A kockaköves klasszikusokon évről évre csemegének számítanak a profi mezőny által használt kerékpárok és különböző praktikák, idén a Pinarello „országúti fullyja” kavarja a legnagyobb port…
A kilencvenes években pár gyártó, például a Cannondale vagy a Bianchi próbálkoztak elöl vagy hátul teleszkópos kerékpárokkal a Paris-Roubaix-n, több kevesebb sikerrel. A modern karbonvázak elterjedése óta az elmúlt 10 évben már nem volt jellemző ilyen megoldás, hiszen a különböző szénszálas szövetek alkalmazásával elég jó rugalmasság adható egy váznak olyan irányban, ahogy azt a felhasználás megkívánja.
Felbukkantak például elasztomeres megoldások, vagy a Specialized „elastogel” és „Zertz”betétje a Roubaix váz villáiban, a Cannondale-re jellemző headshock stb. Voltak csapatok, melyek a kerékpárszponzor cyclocross vázaira szerelték fel a bringát a Roubax-ra, vagy említhetnénk a Trek kereskedelemben is kapható Isospeed technológiáját, amikor az ülőcső elmozdulhat a felsőcsőhöz képest, így téve rugalmassá a vázat az út felől érkező ütésekkel szemben.
A Pinarello DSS 1.0 rugóstagját nyugodtan nevezhetjük retro megoldásnak, furcsán is néz ki a modern vonalakkal büszkélkedő Dogma F8 vázra hajazó első háromszöghöz illesztett elasztomeres alkatrész. Maga a rendszer a régi Cannondale Scalpel – úgynevezett „softtail” – mountain bike-ra emlékeztet, vagyis a láncvillán nincs forgáspont, hanem rugalmassága miatt mozdul el le föl. kialakításából adódóan oldalirányban természetesen merev marad.
Videó az új bringáról:
Az új K8 névre hallgató váz tömegét a rugóstag alkalmazása ellenére sikerült 1 kg körül tartani, a villának hajlítása és a felhasznált karbonszövet adja a rugalmasságot, valamint kicsit laposabb a villaszög is az F8-hoz képest. Így a bringának stabilabb az egyenesfutása, kevésbé „ideges” a pavékon. A Team Sky „új fegyverét” a hírek szerint a csapatot szintén szponzoráló Jaguarral fejlesztette a Pinarello, nem is lenne meglepő, ha valami szuperdrága limitált bringa is születne majd a K8-ból Jaguar tulajdonosoknak.
.