Mark Cavendish, Sylvain Chavanel, Alberto Contador, Roman Kreuziger, Jakob Fuglsang… három WorldTour-istálló versenyzői is Specialized kerékpárokat hajtanak a Tour de France-on, ezzel az amerikai márka modelljeiből láthatjuk a legtöbbet a mezőnyben. Érdekesség, hogy amíg a Specialized általában irányt mutat a fejlesztések terén, idén jól bevált, klasszikussá avanzsált típusokat használnak a versenyzők.
Elsősorban a SHIV karbon időfutamgépekre igaz, hogy megelőzték korukat, már öt éve az első kronóbringák között voltak, melyek integrálták az időfutamkormányt a villával, sőt, ennél tovább mentek az aerodinamikus elembe a fékeket is belefoglalták.
Cancellara SHIV-jét anno be is tiltotta az UCI, mondván az első féket a kormánnyal összekötő aerodinamikai elem nem szerkezeti elem, így elöl szabadon maradt a fék, ahogy Tony Martin (Omega Pharma-Quick Step) negyedik generációs, világbajnoki csíkokkal díszített bringáján is látható.
A belga csapat bringái közül mégsem a világbajnok kronógép a legnagyobb sztár, hanem a sprinterkirály, Mark Cavendish kerékpárja, a Specialized S-Works Venge, ami 3 éve nagy durranás volt a piacon.
A Venge-t a Mclarennel közösen fejlesztette a Specialized 2006 óta, kimondottan a sprintereknek, a cél a minél aerodinamikusabb formák (szinte egy időfutamgéphez hasonlóan) és a minél nagyobb merevség elérése volt, a gyári adatok szerint 50 km/h körül 20-30 Wattot spórol Cav számára a váz.
Érdekesség, hogy miután elkészült a bringa Cavendishnek, egy évre leszállt róla, mivel a Sky-ba igazolt, de idén már kimondottan a brit bajnoki trikóhoz dedikált Venge “vadászgépet” festettek neki, ami a Speci kínálatában is elérhető vázszettként.
Az Omega Sram Red-del szereli a bringákat, a Venge-hez a Specialized külön hajtókart fejlesztett, amit Cavendish kerékpárján Wattmérővel is kombináltak. a kerekek Zipp karbonfelnis modellek.
Az OPQS francia sztárja, Sylvain Chavanel a Specialized “allrounder” karbonbringáját, a Tarmac SL4-et használja, sokan megegyezünk abban, hogy a világ egyik legkiegyensúlyozottabb kerékpárja, a geometriát, sportosságot, merevséget, komfortot, súlyt, mindent összevéve.
Chavanel a Touron ünnepelte 34. szülinapját, ebből az alkalomból kapta ezt az egyedi festésű Tarmacot, ami állítólag színben jól passzol másik kedvenc járművéhez, a Chevy Camaro-jához. A felsőcső tetején kerékpáralkatrészekből készült montázs teszi még egyedibbé a bringát.
Alberto Contador is egyedi festésű Specit használ, a korábban pisztolyt formáló vörös (Vuelta), sárga (Tour) és rózsaszín (Giro) csíkok most más elrendezést kaptak.
A csapattársak a visszafogottabb, de nem kevésbé impozáns Tarmacokat hajtják, a fekete alapot a Saxo-Tinkoff színekkel, kékkel és sárgával díszítik. A szett ugyancsak Sram Red.
Contador az új Spacialized aerodinamikus sisakban, az S-Works Evade-ben. Sokan kifejezik nemtetszésüket az új generációs bukók iránt, pedig valójában nagyobb szerepük van a légellenállás csökkentésében még a vázon kialakított lapításoknál is.
Cavendishnek pedig múlhat centimétereken is a sprintbefutó…
A Specialized nem csak bukókat, a kiegészítők teljes tárházát kínálja, akik S-Works cipőiket próbálták már, általában elégedetten nyilatkoznak a Body Geometry koncepcióról. Mellesleg nem is csúnyák…
Bővebb információ a Speci cuccokról IDE KATTINTVA érhető el!
Fotók: Specialized
(x)
100. Tour de France: Kikre érdemes figyelni? – a 22 csapat és az esélyesek bemutatása
A 100. Tour de France itinere: a szakaszok részletesen, hegyek, esélyek
A 100. Tour de France – számok, trikók, díjak, statisztikák, érdekességek
Tour de France híreink idén külön rovatban jelennek meg, amely a főoldalról a menüsorból és a jobb oldali képváltóból is elérhető!
.