fbpx

Tour de France tech: Scarponi új sárga százegyese

A Tour de France első alpesi hegyi etapján órákig láthattuk szökésben a papíron Giro d’Italia-győztes Michele Scarponit, így Wilier Cento 1 kerékpárját is, ami természetesen már a 2013-as modell.

A Lampre ISD tagjai a Girón még a 2012-ben új Zero 7-eseket használta, azonban a nyárra megújult a legnépszerűbb csúcsmodell is, és könnyebb lett egy „L” betűvel: az SLR után Wilier Cento 1 SR névre hallgat. SR: Super Rigido (szupemerev)

Magán a kerékpáron ennél jóval több változást láthatunk elődjéhez képest, érdekesség, hogy míg a legtöbb gyártó gömbölyíti, aerodinamikusabbá alakítja legújabb modelljeit, a Cento 1 SR letisztultabb, szögletesebb lett, kevésbé ívelt a támvillák és a felsőcső találkozása az ülőcsőnél, s ugyanez elmondható a lácvilláról, és a papucsok környékéről is.

Ellenben belül vezetik a váltóbowdeneket, melyek érdekes módon csatlakoznak a vázba, itt már az aerodinamikát helyezték előtérbe a tervezők. Utóbbi igaz a hátsó váltóhoz tartozó kábel kivezetésére is a láncvillánál.

Mondjuk a hagyományos váltóbowdenek állítócsavarjait ebben az elrendezésben nem olyan egyszerű tekergetni, de ilyen szintű bringát lelkes műkedvelőknek manapság már elektromos szettel illik rendelni, természetesen a váz mechanikus és elektromos váltórendszerrel is kompatibilis.

A kevesebb ív oka, hogy a Wilier kinyilvánítottan inkább a váz merevségére helyezte a hangsúlyt, mint az aerodinamikára, a remek mutatókhoz a forma mellett a már ismert technológiák is hozzájárulnak:

A Nanoparticles Zinc Oxide gyanta használatával 60 tonnás erőnek is ellenálló szakítószilárdság mutatót tüntethettek fel a felsőcső tetején, a kitöltő anyag pedig a speciális LIT öntőformában nyeri el végleges alakját, amely tökéletesen egyenletes szálelrendezést biztosít a váz külső és belső felületén is.

Utóbbi kialakítás pedig nem csak azért jó, mert kevesebb anyag használatával is megfelelő merevséget lehet elérni, hanem a terhelés, a vibrációk is egyenletesebben oszlanak el. Vagyis merevebb, kényelmesebb, könnyebb – ahogy minden katalógusban olvashatjuk.

Szintén a merevséget fokozza a Zero 7-ből is ismert BB386 középrész szabvány, és a nagyobb keresztmetszetű, a pedálterhelésnek megfelelően asszimerikus láncvillák. Izmosodott a homlokcső környéke is, és természetesen tapered, 1 1/8-1 ¼” átmérőjű a villanyak.

Maradt az integrált nyeregcső a Ritchey Superlogic nyeregcső-csonkkal, Monolink sín csatlakozással. A szett Record, wattmérős SRM hajtókarral, Fulcrum karbonkerekekkel, a Lampre megkülönböztetett menőinek járó neon színre fújva.

És a jó hír a végére: hamarosan akár Magyarországon is elérhető a bringa a hazai forgalmazó jóvoltából, bővebb információért KATTINTSON IDE!

Fotók: Bikeradar.com

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.