fbpx

Specialized Riva BodyGeometry MTB és országúti nyeregcsalád

A montizás úttörőjeként közismert legendás kaliforniai kerékpár- és kiegészítőgyártó nem specialistaként meglepően széles nyeregválasztékkal rendelkezik. A több tucat modellnév pedig sok esetben egész nyeregcsaládot takar, amelyben külön típus készül terepkerékpározás, külön szilárd burkolatú használatra, illetve gyakran hölgyek számára tervezett változat is elérhető az adott név alatt. Emellett ott a Body Geometry, azaz a BG sajátosság, hogy minden egyes típus két szélességben kapható, amely után már csak hab a tortán a további színválaszték. Nem is olyan egyszerű összeszámolni, hogy egy név valójában hány különböző nyerget takar. A Specialized Riva sem egyetlen modell, hanem egy alsó-középkategóriás modellcsalád, kedvező árcédulával, BG-kényelemmel, tökéletes kidolgozással.

A Riva MTB változata, ellenállóbb és kissé párnázottabb, és nincs a testben nyílás, "csak" BG-csatorna.

A Riva MTB változata, ellenállóbb és kissé párnázottabb, illetve nincs a testben nyílás, “csak” BG-csatorna.

A Riva montis változata valamivel vastagabb párnázást kap, borítása vízálló, tartós, így jobban illik a terepkerékpározás által támasztott igényeknek. Az országúti változat magas fokú kényelmet biztosít, a nyeregforma a hajtáshatékonyságot helyezi előtérbe, a vízállóság viszont itt is szerepel a technológia-kínálatban, lévén a tervezők egész napos erőpróbákban, túrázásban és városi közlekedésre történő használatban gondolkodtak. A klinikailag is bizonyított, a vérkeringést alig gátló BG technológia pedig a kényelem mellett az egészséget is óvja. A Kölni Egyetem által végzett független vizsgálat szerint a BG-elv szerint tervezett nyergek 75%-kal növelték a vérkeringést az egyik fő konkurens nyeregmodellhez képest, így a Specialized nyergek használói körében ritkább a zsibbadásos panasz.

A szélesebb, 155 mm-es országúti változat

A szélesebb, 155 mm-es országúti változat

Nem mellesleg a Riva a legkedvezőbb árú Specialized modell, amely ezzel a fejlett technológiával rendelkezik. A család minden egyes modellje két szélességben kapható (143 és 155 mm), így mindenki megtalálja az altájához legjobban passzoló változatot. (A kerékpár-kereskedésekben található ülőgumószélesség-mérő szilikonpárna segít a kiválasztásban!) A nyeregtest kellően rugalmas ahhoz a szivacsréteggel együtt kellően csillapítsa az út által keltett rezgéseket.

A keskeny országúti változat, talán ez a legnépszerűbb a Riva változatok között

A keskeny országúti változat, talán ez a legnépszerűbb a Riva változatok között

A Cro-Mo pálcák tartósak, igen erősek, ennek ellenére alig nehezebbek, mint a csúcsmodelleken alkalmazott titán- vagy karbonváltozatok. A szintetikus borítás pedig nemcsak vízálló, hanem meglepően könnyű, a szivacsréteg úgyszintén, így a tömeg terén sincs a Rivának mitől szégyenkezni. Talán az egyetlen tulajdonság, ami a Riva kedvező áráról menet közben árulkodik, az a borítás viszonylagos tapadós érzete, amelyet meg lehet szokni, illetve bizonyos helyzetekben akár jól is jöhet.

A fenti modell csak fehérben - itthon ez a változat is elérhető...

A fenti modell csak fehérben – itthon ez a változat is elérhető…

Jellemzők:

  • szabadalmaztatott Body Geometry kialakítás, amely kevésbé gátolja a vérkeringést
  • rugalmas, emellett jó tartást biztosító nyeregszerkezet
  • közepes keménységű zártcellás szivacsréteg a kényelem és hatékonyság optimális egyensúlyához
  • hosszú és rendkívül erős Cro-Mo pálcák
  • erős, tartós és vízálló Micromatrix borítás
  • ellenálló oldalsó koptatóréteg (MTB modell esetén)
  • 143 és 155 mm szélesség minden típus esetében
  • tömeg: 275 g-tól

[divider scroll_text=”Specialized Riva BG”]

Hazánkban elérhető változatok:

  • Riva MTB, fekete, 143 mm
  • Riva MTB, fekete, 155 mm
  • Riva Road, fekete, 143 mm
  • Riva Road, fekete, 155 mm
  • Riva Road, fehér, 143 mm
  • Riva Road, fehér, 155 mm

Javasolt fogyasztó ár: 9.500 Ft.
További információ a forgalmazó honlapján

Így mutat a Riva egy Specialized Allez-n...

Így mutat a Riva egy Specialized Allez-n…

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo