Az egyszerű dolgoknak megvan a maga szépsége. Aztán van úgy, hogy elfogy a kreativitás, de holnapra meg kell oldani a problémát. Ekkor születnek a torzszülöttek.
Az Aero profilos időfutam vázaknál egyre inkább terjed, hogy a nyeregcső a váz szerves része, és önmagában nem állítható. Csak a tetején az a….. hopp, nincs is még rendes magyar neve. Talán el lehetne nevezni, mondjuk nyeregvázcső-fejnek. (bárkinek jobb ötlete van, ne tartsa magában!!!)
De most igazából nem is a neve a lényeg. Hanem az, hogy mennyire kínban fogant szegény Bianchiéknál ez a nyeregvázcső fej. (előre is bocs, a Dupla-János hívőktől) De könyörgöm: Minek ehhez 5 db csavart használni? 3 csavarral lazán megoldható lenne az egész sztori, de ha nagyon kreatívak akartak volna lenni, akkor akár kerttővel is.
Akármiben lefogadom, hogy legalább 250 g ez az agyonbonyolított egység. Néha tényleg azt érzem, hogy a főnökök, vagy a marketing osztály felől bizony ki van adva rendszeres időközönként a mérnököknek, hogy „fejleszteni KELL, de más legyen, mint a többieké”. „És tegnapelőttre kellene!” Persze, szegény mérnökök felől elhangzik egy kósza: „de főnök, így sz.rabb lesz, mint a korábbi volt” sóhaj, de ez legtöbbször már süket fülekre talál…
Mondjuk az nem hátrány, ha legalább szétnéznek az interneten, hogy ki mit lép erre a problémára. A Cervélo némiképp ügyesebben oldotta meg ezt a gondot, mindössze 2 csavarral. Pedig az ő verziójukat is lehetne még finom hangolni, hogy még könnyebb legyen.
Neked mi a véleményed a „kínban fogant” fejlesztésekről? Ha van égbekiáltóan gáz példád rá, nyugodtan oszd meg itt a kép linkjét!
Szerző és fotók: Ardó Tamás
A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog