fbpx

Hogyan szállítsunk biztonságosan ebike-ot vagy karbon bringát?

Pro-User kerékpárszállítók vonóhorogra

Sokan belefutottunk már abba a problémába, hogy milyen kerékpárszállítót válasszunk a drágább bringákhoz. Nekem főleg az ebike-ok szállítása okozott problémát, mert nem minden szállító tart meg egy 25-30 kg-os kerékpárt stabilan, ráadásul a vázak formája gyakran nem kompatibilis a klasszikus kerékpárszállítókkal, (bár ugyanez megesik a modern karbon bringákkal is, ahol még az is fontos pluszban, hogy ne roppantsa meg csövet a befogó). És persze az is egyértelmű, hogy a tetőre biztos nem tennék fel ebike-ot, és nem csak azért mert a tető lehet nem bírná el, hanem sokkal inkább azért, mert komoly mutatvány lenne egy nem igazán pehelykönnyű kerékpárt felszenvedni oda. Számomra nem kérdés, hogy az ebike szállításának legpraktikusabb módja ha vonóhorgos kerékpárszállítóra tesszük őket. És most jöhet a kérdés, hogy abból milyet válasszunk, hiszen rengeteg típus kapható. Ebben szeretnénk segíteni nektek és mutatunk nektek párat az egyik kerékpárszállító-specialista, a Pro-User kínálatából.

Legyen szó ebike-ról vagy más nagyobb értékű kerékpárról, egyre gyakrabban megesik, hogy a szabálytalan csőforma miatt nem tudjuk biztonságosan rögzíteni a kerékpárszállítóhoz. Szerintem egyikünk sem szállít úgy bringát szívesen, hogy például az aero csőformát egy kerek profil tartja vagy a nagy tömegű ebike-ot is éppenhogycsak megtartja a szállító befogója. Utazás közben mozoghatnak a bringák, és rosszabb esetben egy nagyobb döccenő esetén akár le is fordulhatnak. Kulcsfontosságú a stabil rögzítés.

Ezenkívül számomra az sem elhanyagolható szempont, hogy mennyire egyszerű felrakni rá a kerékpárt, mert senki nem szeret órákig bíbelődni azzal, hogy a helyére kerüljenek a bringák. Praktikusság oldaláról nézve az sem lényegtelen, hogy egy szállító összehajtható-e, illetve ha igen akkor mekkorára, mert kevés embernek van akkora helye, hogy egy kinyitott szállítót tároljon bárhol is. Nálam ezután jönnek az extrák, mint például billenthető-e a vonóhorgos szállító, azaz ha olyan a csomagtartó ajtaja akkor ki tudom-e nyitni a szállító mellett, milyen lámpák vannak rajta, mennyire egyszerű átrakni a rendszámtáblát és még hasonló apróságok.

 

Spinder Xplorer+ kerékpárszállító vonóhorogra

Spinder Xplorer+ kerékpárszállító vonóhorogra

Ha röviden kellene jellemeznem a Spinder Xplorer+ -t akkor annyit mondanék róla, hogy praktikus, pillanatok alatt felrakható az autóra és a kialakításának köszönhetően a bringákat is nagyon gyorsan (az átlagnál jóval gyorsabban) tudjuk rögzíteni rá, ráadásul gyakorlatilag minden vázkialakítással kompatibilis. De nézzük bővebben!

A dobozból kivéve meglepően tapasztaltuk, hogy milyen kicsire összehajtható és a cipelése sem okoz nagy kihívást, bátran merem rá mondani, hogy akár a lakásban is elfér valamelyik sarokban. Az autóra történő felrakása és kihajtása, kb pont annyi időbe telt, mint leírni ezt a mondatot, kb 3 mp-be :), csak rárakod a horogra, lenyomod a kart és ha akarod akkor kulccsal lezárhatod a tolvajok ellen (ugyanazzal a kulccsal, amivel a kerékpárokat is le tudod zárni, tehát nem kell több kulcsot használnod). Kifejezetten tetszett ahogy a rendszámtábla a helyére kattant. Az egész szállító forgáspontjai stabilak, nincs az az érzése az embernek, hogy nem szívesen tenné fel rá a bringát. A terhelhetősége 60kg, amibe pont belefér két dögnehéz ebike is, egyébként ha normál bringákat szállítunk akkor ez eredeti két személyes Spinder Xplorer+ bővíthető egy kiegészítővel, mellyel már három kerékpárt tudunk felrakni rá.

A kerékpárok vázát, nyeregcsövét az állítható magasságú karokkal tudjuk befogatni. A karok magassága és a szögük a szállítóhoz képest 180 fokban állítható, és a befogók is 360 fokban forgathatóak. És ehhez még hozzájön, hogy a befogó gyakorlatilag egy racsnis pánt gumis védelemmel, amivel tényleg bármilyen vázformát tudunk rögzíteni, ami egy nagyon fontos szempont, legyen szól akár ebike-ról vagy bármilyen más drágább bringáról (pl egy aero országútiról). Természetesen a kerekeket is rögzíti a szállító, de itt is figyeltek arra, hogy véletlenül se tudjon elmozdulni a kerékpár, két vízszintesen állítható keréktámaszhoz rögzülnek a kerekek racsnis pántok segítségével. Garantáltan betonbiztosan fogják fogni a kerekeket. Egész nagy kerékméretű kerékpárokkal is kompatibilis.

A kerékpárok rögzítésénél egyetlenegy nehézség volt, ami nem más, mint felemelni a képen látható dögnehéz bringákat a szállítóra (eggyel lejjebb látni fogtok egy szállítót, ahol megoldották ezt a problémát). Minden más nagyon egyszerűen ment, karok kilazít, megfelelő méretűre kihúz, befogóval rögzít, karok meghúz, alul a kerekeket rögzít és ennyi. Levenni pont ugyanennyire egyszerű volt őket.

A csatlakozókról még nem esett szó, a világítás a 7 és 13 pólusú (Jaeger) csatlakozón keresztül működik és a szállítón van egy plusz tartó a dugónak arra az esetre, ha éppen nem lenne bedugva.

Zárhatóak a Spinder Xplorer+ befogói (maga a horog is zárható, mint szinte minden szállítónál ebben a kategóriában), amik segítenek megvédeni a kerékpárjainkat a tolvajoktól.

További információkért keressétek a forgalmazó honlapját.

 

Pro-User Diamant Bike Lift kerékpárszállító vonóhorogra elektromos kerékpárokhoz

Pro-User Diamant Bike Lift kerékpárszállító vonóhorogra elektromos kerékpárokhoz

Szívesen mondanám, hogy a lusta, gyenge embereknek való a liftes kerékpárszállító, de nem feltétlenül nevezném magam így 😀 . Már a fotózáskor is kiderült, hogy igenis szükség van ezekre a szállítókra, sokkal praktikusabbak mind egy fix megoldás. Nem tartom magam gyengének, de abszolút nincs kedvem a szállítókra feltenni a kerékpárt, nem súlyt emelni szeretnék hanem kerékpározni és el nem tudom képzelni, hogy egy nálam 20-30 kg-mal könnyebb ember, hogyan teszi fel a képen látható kerékpárokat egy nem liftes kerékpárszállítóra. Egyszóval abszolút van létalapja egy olyan szállítónak amire csak rá kell tolni a kerékpárt és az felemeli azt.

Azt nem fogom mondani, hogy a Pro-User Diamant Bike Lift a dobozból kivéve könnyen cipelhető, mert nem az, nehéz, viszont pont ezért vannak rajta kerekek, hogy oda tudjuk húzni az autóhoz. Persze ez azt is feltételezi, hogy a lift nélküli 3. emeleti lakásban nem túl praktikus tartani (mint ahogy ebike-ot sem) hiába hajtható össze kicsire. Az autóra viszont nagyon könnyű felrakni, csak rá kell tenni a vonóhorogra és lenyomni kart. A kinyitás is csak pár másodperc, rá kell dugni a csatlakozót és máris működik a lift. Amiatt nem kell aggódni, hogy túlságosan lemegy, mert van benne egy szenzor, ami megállítja. A működése pofonegyszerű, gyakorlatilag nem lehet vele hibázni. Leengeded, rátolod a bringát, rögzíted és felemeled.

A kerékpár rögzítése kicsit érdekes, a kerekeknél a fent említett Spinderhez nagyon hasonló rögzítést találunk, fent viszont az U-alakú profilra kell karokat rögzítenünk, a rövidebbikkel a belsőt, a hosszabbikkal a külső kerékpárt tudjuk rögzíteni. Itt azért kell egy kicsit legózni, ki kell találni, hogy hogyan lesz optimális a rögzítés, persze ha már megvan a megszokott bringáinkkal akkor onnantól gyorsan fel lehet tenni a kerékpárokat a szállítóra, de új bringáknál, főleg fura csőformák esetén, azért el kell gondolkodni a megoldáson. Illetve a Spindernél bemutatott racsnis pánt megoldás szerintem praktikusabb, mint ami ennél van (szerencsére a lenti Diamant TG karjaival is kompatibilis, amit meg lehet venni hozzá külön).

A Pro-User Diamant Bike Lift is ledönthető, tehát van rá esély, hogy az autók többségénél kinyitható lesz a hátsóajtó. Egy dologra érdemes figyelni, hogy csak 13 pólusú (Jaeger) csatlakozón keresztül fog működni a lift, mert azon kap elég áramot. A teherbírása 60 kg, tehát 2 ebike-ot gond nélkül elbír.

A 2018-as tesztünket itt olvashatjátok a Pro-User Diamant Bike Liftről:

Trollok ide! Pro-User Diamant Bike Lift: az elektromos, elektromos kerékpár szállító tesztje

További információkért keressétek a forgalmazó honlapját.

 

Pro-User Diamant TG kerékpárszállító vonóhorogra

Pro-User Diamant TG kerékpárszállító vonóhorogra

A Pro-User Diamant TG kiváló válasz arra a problémára ha szokatlan csőformákból áll a vázad, erre a vonóhorgos kerékpárszállítóra nehéz olyan kerékpárt találni, amit nem lehet rögzíteni. A tömege még bőven az elfogadható kategóriában van, én simán felcipelném a 3. emeletre és emellett kicsire összehajtható, így bőven elfér a bringa szoba egyik sarkában. Szeretem az ilyen megoldást, még akkor is ha általában a tetőn viszem a (normál) kerékpárokat, biztosan a Diamant TG-t tenném fel, ha ebike-ot kell szállítanom.

Az autóra pár pillanat alatt fel lehet rakni, de ez az összes Pro-User vonóhorgos kerékpárszállítóra igaz. Csak rá kell emelni a horogra és lenyomni a kart, ezután akár le is zárhatjuk ha nem szeretnénk ha valaki illetéktelen levenné amíg beugrunk a benzinkútra egy kávéra. A kinyitás pedig kb 3 mp-be telik.

A Bike Liftes verzióhoz nagyon hasonló a kerékpárok rögzítése, de a rögzítő karok jóval okosabban tervezettek a racsnis pántoknak köszönhetően, így nem kell annyit “bénázni” velük (pl nem csípi be az ujjunkat) és sokkal könnyebben rá lehet tenni őket az U-profilra, ezenfelül pedig ténylegesen mindenféle vázprofillal kompatibilis. Persze itt is megvan, hogy első felrakáskor ki kell logikázni, hogy hogyan fognak jól állni a karok, de azért ez nem annyira bonyolult dolog.

A fenti két kerékpárszállítóhoz hasonlóan tolató- és ködlámpával is rendelkezik, de ezek csak a 13 pólusú csatlakozóval működnek.

A 60 kg-os teherbírása alapján két ebike-ot könnyedén elbír a Diamant TG, de a mindennel is kompatibilis rögzítés alapján bátran ajánlható bármilyen típusú kerékpárhoz, én például szívesen feltenném rá az országútijaimat is. Ezenkívül kapható hozzá egy kiegészítő, amivel három kerékpárt tudunk felrakni rá, ami például jól jön akkor ha a család egy fővel bővül.

Kiegészítő a Spinder Xplorer+-hoz és a Pro-User Diamant TG-hez, mellyel hármas szállítóra bővíthetőek

További információkért keressétek a forgalmazó honlapját.

 

 

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo