A váltórendszer SRAM X7/X9, ami azért nem az egy millás bringák sajátossága kéne, hogy legyen. Kerekei viszont DT Swiss Spline E1900-asok amik nem csak könnyebben az általában használt Mavic belépő modellekhez képest, hanem a minőségük is fölötte van.
Telóból előre Fox 34 jutott, méghozzá CTD-s kivitelben, hátul pedig Fox Float CTD simította az utat. Mindkét telóra nagyon jól jön a háromállású kompresszió csillapítási fokozat, mivel nyitott állásban nagyon aktív a rendszer, ezért ha nem nagyon köves a talaj, akkor minimum Trail állásba érdemes tenni, aszfaltos szakaszokon pedig a Climb mód is terítékre kerül.
A nyeregcső egy X-Fusion Hilo SLS Strate, kormányról vezérelhető kivitelben. Olyan nagyon nem jött be a működése, bár az alap funkcióját, hogy menet közben a kormányról leengedhető és visszaemelhető legyen, tökéletesen ellátja. Viszont már újkorában is kotyog oldalirányban a feje (bár a Reverbnek is), és ha a nyeregnél megemeled a bringát akkor szépen engedi fölfelé a csövet, ami vállon cipelésnél nem túl nyerő. Az XR már RS Reverbet kapott, azt jobban kedvelem.
Elvileg nem kellett volna megszeretnem a teljesen alap Formula C1 féket, de ezen a gépen tökéletesen működött. A fékerő elegendő volt és jól adagolható, túlmelegedést még a 35 fokban bringázva sem sikerült előcsalni belőle. A komplett Foxy R súlya 13,3 kg, ami egyrészt jónak mondható, másrészt a basic felszereltség ismeretében megjósolható, hogy komoly gép építhető belőle könnyebb cuccokkal.
Menet közben csak szuperlatívuszokban tudok róla nyilatkozni. Még az X7-es váltórendszert is feledtetni tudta velem, ami azért nagy eredmény. Amennyire jó a SRAM X01, és XX1 szett, annyira nem lenne szabad egy ilyen kvalitású gépre alap SRAM cuccot rakni. Egy 10 sebességes Shimano Deore pont egy Föld-Plútó távolságban van minden szempontból az X7-től.
Lefelé komplett repülőszőnyegként viselkedik, de még ezzel a súllyal is simán mindenes bringaként használható. Meredek emelkedőn sem emelgeti az orrát, ha nem is xc fully módon mászik, de a „billegős” enduro gépektől nagyon messze van.
Eleinte szoknod kell majd a nagyon rövid stucnit, de hamar rá lehet érezni és utána sokkal gyorsabb és magabiztosabb leszel vele. Az a nyugodtság amit az érzékeny kormányzás jelent km/h-kban mérhető. Ugyanis eresztheted neki, és ha bármi eléd kerül biztos lehetsz benne, hogy ki tudod kerülni. Aktív a kormányzás, de nem „magad alá fordulós” mint a meredek fejcsőszöggel rendelkező vázaknál, hanem Forward Geometry-sen aktív. Ez egy másik szint.
Igen, el tudnám fogadni magamnak. Egy új dupla 11-es XT szettel. Nekem az a pár gramm nem hiányozna amit a karbon Foxy váz adna. Ez az alu így is egy világklasszis. Vastagon is fogott a ceruza a beárazáskor. De ez van. A jó dolgok sosem olcsók, hogy a Bikemag-es közhelyet ismételjem. Viszont az általam használt tesztgép mindössze 669.000 Ft-ért megvásárolható!
Infobox:
Forgalmazó: Montik.hu
Elérhetőség: www.montik.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 999.000 Ft
Váz: Foxy 27.5 Stealth alloy Zero Suspension 140 mm
Rugóstag: Fox Float CTD LV Evolution
Villa: Fox 34 Float CTD Evolution QR15
Kormánycsapágy: FSA No57 ACB
Kormány: Mondraker Foxy R Custom 760 mm
Kormányszár: Onoff Stoci FG 30 mm
Markolat: Onoff Diamond Lockon
Nyeregszár: X-Fusion Hilo SLS Strate Remote
Nyereg: Mondraker Foxy R
Fékek: Formula C1
Kerekek: DT Swiss M1900 Spline
Külsők: Maxxis Ardent TLR Dual EXO
Hajtómű: SRAM S-1000 36x22T
Első váltó: SRAM X7 Direct Mount
Hátsó váltó: SRAM X9 Type2
Váltókarok: SRAM Trigger X7
Fogaskoszorú: SRAM PG-1030 11-36T
Súly: 13.3 kg
Geometria: