Az Echowell márkanév hallatán kedvező árú, alapfunkciókkal rendelkező kilométerórák jelenhetnek meg előttünk. Az A2-es esetében a kedvező ár stimmel is, de a márka elterjedtebb típusaitól eltérően ez a modell többet tud.
A dizájnnal nem sokat tököltek. Semmi csilli-villi, egyszerű, fekete szín, szürke gombokkal és feliratokkal. Elsőként aztán a használati utasítást kezdtem tanulmányozni, nem volt egyszerű feladat, nagyon nehezen sikerült kibogozni, hogy mit, miért és hogyan.
A felszerelés villámgyorsan megy, és a gyártó választási lehetőséget is hagyott. Az órát, valamint a vezeték nélküli sebesség- és pedálcsapásszám-mérőt gumigyűrűkkel és kötegelőkkel egyaránt rögzíthetjük. Ezekből találunk bőven a csomagolásban. Korábban, más márkák óráinál már találkoztam a gumigyűrűs megoldással és nem voltam vele elégedett, mert nem tartott megfelelően. Ezúttal az országúti kerékpáromra mégis ezek használatával szereltem fel az órát és tartozékait. Aszfalton ezúttal jó megoldásnak bizonyultak, de terepre inkább a kötegelős verziót ajánlom.
Első tesztkörömet a koraesti órákban tetem meg vele. Az óra kijelzőjét laposan érő napfénytől nehezen voltak olvashatók a megjelenő adatok. Magasabb napállásnál vagy árnyékban az olvashatósággal nem volt gond, de a képernyő kissé „foltos”. A megjelenítés élessége négy fokozatban állítható, de ha a fényviszonyok nem ideálisak, ez sem segít.
A hozzám hasonló feledékeny bringások értékelni fogják, hogy az óra automatikusan működik. Ahogy a kerék pörögni kezd, indul, amint megáll, az óra sem mér tovább.
A kijelző négy részre osztott. Legfölül a tengerszint feletti magasságot láthatjuk, középen a pedálcsapásszámot és a sebességet, alul pedig az időt, stoppert, napi és összkilométert, stb. Az alsó sorban megjelenő adatok közül a bal nyomógomb segítségével is választhatunk, de az óra „SCAN” üzemmódban ezeket az adatokat automatikusan cseréli. Ez a funkció hasznosnak bizonyult, de véleményem szerint túl sokáig látunk egy-egy adatot.
A legtöbbünk által jól ismert alapfunkciók részletes taglalása helyett nézzük az „extrákat”! A pedálcsapásszám-mérő alapvetően pontosan működik, de párszor előfordult, hogy az éppen aktuális csapásszámnak pont a felét mutatta. A magasságmérő megbízhatóságát úgy vizsgáltam, hogy két egymást követő nap ugyanazt a kört teljesítettem és közben azt figyeltem, hogy a maximális magasság változik-e. Változott, de a hat méteres különbség szerintem még bőven tűréshatáron belül van.
Kinek való?
Mivel pulzusadatokat nem mér, versenyorientált bringásoknak nem a legjobb választás, viszont aki kíváncsi, hogy hány méter szintet küzd le a bringázások során, esetleg túl nagy áttételeket használ, és emiatt szüksége van a pedálcsapásszám-mérő által biztosított kontrollra – úgy, hogy erre nem akar nagyobb összeget szánni – annak jó választás lehet.
Termékadatok:
Forgalmazó: Mali Kft.; www.mali.hu
A termék a forgalmazó honlapján ide kattintva érhető el.
Ajánlott fogyasztói ár: 22 500 Ft
Funkciók:
– pillanatnyi sebesség
– átlagsebesség
– maximális sebesség
– napi kilométer
– összes kilométer
– edzésidő
– összes edzésidő
– pillanatnyi hőmérséklet
– pillanatnyi tengerszint feletti magasság
– átlag tengerszint feletti magasság
– maximális tengerszint feletti magasság
– összes szintkülönbség
– barométer
– óra (12/24 órás üzemmód)
– pillanatnyi pedálcsapásszám
– átlag pedálcsapásszám
– maximális pedálcsapásszám
– kijelzővilágítás
Szöveg és fotó: Kovács Botond