Majd’ 150 éve ugyanott, Németországban, a korbach-i Continentalstraße-n áll a Continental üzeme, ahol ugyanolyan lelkes és büszke dolgozókkal zajlik a termelés, mint a kezdetekben, amikor még az ipari gépek szíjhajtás-gyártása volt a cég fő profilja!
Hogy a közel másfél évszázad alatt megszerzett szakértelem milyen minőséget eredményezett napjainkra, tökéletesen tükrözik a 2016-os Tour de France adatai. A Conti gyakorlatilag uralta az idei Tourt, a részt vevő 18 Pro Tour csapatból 11 Németországban kézzel készített Continental gumival versenyzett – az AG2R La Mondiale, a BMC Racing Team, a Dimension Data, a FDJ, az IAM Cycling, a Lampre-Merida, a Lotto Soudal, a Movistar Team, az Orica-BikeExchange, a Team Katusha és persze a Team Sky.
Bizony, Chris Froome összetett Tour-győzelmén túl 15 szakaszgyőzelem született a Continental Competition Pro LTD gumival, amit a világ élvonalába tartozó, profi kerékpárversenyzők igényei alapján alkottak a német mérnökök.
2016-ban a fejlesztés a fő hangsúlyt inkább terep kerékpárokon használatos külsőkre helyezte, 2017-re az innováció fókuszában jórészt az országúti- és cyclocross-, valamint a trekking szekció áll, de a hegyikerékpáros vonal sem marad újdonság nélkül.
Országúti modellek
Országúton megjelenik a hajtogatható, versenyzőknek szánt GrandPrix Attack & Force külső szett harmadik generációs változata, ami követi a motorsportból átszivárgott TPS – Tire Positioning System – alapelvet.
A TPS lényege, hogy az első és hátsó kereket funkcionalitásuk alapján rendszerbe szervezi. Az első keréknek kiváló légellenállással kell rendelkeznie és megfelelő agilitási együtthatókkal az irányításhoz. Ezzel szemben a hátsó kerék feladata: gondoskodni a komfortról és a megfelelő tapadásról. Mindezek alapján az első kerékre tervezet GP Attack III az elődhöz képest 1 milliméterrel nagyobb, azaz 23 milliméteres szélességű, ami ideális méret mind az aerodinamika mind pedig az irányíthatóság szempontjából, a gördülési ellenállásról nem is beszélve.Hátul a GP Force III szintén megnőtt – 2017-ben már 25 milliméteres. Ahogy a Continental prémium külsői, úgy a megújult új szett sem nélkülözheti a német gyártó speciális Black Chili fűszeradalékát, ami egyszerre növeli az abroncs tapadását és az élettartamát, egyidejűleg pedig javít a gördülési ellenálláson is. Mindkét GP modell Vectran defektvédő réteget kapott közvetlenül a 3/330 TPI sűrűségű szövet és a futófelület között.
Szintén megújul a népszerű versenymodellek leszármazottja, a Performance kategóriás UltraSport II, ami éppolyan jó választás lehet hosszú aszfaltos túrákra, mint edzésre, vagy akár hobbi-versenyzésre. 2017-ben már nem kevesebb, mint 38 különböző variációban lesz elérhető, 23-32 milliméteres szélességig, drótperemes és hajtogatható változatokban is. A PureGrip gumikeveréknek köszönhetően kiváló tapadással bír és tulajdonosa egyidejűleg hosszú élettartamra számíthat, nagyszerű defektállóság mellett.Sűrű, 180 TPI-s szövetsűrűség mellett is a 32 milliméteres változat is csupán 430 grammot nyom. Elérhető lesz hétféle színes oldalfallal is.
Gravel/Cyclocross
2017-ben a népszerű Mountain King CX prémium cycloross külső elérhető lesz kedvezőbb árfekvésben a Performance kategórián belül. 35 milliméteres változata ideális cyclocross edzőpartner lehet, míg a ballonossabb, 45 milliméteres modell ideális gravel-külsőnek ígérkezik. Ritkás, relatív alacsony profilú mintázata alapján nedves, saras körülmények között érzi magát igazán elemében, de a laza talajon sem könnyű zavarba hozni a Continental Pure Grip gumikeveréknek és profi mintázatának köszönhetően.A 180 TPI-s szövetsűrűség komoly fegyvertényt jelent a tüskékkel szemben, amit tovább fokoz a Continental NyTech Breaker defektvédelme.
A Mountain CX Kinggel teljesen megegyező technológiai platformon és technikai paraméterekkel jövőre elérhető lesz kedvező, közép-árfekvésben a Continental legjobb univerzális cyclcross abroncsa , a CycloX King is. A Performance kategóriában 35 milliméteres változata ideális cyclocross edzőpartner lehet, míg a ballonossabb, 45 milliméteres modell nagyszerű gravel-külsőnek ígérkezik. A Performance kategóriás Continental CycloX King 180 TPI-s szövetsűrűséggel, Pure Grip gumikeverékből és NyTech Breaker defektvédelemmel lesz kapható 2017-ben.
Akárcsak a CycloX King, a Race King CX is kijön jövőre két ballonosabb (35-45 mm), kedvező árfekvésű változattal, ugyancsak a Performance kategórián belül, tehát 180 TPI-s szövetsűrűséggel, Pure Grip gumikeverékből és NyTech Breaker defektvédelemmel is elérhető lesz. A klasszikus versenykülső olcsóbb változatai alacsony profilú mintázatuknak köszönhetően kis gördülési ellenállással bírnak, így éppolyan jól teljesítenek majd száraz, vegyes jellegű terepviszonyok között, mint a város aszfaltútjain, így a méret függvényében kiváló választás lehet cyclocross edzésre, gravel bringára vagy akár trekking kerékpárokra.
Száraz, kemény talajon nyújtja a legjobb teljesítményt a Speed King CX, de aszfaltos szakaszokon sem esik zavarba, köszönhetően a futófelületi alacsony mintázatnak és az ebből adódó minimális gördülési ellenállásnak. A Speed King CX újabb modelljei is a Perfomance szériát gyarapítják, így a technológia paraméterek ez esetben is a 180 TPI-s szövetsűrűség, Pure Grip gumikeverék és NyTech Breaker defektvédelem.
City/Trekking
A Continental 2017-re jelentős mértékben megújítja a Városi/Trekking szegmenst. Ismerős, mégis új termék-nevekkel találkozunk, amelyek könnyebbé teszik a céljainknak és a felhasználási területnek leginkább megfelelő gumiabroncs kiválasztását. Az új modellek erősebb vázszövetet és a korábbiakhoz képest továbbfejlesztett gumikeverékeket alkalmaznak, új szintre emelve ezzel a minőséget.
Az új CONTACT Plus igazi mindenes, teljesíti mindazon elvárást, amit az igényes kerékpáros túrázó egy minőségi trekking abronccsal szemben csak támaszthat. Hihetetlenül strapabíró, a gyártó ajánlása alapján könnyedén megbírkózik akár az erősebb e-bike-ok és a bérkerékpárok üzemeltetése során jelentkező fokozott terheléssel is. Réteges felépítésű szerkezete minőségi 180 TPI-s szövetre épül fel, a futófelületi gumiréteg és az alapszövet között pedig a Conti SafetyPlus Breaker defektvédő rétegét találjuk, ami kifejezetten ellenállóvá teszi a külsőt a szúrásos és vágásos sérülésekkel szemben. A német tervezők frissítették a korábbi Touring Plus mintázatát is, aminek köszönhetően nőtt az úttartás és javult a vízelvezetési képessége is. 28-47 milliméteres szélességben lesz elérhető, különböző kerékátmérőkhöz.
Az új CONTACT (korábban CONTACT II) ideális választást kínál azoknak, akik a középső árszegmensben keresnek tartós gumiabroncsot hosszabb túrákra, vagy mindennapos városi közlekedésre. Az alapszövet és a futófelület között elhelyezkedő Continental Safety System defektvédő réteg különösen ellenállóvá teszi a defektekkel szemben úgy, hogy a plusz réteg alig növel a külső súlyán. Sokat bizonyított, negatív lamellás mintázata biztost tapadást nyújt az utakon, a sportosabb stílusú túrázok nagy kedvencévé válhat hosszútávon is. 28-47 milliméter szélességben lesz elérhető 5 változatban, 3 kerékmérethez.
A CONTACT Speed (korábban Sport CONTACT II) teljesíti mindazok vágyát, akik egy megbízható, strapabíró, gyors és egyszerre kényelmes külsőt keresnek mindennapos használatra. Tökéletes választás egysebességes és fitness bringára, apró gyémántmintázata kiváló tapadást biztosít a város aszfaltútjain, de a dózerutakon sem jön zavarba hosszú távú használat közben. A defektekkel szemben a könnyű és hatékony Continental Safety System dupla változata nyújt megbízható védelmet.
A Continental RIDE Tour (korábban Tour Ride) a német gyártó igazi Trekking mindenese, a gyártó ár-érték arányban a legjobbnak szánja a piacon. A futófelület közepén futó folyamatos mintázatának köszönhetően gyors az aszfalton, agresszívebb oldalsó mintázatának köszönhetően pedig stabil úttartást biztosít az erdei ösvényeken, dózerutakon meredekebb kanyarokban is. Páratlan tartósságát a 180 TPI-s szövet és a futófelületi gumikeverék közé laminált ExtraPunctureBelt defektvédő réteg tovább növeli. Jó hír, hogy a feljavított defektvédelem mellett az ára változatlan marad és több színben is kapható lesz.
A RIDE Plus a városban közlekedők és az aszfaltos túrák kedvelőinek körében számíthat igen nagy népszerűségre, kiváló tapadásának, kiemelt PunctureProTection defektvédelmének és kedvező árának köszönhetően. A Continental RIDE Plus külső negatív mintázata jól elvezeti a vizet, így esőben, nedves aszfalton is biztosítja a kerékpár megfelelő irányíthatóságát és úttartását.
Az X-king és CycloXKing cross-külsők technológiai alapjaira épülő AT RIDE trekking külső ideális választás a lehet a természetben túrázók számára. A profi cyclocross abroncsokhoz kifejlesztett terepmintázatának köszönhetően gyors haladást tesz lehetővé laza talajon is, de nedves, saras körülmények között sem lehet igazán zavarba hozni – tartós és megbízható teljesítményt nyújt. Az AT RIDE defektvédelmét a Continental PunctureProTection rendszere biztosítja.
MTB
A német gyártó nem hagyja újdonság nélkül a hegyikerékpárosokat 2017-ben sem!
Az X-King, Race King, Mountain King és Trail King modellek drótperemes változatai megújultak és feljebb léptek a Performance kategóriába – ennek megfelelően – 180 TPI-s szövetre épülnek és a Continental PureGrip gumikeverékéből készülnek, amely optimális egyensúlyt teremt a kiváló tapadás és a hosszú élettartam között.
Általános felhasználásra szánja a Double Fighter III legújabb generációját, ami a alacsony középső futófelületi profilmintázatának köszönhetően alacsony gördülési ellenállással bír, így száraz, döngölt talajon érzi magát a legjobban, és aszfaltra is ideális azoknak, akik ballonosabb városi külsőre vágynak. Az oldalsó bütykök mind terepen, mind pedig városi körülmények között kiváló kanyartartást biztosítanak. 16-20-24-26-27,5 és 29” – os változatban is elérhető lesz, így a család összes generációja egyszerre élvezheti a Continental által biztosított minőséget kerékpározás közben!
További információk a Continental termékekről: https://www.pacificcycles.hu/index.php/termekek/continental.html