Enduró, cross-country és e-bike vonalon is új ínyencségeket tálalt fel a Bergamont az Eurobike kiállításon, mindezt németekhez képest egyáltalán nem unalmas vagy visszafogott designnal megspékelve!
A hamburgi cég főleg a hegyikerékpározásban és a túra, városi szegmensben erős, persze erre a cikkben is rácáfolunk majd egy országúti bringával… Alapvetően lefedik az összes mountain bike kategóriát, igényes trekkingeket találunk a palettán, s amire csak lehet tolják az elektromos rásegítést is. Versenygépek terén talán azért nem túl széles a paletta, mert ismert a cég érdekközössége a svájci BMC-vel, s nem akarnak egymás konkurensei lenni.
Ennek megfelelően a sportolók támogatása is egyértelműen inkább a gravity szakágakban zajlik, s legnépszerűbb kerékpár modelljeik is a downhill, az egyre népszerűbb enduró, valamint a szabad stílusokban találhatók. Az Endura-Bergamont Factory Team versenyzői az EWS (Enduro World Series) és az UCI Downhill World Cup sorozatban is rendre szállították korábban a jó eredményeket, és most is egy enduró bringa számít talán a legfőbb újdonságnak.
Az új enduró a 27,5-es kerékméretű, hátul 165 mm rugóúttal rendelkező Bergamont EnCore, aminek érdekessége a karbon himba a könnyű alumínium vázban, valamint a változtatható geometria. Utóbbit a „flipchip” segítségével állíthatjuk, ami egy kis közdarab a rugóstag alsó bekötési pontjánál. A tag feljebb csavarozásával felső állásban meredekebb fejcsőszöget kapunk, ami a technikás, lassabb pályákon jöhet jól, alsó állásban pedig a laposabb fejcsőszög, és az alacsonyabb középrész magasság nagyobb stabilitást ad gyors/meredek pályán.
Az EnCore felfüggesztése egyébként a Bergamont jól bevált CPS – Coax Pivot System mechanizmusa, ami a tengelyt egyben forgáspontként is használja. Ennek előnye, hogy kevésbé merevíti be a rendszert a fékezés, jobban használható a rugóút és könnyebb is. Az EnCore-ral kapcsolatban azonban ne is szaporítsuk itt tovább a szót, Tirolban teszteltük – KATTINTS IDE! – és kiderült, hogy nem csak lefelé kiváló, hanem gyakorlatilag „nehéztúrázóként” is bevethető, persze a „nehéz” jelző itt nem a tömegére utal…
Nem csak az EnCore-t, hanem a teljes Bergamont mountain bike palettát nézve fontos újítás 2016-ra, hogy túlsúlyba kerültek a 27,5-es kerekek, még a Downhill-romboló-hoz, a Straitline-hoz is ezt a méretet választották, egyedül a slope-bringa maradt 26-os, valamint a Bergamont egyik különleges modellje, a 24-es kerékméretű Freeride gép, a Big Air Tyro. Az all-mountain kategóriába sorolható Trailster változatok is a közepesen nagy kerekeket kapták meg.
Sokan itt Magyarországon el sem tudják képzelni, mekkora teret hódítanak Nyugat-Európában a pedelec, azaz elektromos rásegítéses kerékpárok, gyakorlatilag kitették az Eurobike-on kiállító német gyártók palettájának egyharmadát, ami szoros összefüggésben áll az eladási statisztikákkal. Nem véletlen, hogy a Bergamont is erős ebben a szegmensben, az E-Line sorozat szinte a teljes palettát átíveli, még az all-mountain Trailster is kapható lesz 2016-ban pedelec verzióban. Az pedig, hogy a trekking és city-bike-ok is elérhetők lesznek elektromos rásegítéssel, magától értetődik.
Cross-country és maraton szegmensben maradt uralkodó a 29-es kerékméret, de itt is belép jövőre egy minőségi merevfarú 27,5-es modell, aki mellesleg rocksztár! Illetve Roxtar, a sok neon divatszínben pompázó gép között üdítő fehér-fekete-zöld designnal. Könnyű, tetszetős karbonvázra épül, elöl hátul átmenőtengellyel, belső kábelezéssel. A képen látható bringán full SRAM szett van, RockShox SID RL villa, SRAM GX 2×11 váltórendszer, GX1400 hajtókar, valamint Guide RS hidraulikus fékek.
Ha azt írtam az elején, hogy a Bergamont főleg a többi kategóriában erős, azért érdemes egy pillantást vetni az új aerodinamikus országútira, a Prime RS Team-re… A váz high modulus karbonból készül és mindent a kedvező légellenállásnak rendeltek alá, a középrész mögé került a fék, rejtett az aero nyeregszárat állító csavar és a váz csövei is menetiránynak megfelelően lapítottak. A szett SRAM Force, kiegészítve színben is passzoló BGM RS 50 Pro aero kerekekkel.
A trekking és city kerékpárokat általában nem az Eurobike után készült beszámolókban szoktuk sorra venni, de hoztunk fotókat ezekről a bringákról is, ugyanis minden ilyen Bergamont gépen visszaköszön a németes pontosság és átgondoltság. Továbbá szerintünk szépek is, pont az egyszerű, visszafogott design miatt. Természetesen ezek a kerékpárok is megtalálhatóak az E-Line sorozatban.
További információk Bergamont kerékpárokról a hazai forgalmazó oldalán: http://vadonsport.hu/
További képek:
(x)