fbpx

Wilier 2019 – Prémium minden szinten – szuper árakon!

Az idei Eurobike-on sem lehetett csak úgy elmenni a Wilier stand mellett, annyira vonzák a látogatók tekintetét az új bringák. Persze nem csak megjelenésben lettek hihetetlenül ütősek a tradicionális olasz márka kerékpárjai, hanem technikai tartalomban is sokat lépett elő a Wilier, minden eddiginél jobb TT bringát terveztek, lesz új csúcs országúti, e-országúti, karbon gravel bike és a montik is fejlődtek.

A Wilier Cento10PRO-ban minden megtalálható, amit egy országútis egy kerékpárban kereshet, aerodinamikus, hatékony, könnyű váz, letisztult külső és hihetetlen megjelenés. A kiállításon az elképesztő Ramato színben találkozhattunk vele, tökéletes dísze volt a Wilier standnak, tipikusan az a bringa, amiben az ember képes percekig gyönyörködni. A dizájnon túllépve a technikai tartalomra is érdemes odafigyelni, a Cento10PRO az aerodinamikus modell, a Cento10AIR továbbfejlesztése, az elődhöz képest a gyártó 6%-kal növelte meg a váz torzionális merevségét és képes tárcsafék fogadására is az új modell. Ezt úgy oldotta meg a Wilier, hogy a Cento10PRO tárcsafékkel, átmenőtengellyel és felnifékkel, gyorszáras kerékkel is egyaránt használható, mindenki maga választhatja meg, hogy milyen fékrendszert szeretne használni, nem erőlteti rá a tárcsaféket a kerékpárosokra. A modern országúti kerékpár trendeknek megfelelően már a 30 mm-es külsőgumik is elférnek a Cento10PRO-ban, tehát bátran választhatjuk ezt a modellt, ha a szélesebb gumikat kedveljük.

Bár a Ramato színű modell vezeték nélküli Sram eTap szettel volt szerelve, amin nehéz bemutatni, hogy a vezetékek végig a vázban futnak, viszont a sárga elektromos Dura-ace-es bringán már láthatjuk (pontosabban nem láthatjuk, mert nem látszik), hogy a vezetékek, kábelek a fékváltókarból kilépve eltűnnek az Alabarda kormányban és legközelebb a váltónál illetve a féknél lépnek ki a vázból.


Fontos jellemzője még a Wilier Cento10PRO-nak, hogy a váz tervezésekor egy úgynevezett NACA algoritmust használt az olasz gyártó, amely alapján a csövek méretét és formáját úgy optimalizálták, hogy a lehető legkisebb legyen a kerékpár légellenállása.

2019-ben egy új triatlon/TT bringát is piacra dob a Wilier, ami nem más, mint a Turbine. Ezt a kerékpárt négy elv mentén fejlesztette a patinás olasz gyártó; az aerodinamika, a hatékony fékek, a széles tartományban állíthatóság és a könnyű szállítás voltak a tervezés legfontosabb pontjai. Ahogy a Cento10PRO úgy a Turbine-t is a NACA algoritmus alapján tervezte meg a Wilier, ezzel biztosítva, hogy a lehető leggyorsabbak lehessünk. A tárcsafékekre két ok miatt volt szükség, az egyik, hogy mostanában az időfutam vázakon található felnifékek fékerő tekintetében elég sok kívánni valót hagynak magunk után, a másik, hogy többségük beállítása elég bonyolult, a tárcsafék pedig megoldást jelent ezekre a problémákra. A másik pedig, hogy a tárcsafékes vázakat aerodinamikusabbá lehet tervezni, mert távolabb lehetnek a villák a keréktől, amik csökkentik a turbulenciát.

A Turbine széles tartományban beállítható, ami azért fontos, hogy triatlon versenyeken és időfutamokon is egyaránt használható legyen. A Eurobike-on kettőt is kiállítottak belőle, melyek közül az egyik Andreas Dreitz bringája volt.

A kormány-kormányszár egy egységet alkot a villával, ráadásul szállításkor úgy szétszedhető, hogy nem kell a kábelekhez hozzányúlni, hanem minden maradhat az eredeti beállításnál, ami nagy előny tud lenni, ha az ember sokat utazik.

 

A Wilier 2019-re megalkotta a legkönnyebb e-országúti kerékpárt, a Cento1Hybrid-et, mely éppen befér 12 kilogramm alá. Az akkumulátor szinte észrevehetetlen módon teljes mértékben integrálva van a vázba, a rásegítést pedig agymotor végzi. A Wilier-hez méltó módon nem hagyományos e-bike a Cento1Hybrid, hanem extra funkciókkal is ellátta a kerékpárt a gyártó, konkrétan egy intelligens rendszert építettek a bringába, mely képes kommunikálni a mobiltelefonunkkal és pl olyanokat állíthatunk be, mint, hogy figyeli a rendszer a pulzusunkat és ha az eléri az általunk beállított értéket akkor bekapcsol a rásegítést. A felsőcsövön található villogó gombbal tudjuk be-, illetve kikapcsolni a rendszert és változtatni a különböző módok között.

A Cento10NDR “kistestvéreként” a 2019-es kollekció részeként megjelenik a Cento1NDR, ami a Cento1AIR komfortgeometriás változata, mely a 10-es változathoz képest jóval barátibb áron kínál kényelmet azoknak, akik nem részesítik előnyben a versenygeometriás vázakat. A Cento1NDR-nél is, akár a Cento10NDR-nél és a Cento10PRO-nál, mi választhatjuk meg, hogy tárcsafékkel vagy felnifékkel szeretnénk-e használni a kerékpárt. A sárférőhely is hatalmas, pontos adatunk nincs, de elég széles gumi be fog férni a vázba, ezzel is tovább fokozva a kényelmet.

Világszerte növekszik a gravel bike-ok népszerűsége, a Wilier is továbbszélesíti jövőévi palettáját a földutakra specializálódott kerékpártípusoknál, egy karbon vázas gravel bringával, a Jena-val, jelennek meg a piacon az eddigi fémvázas modellek után. Az olaszokhoz hűen nagyon ütős kinézetet kapott és használat közben sem lesz egy rossz bringa az egytányéros, tárcsafékes rendszerével és ami külön megdobogtatja majd a gravel bringák kedvelőinek szívét, hogy 650b és 700-as kerekekkel is kompatibilis lesz.

A mountainbike palettán is két új bringával találkozhatunk, melyekről már hallhattunk idén a Cape Epic kapcsán, ahol Massimo Debertolis és Ondrej Fojtik nyert a Wilier 110X-szel és az össztelós 110FX-szel. 2019-tól ezek jelentik a Wilier offroad vonalának csúcsát, mindkét kiállított modell 1×12-es rendszerrel volt szerelve, de ahogy látható tehetünk rájuk első váltót is, ha jobban kedveljük a hagyományos dupla rendszereket. Emellett mindkét bringa BOOST szabvány kompatibilis, tehát a kerekek merevségével és a láncvillahosszal sem lesz bajunk. A Wilier nagyon komolyan veszi a MTB szegmenst is, teljes mértékben egyenrangúan kezelik a többi szegmenssel. Egy dolgot még fontos megjegyeznünk a montik kapcsán, a Wilier nem csak országútiból tud szépet alkotni…

Ezek a 2019-es modellek már kaphatóak, megtekinthetőek és rendelhetőek is a Biondo Bike-ban – átlagban 20%-al kedvezőbb áron, mint a hivatalos Európai árak.

Bővebb információ és árak a kizárólagos magyarországi forgalmazó honlapján: http://wilier-kerekpar.biondobike.hu/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo