A megszokott átlagon felüli érték, átlagon aluli áron – röviden ezt mondhatjuk a Wilier 2015-ös kínálatáról, melyet szokás szerint igényes standon prezentáltak az olaszok az Eurobike-on.
Bár a Lampréval való szakítás után a Wilier kikerült kicsit a reflektorfényből, a bringák fejlesztése természetesen nem állt meg a több mint egy évszázados múltra visszatekintő gyártónál, és profi szinten is láthatjuk a csúcsgépeket, például a kolumbiai Pro Continental csapat bringásai alatt. A standon is a kolumbiai nemzeti színekben pompázó kerékpárok kerültek fókuszba, a megújult Zero.7 és a Twin Blade.
Bár első ránézésre nem is olyan feltűnő, komoly ráncfelvarráson esett át a csúcsmodell. A fő csöveket alkotó 60 tonna szakítószilárdságú karbonszövet maradt, kiegészítve a váz bizonyos részein a SEI FILM réteggel, aminek következtében az új Zero.7 35%-kal jobban tompítja az úthibákat, 18%-kal kisebb eséllyel következik be repedés és 12%-kal nőhet a kanyarsebesség.
Kívülről talán az „integráltra” keresztelt villa tűnik fel, ahol a váll belesimul a vázba, ennek a légellenállás csökkentésében van szerepe. A mai divatnak talán ellentmond, hogy minimálisan karcsúbbak is lettek a csövek, az össztérfogat 19%-kal csökkent, s persze a tömegadat is impozáns: mindössze 800 grammot nyom a váz. A katalógusban további biztató számadatokat találunk még: 8%-kal jobbak a légellenállási mutatók, és 12%-kal nőtt a BB386EVO középrész merevsége (a Wilier egyébként korábban az elsők között alkalmazta ezt a szabványt).
Kijöttek az olaszok a korábbi Cento1 SR aerodinamikus bringa még jobb légellenállási mutatókkal rendelkező továbbfejlesztésével, a Cento1 Air-rel is. A vázanyag maradt a tökéletesen egyenletes szálelrendezést, s ezzel a világ egyik legjobb szakítószilárdsági mutatóját biztosító Nanoparticles Zinc Oxide gyanta, de a váz formája már-már időfutambringára emlékeztet. Az olaszok itt sem követték a divatot, például ami a fékek elhelyezését illeti, a patkók maradtak a hagyományos pontokon.
Szerelés szempontjából a hagyományos fékelrendezés nem hátrány, például amikor az edzőkerékhez használt fékbetéteket ki kell cserélni verseny előtt a karbonfelnihez való pofákra… Az egyik Cento1 Air-re némi célzatossággal egy triatlonos kormánytoldalékot is szereltek, felhívva a figyelmet, kiknek is ajánlják ezt a modellt. A Cento1 SR is kapható továbbra is, a megszokott minőségben, plusz egy tárcsafékes verzióban.
Eddig a versenyzőknek, sportolóknak szánt modellekről volt szó, de mint tudjuk a Wilier nagyon erős volt az elmúlt években a hobbisportolóknak ajánlott elérhető árú karbon országútik terén is. 2015-ben elsősorban az új Zero.9 hódít majd ebben a kategóriában, a váz BB386EVO középrésszel, tapered fejcsővel 1 kg alatt marad, Ultegra szettel nagyon komoly gép, fele annyiért, mint mondjuk egy Zero.7
A mai trendeknek megfelelően egy karbon komfort országútit is kínál a Wilier, még a Zero.9-nél is kedvezőbb áron, melynek neve GTR Granturismo. Itt már egyértelműen a hobbi-, hétvégi országútisok a célcsoport, kényelmesebb geometriával, és kényelmesebb lánc- és támvillákkal. Ha valaki magasabb kategóriás komfort országútit szeretne, a komolyabb felszereltségű GTS Granturismo szériából érdemes választania.
Megtartja a Wilier a jól csengő Izoard XP nevet is, ez egy alig több mint 1000 eurós árcédulával rendelkező karbon országúti, a megújult Sora szettel, ami messze jobb, mint a korábbi Sora alkatrészcsaládok. Az alsó-középkategóriás alumínium bringák mellett esz kedvező árú acél Wilier is, az új Strada tulajdonképpen egy nyúzható igásló, klasszikus köntösbe bújtatva.
Közeleg a cyclocross-szezon, s jó hír a szakág szerelmeseinek, hogy egy karbon és egy alumínium tárcsafékes krosszgép is szerepel a kínálatban. Igazából a két végletet pozícionálták be az olaszok, a karbon változat elektromos Ultegrával és a Shimano új tárcsafékes cross kerékszettjével (WH-RX31) érkezik, az alumínum modell felszereltsége 105/Tiagra szintű. Utóbbi bátran használható mindenes- vagy túrabringának, még csomagtartó is rögzíthető rajta.
Kimondottan népszerű hazánkban a Wilier városi, fittnes vonala, hiszen a konkurenseknél nem drágább árszinten sokkal stílusosabb bringákat választhatunk a Wilier palettáról. Nos, a 2015-ös felhozatal sem okoz majd csalódást:
S végezetül pár kép a mountain bike kínálatból, az össztelósok között egy érdekes virtuális forgáspontú (egyben lebegő rugóstag beépítéssel) rendszerrel rukkolt elő a Wilier. De kaphatóak lesznek a könnyű karbon merevfarúak is, elsősorban 29-es kerékmérettel:
A Wilier kerékpárokat Magyarországon továbbra is a Bikeexpress boltjában érdemes keresni: http://www.bikeexpress.hu/
(x)