fbpx

Wilier az Eurobike-on: a szupermerev, a zérósúlyú és a többiek

A Wilier standjára lépve az első, ami feltűnt, hogy 2013-ban a fekete uralkodik majd, keverve az utóbbi időben megismert élénk, merész színekkel. Műszaki tartalom szempontjából pedig az új Cento1 SR volt a sztár, amely teljesen megújul jövőre.

Az 1906-ban alapított olasz gyár, amely 1946-tól Wilier Triestina néven ismert, a nemrégiben elhunyt Fiorenzo Magni idejében vált világhírűvé, a legutóbbi években pedig a Lampre olasz sztárjai, Cunego, Petacchi és Scarponi öregbítették hírnevét. Bár a Lampréval való együttműködés véget ért, az új országúti zászlóshajót még Scarponi alatt láthattuk tesztüzemben a Tour de France-on.

A Wilier Cento 1 SR Campagnolo Super Record elektromos szettel, Mavic karbonkerekekkel

Természetesen az olaszok hamar új partnerre leltek a profi kerékpársportban, jövőre a Pro Continental, azaz másodosztályú Columbia Coldeportes gárdáját támogatják majd, Duarte, Quintero, Duque és a többiek a liliom logóval ellátott bringákon repesztenek majd a tengerentúli WorldTour viadalokon is.

A Wilier Cento 1 SR egy “olcsóbb” változata Campa Chorus-szal Fulcrum alumagos karbonkerekekkel

Az Eurobike kapcsán közölt 2013-as márkabemutatóink során többször írtuk, hogy a gyártók általában olyan országúti csúcsmodellekkel rukkolnak elő, melyek a könnyű, merev, komfortos, aerodinamikus tulajdonságok közül legalább kettőre helyezik a hangsúlyt. A Wilier az új Cento1 SR-rel kicsit kilóg a sorból: SR: Super Rigido – szupermerev vagyis kinyilvánítottan ez a legfontosabb tulajdonság.

A Cento 1 SR SRAM-mal, EPS-, vagy mechanikus Campával

Szembeszökőek a szögletes formák, nyoma sincs az aerodinamika jegyében húzott íveknek, melyek valljuk meg őszintén, egy mezőnyversenyen nem sokat számítanak, bármilyen jól is hangzanak a százalékban kifejezett mutatók. A profi versenyzők többsége ha eldönthetné, valószínűleg előnyben részesítene akár a légellenállási mutatóval, akár néhány gramm súlyelőnnyel szemben egy olyan vázat, melynél minden egyes leadott Watt az aszfaltra zúdul.

A legkönnyebb Cento 1 SR-nek sem kell szégyenkeznie: pedál nélkül 6,5 kg

Nos, a Cento1 SR-t ebben a szellemben tervezték, és nem csak a forma utal erre, ugyanis a szénszálas szerkezetet kitöltő Nanoparticles Zinc Oxide gyantának és a tökéletesen egyenletes szálelrendezést biztosító technológia alkalmazásának köszönhetően a vázanyag szakítószilárdság mutatója a legjobbak közé tartozik a világon.

Erős lábakon illetve papucsokon áll a Cento 1 SR

A kábelek a vázon belül futnak, természetesen elektromos és hagyományos váltórendszerrel is kompatibilis a Cento1 SR. Nem mindennapi megoldás a váltóbowdenek állítócsavarjainak elhelyezése, mondjuk funkcióját nem biztos, hogy maradéktalanul teljesíti így, ugyanis álló helyzetben még csak-csak megmozdul, de menet közben egy finomállítás… (Bár mit fanyalgok itt, hiszen az elektronikus vezetékeknél úgysem áll fenn a probléma.)

Ritchey Suprlogic nyeregcső csonk a Cento 1 SR integrált nyeregcsövén

A legfontosabb pontokon a lehető legmerevebb megoldásokat láthatjuk. A középrész a Wilier és az FSA BB386 túlméretes szabványa, a láncvillák pedig a terhelésnek megfelelően aszimmetrikusak. A homlokcső kúpos kialakítású, 1 1/8-1 ¼” átmérőjű a villanyakkal. Az integrált nyeregcső sem a kényelmet szolgálja, hanem a hajtáshatékonyság maximumát.

A Wilier Zero 7 még Lampre színekben

A Wilier pehelysúlyú versenyzője 2013-ban is az egy éve debütáló Zero 7, esetében már büszkén beírható a katalógusba a váz 800 gramm alatti súlyadata. A középrész ennél a bringánál is lehet a BB386 szabvány vagy akár hagyományos menettel Campa, Shimano vagy SRAM rendszer.

Scarponi védjegyével

És akkor az impozáns adatok gramm mániásoknak: a legkönnyebb, Super Recorddal és Bora karbonkerekekkel szerelt Zero 7 változat pedál nélküli súlya 6 kilogramm alatt marad: 5,9 kg. De a Scarponi Design modell elektromos Super Recorddal is csak 6,1 kg-ot nyom, ami „250 grammnyi pedállal” is bőven a 6,8 kg-os UCI limit alatt van.

Messziről megtévesztésig hasonlít a legdrágább gépekre az Izoard

Magyarországon az elérhető árú karbongépek közül nagy népszerűségnek örvend a Wilier Izoard, így remek hír, hogy extravagáns, fekete-neonsárga designnal, megegyező színű Miche kerekkel készül majd a Campagnolo Veloce szettel szerelt modell. Itt kezdődik egy olasz országúti, várhatóan a szokásos verhetetlen áron.

A terepre szánt százegyes

Nálunk kevésbé ismert, de nem lebecsülendő az olaszok mountain bike palettája sem. A Wilier már tavaly is kínált 29-es paripákat, az új karbon csúcsmodell az országútihoz hasonlóan Cento1, illetve itt számokkal pingálták a 101-et a vázra, és egy XN kódot kapott mögé.

A Wilier 101 XN-en örökölte az országúti gép kábelezését

A szintén Nanoparticles Zinc Oxide alapanyagból készülő Monocoque karbonváz több ponton is hajaz az országúti tesóra, például azok a bizonyos belül vezetett bowdenek, és a tekerentyűk… A felszerelésbe nem lehet belekötni: a legjobb DT villa, Ritchey WCS kiegészítők XTR szett, de rendelhető SRAM-mal, fekete-vörös designnal is a 101 XN.

A Wilier 501 29-es mountain bike

A 101 XN megjelenésével az 501 lejjebb vándorolt a hierarchiában, de a karbonváz és az XT szintű felszerelés még így is maratonversenyzésre alkalmas géppé teszi ezt a Wiliert, az olasz design pedig hab a tortán. És ami jó hír: árát tekintve bőven versenyképes lesz a kevésbé csinos konkurensekkel!

A Wilier Twinblade kronógép

Triatlon és időfutam specialisták számára 2013-ban is a Wilier Twinblade a nyerő, az új fekete változat ütősre sikerült, műszakilag azonban megegyezik a jelenleg is futó modellel. Kínál a Wilier egy kevésbé csicsás, de szintén karbon monocoque vázra épülő kronógépet is Blade néven.

Vidám Wilierek

Ami még nagyon érdekes a Wilier palettán, a Bevilacqua és Pontevecchio névre hallgató fixik, egysebességesek. Valóban szép designnal, megbízható acélvázakkal, árban is versenyképesek (még a nálunk méltatlan népszerűségnek örvendő ultragagyi minőségű vázra épült szörnyekkel is). Többféle feltűnő színvariációból és stílusból választhatunk  a kormányt, nyerget, kerekeket tekintve is.

Wilier kerékpárok a hazai forgalmazó oldalán: KATTINTSON IDE!

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.