAINLESS STEEL BLACK
NYEREG SELLE ROYAL SETA S1
NYEREGCSŐ KALLOY SPDC1 30,9X400MM
KIJELZŐ BOSCH PURION
VILÁGÍTÁS AXA BLUELINE 30 / TRELOCK LS631 6-12V
TÖLTŐ BOSCH CHARGER 2A 100-240V
CSOMAGTARTÓ
SÁRVÉDŐ SKS
LÁNCVÉDŐ GEPIDA ALLOY
ZÁR ABUS BATTERY LOCK
LETÁMASZTÓ HEBIE 668M1 18MM

 

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo