Tom Boonen szerdai győzelme ismét népszerűvé tette a tárcsafékes országúti bringák ügyét, mennyire van létjogosultságuk a profi mezőnyben… A Cyclingnews-nak adott interjúban az egyik legnépszerűbb kerékpár-márka képviselője, Fausto Pinarello is elmondta véleményét:
A nagy gyártók azért erőltetik a vásárlókra a tárcsaféket, mert kisebb belőlük a választék, és így dominánsabbak lehetnek a piacon. Ha mindenki tárcsaféket használna, jobban járnának. Mi nem ezen az úton járunk. Jelenleg mi nem gondoljuk, hogy a csúcs versenykerékpárokra kell tárcsafék. Talán a jövőben, de valószínűleg egy másik tárcsafék rendszerrel. Nem tudom milyennel, talán a tárcsa is a vázhoz kapcsolódik majd, vagy valami ilyesmi.
Szerintem csak azoknak az embereknek kell tárcsafék, akik nehezek, vagy félnek a hosszú lejtőkön. Nekik segíthet a tárcsafék, de a profiknak nincs rá szükségük. A Team Sky-ban harminc versenyző van, ha odajönnének hozzám és azt mondanák, hogy szerintük a tárcsafék beválik és szükségük van rá, akkor OK. De nem hinném, hogy ez lenne a helyzet. Ha esik az eső, egyszerűen lassabban mennek kicsit.
A Pinarello gyár nemrég jött ki vadonatúj versenygépükkel, a Dogma F10 kerékpárral, aminek egyelőre nem lesz tárcsafékes verziója. A Team Sky és Chris Froome is ilyen bringákon teker 2017-ben s nem tervezik, hogy tárcsás kerékpárokat használjanak. Pedig a Team Sky 2015-ben az elsők között volt, akik a tesztidőszakban kipróbálták versenyen a tárcsás országútit: Bernhard Eisel már 2015 nyarán használt egy Dogma F8 Disc modellt.