Felocsúdván az idei Eurobike brutális újdonságdömpingjének sokkjából, lassan összeszedjük magunkat, és megpróbáljuk bemutatni, mit is láttunk Friedrichshafenben. Nincs egyszerű dolgunk, hiszen hol is kezdje az ember? Mondjuk befordulunk egy standra, és megnézzük, mit is láthatunk ott… Legyen az mondjuk először talán a Kross.
A márka lengyel illetőségű, jelenleg Európa 16 országában forgalmazzák, köztük 2009-től már Magyarországon is. A hazai forgalmazó honlapja szerint széles modellválasztékkal és nagyon jó ár/érték arányú kerékpárokkal szeretne a márka hazai rajongókat szerezni, nézzük, hogy 2010-ben konkrétan milyen fejlesztésekkel is kívánják mindezt elérni.
A standra lépve ez az összecsukható járgány fogadott, mintegy felvezetve a cég városi felhasználásra szánt gépeinek kollekcióját. Sohasem gondoltam volna, hogy valaha gyermekkorom „kempingbiciklije” a bringás kiállítások sztárja lesz, tény viszont, hogy idén számtalan standon találkoztunk velük. Érdemes bepillantani a jószág mögé is, mert a színes oldalszatyorral felmálházott női vázas gép (Kross Park Limited) teljes egészében burkolt meghajtása is megér egy elégedett csettintést.
Ha tovább szemléljük a városi gépek arzenálját, akkor feltűnhet, hogy nem csak úgy vaktában összedobált masinák ezek, hanem gondos választással maximálisan kihasználták az alkatrészgyártók nyújtotta lehetőségeket. Ez a gépet például a Shimano agyváltó/görgős fék kombójával szerelték, a rendszer életrevalóságáról már volt szerencsém meggyőződni korábban.
A radikálisabb városi közlekedésre szánt bringákat a City kategória mellett Urban jelzővel illeti a Kross, ezek közül az egyik jól sikerült megújult modell a Street Scraper 8s, mely teljes Alfine szettel kerül forgalomba. A nyolcsebességes agyváltót tárcsafékek egészítik ki, ez így együtt valóban sokkal ütőképesebb, mint egy láncváltó/felnifék kombó.
Örömünkre szolgál, hogy a tesztelőink által az adott célterületre igencsak alkalmasnak ítélt Shimano Alfine szettet egyre többen építik városi gépeikre. A Kross Street Scraper 8s esetében a csodaszép fényes fekete szett helyett a polír alu verziót választották, de esztétikailag persze – ahogyan a kép is tanúsítja – ez sem gyenge.
A különleges alkatrészek – görgős fék, agyváltó, egyebek – iránti vonzalom aztán tovább folytatódik, mint ahogyan azt az Evado széria eme krosszgépén is láthatjuk. A bringán első ránézésre semmi különös nincsen, csak később tűnik fel a Magura hidraulikus felnifékjeinek jelenléte.
És ha már a nagy kerekeknél tartunk, az ezt a műfajt kedvelő montisok is megtalálják itt a számításukat. A Kross rendelkezik 29”-os modellel is, ráadásul egy Cr-Mo vázas darabbal. A vázon az egyik legszebb részlet a formás hátsó papucs és a filigrán támvilla kettőse volt.
És ezzel át is eveztünk a montik világába, egész pontosan egy enduro gép alsócsövén megállapodva. Ez itt kérem a cég három tagot számláló enduro osztályának második tagja, mégpedig a Crime 2. A három különböző felszereltségű bringa vázán három különböző bűntény látható képregény formájában, innen eredeztethetők a modellnevek: Crime 1; Crime 2, Crime 3…
Aztán az igazi versenyarcok sem csalatkozhatnak, hiszen a karbonvázas XC csúcsmodell manapság egy modellpalettának majdnem olyan kötelező eleme, mint a folding bike. Ez itt történetesen a Level A+ full karbon modell, melyet a cég által szponzorált lengyel montis csapat versenyzői is nyúznak.
Így néz ki a középrész vidéke egy XTR hajtóművel házasítva.
Az MTB világában is gondoltak a hölgyekre a derék Lengyelek, így a Level géposztályon belül kifejezetten női modellt is találtunk. Ami a színvilágot illeti, ismét bizonyságot nyert, hogy a női léleknek kedves színezés nem feltétlenül csak a rózsaszínben merül ki. Vagy hát igazából a fene tudja… ezt döntsék el inkább a nők.
A Kross modellpalettája persze ennél sokkal szélesebb, így akit bővebben érdekel, az látogasson el a cég lengyel vagy magyar honlapjára (egyelőre 2009-es modelleket tekinthetünk meg mindkét helyen):
http://www.kross.pl/; http://kross.hu/old/
(x)