fbpx

Giant 2016: új TCR országúton, a 26” a múlté terepen

Röviden így foglalhatnánk össze a kerékpárgyártó óriás, a Giant jövő évi programját: a 2016-os modellév legfőbb újdonsága egy fantasztikus országúti versenygép, a mountain bike palettán pedig a nagy rugóutas bringák kerekei is megnőttek.

Egy népszerű Giant mountain bike, az Antheim fully új színben

Egy népszerű Giant mountain bike, az Anthem fully új színben

A Giant paletta bemutatása elején mindig bajban vagyunk kicsit, amikor illik pár sort írni a történetéről, hiszen manapság a Giant mögött álló ipari konszern jóval több egy kerékpárgyárnál. Több gyárról van szó Ázsiában, ahol kis túlzással a legnagyobb márkák vázainak fele készül, így a történet szorosan összefüggne más bemutatott márkákéval…

A Giant az egyre népszerűbb e-bike vonalon is tud etalont teremteni

A Giant az egyre népszerűbb e-bike vonalon is tud etalont teremteni

Komoly erő összpontosul tehát a Giant mögött, illetve így nem is jó a mondatszerkesztés, hiszen a Giant csupán a rengeteg tudás formába öntése egy brandben. El lehet képzelni, hogy fejlesztésekre, újításokra a Giantnél áll rendelkezésre a legtöbb erőforrás, éppen csak az a kérdés, akarják-e minden pillanatban diktálni a divatot…

A csúcs női országúti, az aerodinamikus Envie elektromos Ultegrával

A csúcs női országúti, az aerodinamikus Envie elektromos Ultegrával

Ami a legszembetűnőbb trend – és ebben élen jár a Giant – a női kerékpározás kiszolgálása minden lehetséges módon. A Giant női részlege a Liv, két profi csapatot is támogatnak, a Rabobank Liv és a Liv Plantur gárdáját, melyekben a világ legjobb női bringásainak minimum a fele teker, köztük a három szakágban is zsinórban világbajnoki címet szerző Pauline Ferrand Prevot.

Specifikus női kerékpárokat fejlesztenek minden(!) kategóriában, ha felmegy valaki a gyári honlapra, a legtöbb országúti vagy hegyikerékpár mellett ott találja annak női megfelelőjét. A geometriától kezdve a karbonszövet rétegek elrendezésén át az alkatrészek kiválasztásáig sok ponton eltérnek ezek a bringák a férfiaknak szánt modellektől.

Liv-ruházat: egy kollekció a sok közül

Liv-ruházat: egy kollekció a sok közül

És természetesen nem csak a kerékpárokra koncentrál a Giant – illetve a Liv részleg – hanem a kiegészítőkre, nyergek, kormányok, markolatok mind a hölgyek számára készülnek, nem megfeledkezve az új ruházati kiegészítőkről, a bukótól a cipőig felöltözhetnek sportolók vagy hétvégi bringások is a kínálatból.

Új Giant kerékpáros cipők

Új Giant kerékpáros cipők

Térjünk át azonban a legnagyobb érdeklődésre számot tartó kerékpár kínálatra, azon belül is az új Giant TCR-re, amivel nagyot gurított az óriásvállalat. Nekem elsőre az jut róla eszembe, hogy látszik rajta, mennyire hatékony fegyver, attól szép, hogy látszik rajta, hogy minden pontján a versenyzés szempontjából optimális megoldásokat alkalmazták. Persze a Giant Alpecin Team festés is sokat dob rajta, de vadul néz ki az „allinblack” változat is.

A Giant-Team Tour-szakaszgyőztes bringása, Simon Geschke és az ex-profi Jörg Ludewig együtt népszerűsítik a márkát a standon

A Giant-Alpecin Team Tour-szakaszgyőztes bringása, Simon Geschke és az ex-profi Jörg Ludewig együtt népszerűsítik a márkát a standon

A TCR modell a Giant klasszikusa, megszületésekor formabontó volt a sloping geometriájú karbonváz. A TCR folyamatosan elérhető volt a palettán, talán kicsit bele is szürkült, az elmúlt két évben pedig az aerodinamikus Propelt és a komfort Defy-t fejlesztették. Ideje volt előrukkolni egy vadonatúj high-tech általános célú versenygéppel, ami a lehető legjobb merevség/tömeg arányt adja, s emellett a mai elvárásoknak megfelelően komfortos.

Simon Geschke Giant TCR-je

Simon Geschke Giant TCR-je

Nos, az új TCR Advanced SL váz nem hiperkönnyű, 856 grammot nyom, de ebbe azért kalkulálja bele mindenki az integrált nyeregszárat, amire csak egy rövid speciális nyeregcső csatlakozik. A vázszett így 12%-kal könnyebb a korábbi modellnél, ha összességében nézzük a vázat, nyeregcsövet, kormánycsapágyat és villát. Az előbb felsorolt alkatrészek M-es méretben 1376 grammot nyomnak gyári adatok szerint.

Van, aki az integrált nyeregszár ívét nézi a képen, van, aki a feliratot

Van, aki az integrált nyeregszár ívét nézi a képen, van, aki a feliratot

A TCR Advanced SL váz a MegaDrive alsócsőnek és a PowerCore 86 mm széles középrésznek köszönhetően hajtásirányban profi szinten is merevnek számít (a Giant szerint a merevség/súly arány a legjobb a piacon, nem a súly mindenáron való csökkentése volt a fő szempont), a vékony támvillák és a különböző karbonszövet gondoskodik a komfortról. A kényelem szempontjából az integrált nyeregszár is úgy lett tervezve, hogy rugalmasan kezelje az úthibákat tekerés közben.

A Giant csapat Pioneer wattmérőket használ

A Giant-Alpecin csapat Pioneer wattmérőket használ

A TCR Advanced SL mellett kijött a TCR Advanced Pro és a TCR Advanced is, némileg nehezebb kiadásban, de elérhetőbb áron. A felszereltség szempontjából a TCR Advanced SL karbongépek a csúcsmodell Di2 Dura Ace szintjétől a mechanikus Ultegráig terjednek. Az Advanced Pro felszereltsége mechanikus Dura Ace-től Shimano 105-ig terjed, míg a „sima” Advanced kapható lesz Tiagra szettel is. A Giant TCR Advanced SL és Pro vázszettként is elérhető lesz.

Kipróbálható Giant TCR Advanced SL Team festéssel a tesztnapon

Kipróbálható Giant TCR Advanced SL Team festéssel a tesztnapon

Érdemes megemlíteni az országúti csúcsmodellekbe épített Giant SLR karbonfelnis kerekeket is, melyek különlegessége, hogy a küllők feszültségét úgy egyensúlyozták ki, hogy tekerés közben legyenek nagyjából kiegyenlítettek az erőhatások. (Dynamic Balanced Lacing technológia) Emellett a 30 mm mély felnivel készülő Giant SLR 0 kerékszett 1330 grammos gyári tömegadata sem utolsó, az 55 mm-es felnivel kicsit nehezebb ennél.

Giant TCR Advanced Ultegrával

Giant TCR Advanced Ultegrával

A Giant nem csak a Dynamic Balanced Lacing technológiának köszönhető kivételes merevség miatt büszke a kerékszetteire, hanem – nemzetközi magazinok tesztjei alapján is – a karbon fékezőfelület jobb minőségű az átlagosnál és kevésbé dörzsölődik az erős vagy folyamatos fékezés hatására. A karbon és alumínium országúti kerékszetteken kívül high-tech mountain bike kerekek is elérhetők, az XCR 29” karbon felnivel mindössze 1430 grammot nyom párban, de van alumínium verzió is.

A Team festésű Giant Propelben is gyári SLR karbon kerekek

A Team festésű Giant Propelben is gyári SLR karbon kerekek

Műszakilag változatlan formában továbbra is kaphatóak lesznek az aerodinamikus Giant Propel és a komfort kategóriába tartozó Giant Defy modellek. Előbbi sajátsága, hogy rengeteg szélcsatorna-kísérlet után nyerte el végleges formáját, ami mindenféle széljárásban kedvező légellenállású. A vázba a TRP által fejlesztett integrált fékek simulnak, ezzel is javítva az aerodinamikát.

Tárcsafékes Giant Defy csúcsmodell

Tárcsafékes Giant Defy csúcsmodell

A Defy a komfort kerékpár tesztek egyik sztárja volt bemutatását követően, így egyelőre ez a bringa is állja még a sarat 2016-ban, sőt, egyre népszerűbb a tárcsafékes verzió, nemzetközi magazinok tesztjein ódákat zengenek róla. A magyar utak, pilisi szfaltcsíkok – már ahol nem hiányzik éppen az aszfalt – sem tükörsimaságukról híresek, így jó választás lehet országúti sportgépnek.

A Giant Glory a világkupában is bizonyított

A Giant Glory a világkupában is bizonyítrégóta

A tavaly erősen felfrissített mountain bike palettán nem történtek nagy változások, a legfontosabb, hogy a nagyobb rugóutas bringákat, a Giant Glory DH rombolót és a Giant Reign endurót is 27,5-es kerekekhez igazították, így gyakorlatilag eltűnt a 26-os kerékméret, ahogy sok más gyártónál is. A Reign esetében karbont használnak, és a Glory is elérhető szénszálas vázra építve Giant Glory Advanced néven, valamint továbbra is kapható alumínium vázzal.

Maes

Maestro felfüggesztés a Giant Reign enduró bringán

Az össztelósok továbbra is a jól bevált Maestro felfüggesztést használják, az karbon első háromszöggel érkező Reign mestermű, igazi enduró nehézbombázó, 160 mm úttal, 65 fokos homlokcsőszöggel.  A változtatható rugóutas Pike RC villának köszönhetően 130 mm-re állítva módosul, így a mászás sem kínszenvedés a bringával. A teljes 1×11-es XT szett is tökéletes választás a legjobb ár/érték arányú verzióhoz. A Reign Advanced 0 SRAM XX1 szettel érkezik, RS Pike RCT villávaL

Giant I

Giant Intrigue

Érdemes egy szempillantást vetni a Reign női megfelelőjére, a Giant Intrigue endurógépre is, ami bár nem karbon, de az AluxX SL alumínium váz is szép kidolgozású és könnyű. Hátul 150 mm rugóutat ad, előre pedig hasonlóan a Reignhez, állítható villát építenek be, Rock Shox Pike RCT3-at, 140-160 mm rugóúttal.

Giant XTC

Giant XTC 27,5 1,5 LTD

Persze továbbra is kaphatóak új színekben a Giant további népszerű mountain bike modelljei, az Anthem, a Trance és a többiek, nem megfeledkezve a merevfarú XTC-ről sem, aminek az Advanced SL verziója elektromos XTR szettel készül. A hazai piac szempontjából azonban még érdekesebb talán a merész színvilágú Giant XTC 27,5 1,5 LTD modell, ami full XT szettel van szerelve és nagyon jó áron lesz majd elérhető.

Giant TCX karbon cyclocross bringa

Giant TCX Advanced Pro karbon cyclocross bringa

S lévén most van szezonja, ne feledkezzünk meg néhány fotó erejéig a TCX cyclocross gépekről sem, melyek új színekben érhetők el. A Giant TCX Advanced Pro karbon vázra épül, Ultegra szettel, Rotor hajtóművel és láncleesés gátlóval. Különösen tetszett a nyeregszár-rögzítő csavart takaró gumiborítás, amire szükség is van a nedves cx-szezonban.

A Giant TCX alumínium vázzal is kapható SLR néven, 105-ös szettel. A hasonló női változat a Giant Brava SLR.

További információk Giant kerékpárokról: http://www.giant-bicycles.com/hu-hu/

További képek a standról:

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo