fbpx

Tour de France tech: Cancellara sárga lova

A Tour de France-on már jó néhány éve szokás, hogy a sárga trikós egyedi festéssel ellátott sárga bringát kap a kerékpárszponzortól, természetesen Fabian Cancellara esetében sincs ez másképp, akinek ez már a sokadik sárga lova, ezúttal Trek felirattal.

Cancellara idén a Trek „kényelmes” országúti modelljét, a Domane 6-et népszerűsíti, amit profi szinten a kockaköves klasszikusokra, eladás szempontjából pedig a hosszabb, a testet fokozottabban igénybe vevő tekerésekre szán a gyártó.

Spartacus egész évben ezt hajtja, a Svájci Körversenyen is ilyennel tekert, s most a Tour de France-on sem a legújabb, aerodinamikus, a középrész mögé szerelt fékekről messziről felismerhető új Madone-t hajtja, összes csapattársával ellentétben.

A RSN Team képriportja szerint az egyedi sárga vázra rögtön a megnyert prológ után kerültek fel az alkatrészek, Cancellara szerelője, Roger Theel éjszakába nyúlóan dolgozott a bringán.

A sárga vázon kívül a többi komponens a megszokott szettből való, tulajdonképpen csak át kellett pakolni az alkatrészeket az egyik bejáratott gépről.

Cancellara azon versenyzők közé tartozik, aki a mechanikus DuraAce-t favorizálja, még az időfutam kerékpárján is ilyet használ, ahol pedig lényeges előnyt is jelenthet az elektromos váltás.

Az is mutatja, hogy a svájci sztár háklis a váltásteljesítményre, hogy a váltógörgőket is cserélték a Dura Ace hátsó váltóban, továbbá a hátsó papucs és a váltótartó konzol is egy darabból kerül kialakításra (nem cserélhető) ami a Nokon bowdenházakkal egyetemben szintén javítja a váltást. Cancellara a Tour de France-on kinyilvánítottan az olimpia időfutamára is készül, így természetesen az SRM wattmérős hajtókar került a kerékpárra.

Bár a hátsó papucs kialakítása nyilván nem csak Cancellara kedvéért lett olyan, amilyen, a vázon láthatunk egyedi megoldásokat. Ilyen például a geometria, ugyanis a profiknak nehéz lenne lenyomni a torkán a Trek kereskedelmi forgalomban is kapható modelljének abnormálisan magas – amerikai turistáknak való – homlokcsövét, így a Radio Shack által használt gépek alacsonyabb építésűek.

A Domane 6 lelke azonban a kockaköves utakon jó szolgálatot nyújtó IsoSpeed rendszer, ami lehetővé teszi az ülőcső elmozdulását a felsőcsőhöz és a támvillákhoz képest, beülve lényegesen nagyobb komfortot kínálva egy hagyományos kerékpárhoz képest.

A támvilla nincs is merev összeköttetésben az ülőcsővel, egyenesen – bocsánat, ívben – a felsőcsőbe csatlakozik, az ülőcsőhöz pedig az elmozdulást lehetővé tevő rugalmas IsoSpeed betéten keresztül csatlakozik ez az egység.

A szett további részét a Dura Ace alkatrészeken kívül a Bontrager Aeolus 5 D3 karbonkerekek, Bontrager kiegészítők (44-es alu kormány, 140-es karbon stucni), Speedplay Zero pedálok, Schwalbe szingók teszik ki.

A komplett bringa profi szinten már szinte nehéznek mondható, 7,56 kilogrammot nyom.

Természetesen a sárga trikóhoz sárga bukó és szemüveg is dukál.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo