fbpx

Rubena újdonságok 2011-re

Korábban is teszteltünk már a cseh gyártó termékei közül párat, és már akkor is megállapítottuk, hogy kivétel nélkül mindegyik tesztalany meglepően jól teljesített alattunk. Olyannyira, hogy a hozzánk került tesztpéldányokat mi magunk használtuk el. A teljesség igénye nélkül a Scylla, a Charybdis, a Harpie és a Triton mindhárom verziója (Triton, Triton X és Triton XFR) is jártak nálunk…

Ide tartozó érdekesség következő a hír. Nem friss ugyan, de igen jelentős: Richard Gasperotti egy Defender külsővel döntötte meg a motor után vontatott MTB-n felállított sebességi világrekordot:
http://www.pinkbike.com/news/world-speed-record-richard-gasperotti-2009.html
http://www.rubena.eu/index.php?stranka=2&rid=22&cid=2947&article=gasperotti-broke-the-world-record-of-211-5-km-h-on-the-rubena-tyres-&PHPSESSID=zfskfsrncbnszg

Ezúttal a 2011-re szánt újdonságokkal ismertetünk meg benneteket, melyek közül elsőként a szinte teljesen új „Top Design Grey Line” szériát említeném. Ide a kifejezetten versenyzésre szánt 26”-os külsők tartoznak. A Zefyros TD, a Scylla TD és a Charybdis TD is a legmagasabb szintű alapanyagot, felépítést kapták, és a legkisebb tömeggel rendelkeznek.

A Charybdis-t és a Zefyros-t teszteljük is, melyek hamarosan olvashatók lesznek oldalunkon. Sőt, a Rubena a tengerentúli és nyugat-európai piacok igényének megfelelően új, 29”-os külsőkkel is előrukkolt, azonban most menjünk végig az új technológiákon, mert van belőlük bőven.

Új-, korábban nálunk még nem említett technológiák:

1. Külső gumi:

Felépítés:

Tubeless Supra rendszer:
Lényege, hogy egy Tubeless Supra külsővel (ami eltér a „hagyományos” UST rendszertől), és a folyadék-szelep-szalag kiegészítővel bármilyen-, nem UST felni „tubeless-esíthető”.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Jellemzők:
– „Hordós” technológia (127 tpi, OLT – a cég felső kategóriás külsőinél alkalmazott hordós technológia lényege, hogy a külső egy hordódongákhoz hasonlító acélelemekből álló hengeres sablonon készül, mellyel nagyon pontosan beállítható a külső mérete – a továbbiakban ha ezt említjük, mindig erre kell gondolni)
– Silica bázisú alapanyag
– Skinwall oldalfal
– Inner Special Compound perem
– Három különböző felhasználási mód
– magas komfort
– alacsony gördülési ellenállás
– széles guminyomás tartomány
– „kígyóharapás” jelenség megszüntetése
– közel azonos tömeg a teljes, hagyományos rendszerhez képest (külsőgumi, belső gumi, küllővédő szalag)

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

A TS kivitelű külső gumi három különböző módon használható:
1. A kit-ben mellékelt extra szeleppel és folyadékkal, valamint UST felnivel.
2. A kit-ben mellékelt extra szeleppel, folyadékkal, speciális tömlővédő szalaggal és hagyományos felnivel.
3. Hagyományos tömlős rendszerként normál belső gumival, és normál felnivel.

4-Cible-Max (4M):
Négyrétegű, hordós technológiájú (OLT – 2×29 tpi), emelt terhelhetőséggel – ezáltal magas biztonsággal rendelkező külsőgumi.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Az alapanyag Silica bázisú, az oldalfal Skinwall típusú, megerősített, csavart acélszálak találhatók a peremben (TWR), a defektekkel szemben magas védettség jellemzi. Downhill és extrém freeride felhasználásra ajánlják.

Hard Ride Max (HM):
A Slopestyle és a könnyebb FR külsők technológiája. Hordós technológia (OLT), Silica bázisú alapanyag, Skinwall oldalfal, megerősített, csavart acélszálak a peremben (TWR), a becsípődéses defektekkel szembeni magas védettség jellemzi.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Racing Max (RM):
A BMX félcső, vert, park / street specialista. Alacsony tömeg és gördülési ellenállás, emelt terhelhetőség. Hordós technológia (56 tpi, OLT), Silica bázisú alapanyag, Skinwall oldalfal, megerősített, aramid perem (AR), a becsípődéses defektekkel szemben magas védettség jellemzi.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Tough Tyre (TT):
Hosszú távú kerékpáros túrázásra, rendkívüli körülmények között (terep, terhelés, hőmérséklet, stb.) ajánlják. Hordós technológia (29 tpi, OLT), Long Lasting Compound (LLC) alapanyag, Skinwall oldalfal, megerősített aramid perem (AR), magasabb futófelületi defektvédelem, a Classic kivitelhez képest háromszoros élettartam, magas terhelhetőség.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Defektvédelem:

Stop Thorn Ultimate (STU):
Extrém futófelületi defektvédelem. Stop Thorn Ultimate (STU): a korábbi rendszerek (APS – 1,5 mm és ST – 3,5 mm) továbbfejlesztett kivitele. Rendkívül vastag (5 mm), különleges gumialapanyagból készült réteg a futófelület és az alapszerkezet között.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Tulajdonságainak és méretének köszönhetően általános használat során a legtöbb éles tárgytól, vágástól megvédi a gumit. A plusz réteg növeli a külső merevségét és ellenálló képességét, ugyanakkor a gördülési ellenállás és tapadás változatlan marad. Az STU rendszerrel ellátott külsők további biztonsági sajátossága a gumi oldalán végigfutó fényvisszaverő sáv.

Gumiösszetétel – alapanyag:

SE-Dual Extreme Light Compound (SDX):
Két alapanyag különleges kombinációja: puha, kiválóan tapadó anyag (SSC – Grey Line) a futófelület szélein és a már korábban bizonyított CRX összetétel a futófelület közepén, és az oldalfalakban. A két alapanyag kombinációja a külsőgumit kifejezetten versenyzési célra teszi alkalmassá, hiszen az alacsony tömeg és gördülési ellenállás magas egyenesfutási sebességet-, míg a tökéletes tapadás biztos kanyarvételt garantál.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

2. Belső gumi:

Slug Self Sealant (SSS):
A tömlő (belső gumi) belső fala egy preventív, gél alapú bevonattal rendelkezik. A bevonat organikus rostokból, polimerekből, kötő-, sűrítő- és szilárdító anyagokból áll, amely 3 mm méretig eltömíti a lyukakat, így biztosít nagyobb védelmet a defekt ellen. Kapható 20″-os, 24″-os, 26″-os és 28″-os kerékméretekhez, tehát gyermek és BMX kerékpároktól hegyikerékpárokon át egészen a trekking bicajokig alkalmazható.

Ajánlott fogyasztói ár (26”-os termék esetében): 1.500 Ft.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Top AntiPuncture (TAS):
Úgynevezett változó falvastagságú belső gumi. Általában a belső gumi oldalfala mindenhol azonos vastagságú, a Rubena klasszikus tömlők esetében 0,9 mm. Ennél az TAS belsőnél azonban a futófelületnél vastagabb, 1,5 mm, míg az egyéb helyeken „hagyományos méretű”, 0,9 mm. A vastagabb futófelület nagyobb akadályt jelent bármilyen éles, szúró tárgy, tüske ellenében, így nagyobb védelmet nyújt a futófelületi defekt ellen.

Ajánlott fogyasztói ár (26”-os termék esetében): 1.300 Ft.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Antisnakebite (ABS):
Szintén változó falvastagságú belső gumi, azonban az előbbi, TAS belsővel szemben ennek a tömlőnek a két oldalfala vastagabb (1,5 mm), egyéb helyeken ismét 0,9 mm vastagságú. Ez a fajta védelem a felütéses defekt ellen szolgál.

Ajánlott fogyasztói ár (26”-os termék esetében) 1.300 Ft, míg a szélesebb, 26 × 2,10-3,00 mérettartományú, DH-jellegű kivitel 2.000 Ft.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Mindenképpen megemlítenénk, hogy ezeken a defektálló és a klasszikus tömlőkön kívül a RUBENA-nak létezik még Light belsője (csökkentett tömegű, 0,6 mm falvastagságú), Maraton belsője (emelt tartósságú, 1,2 mm falvastagságú) és DH belsője (széles mérettartományú, egészen 26 × 3,00 downhill méretig használható, extrém vastag, 1,4 mm-es oldalfallal) is.

A csúcskategóriás fejlesztések a nálunk lévő két új tesztkülsőnél a következők:

Charybdis TD Grey Line:
A Rubena felső kategóriás MTB Cross Country és Maraton köpenye, kifejezetten versenyzésre fejlesztve. A korábbi Charybdis külsők alapanyag összetételben, tömegben és mintázatban, tehát szinte minden tekintetben továbbfejlesztett változata.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

Alapanyag fejlesztés:
SE-Dual Extreme Light Compound (SDX)

Tömegcsökkentés:
A külső 470 g tömegű, ami a konkurens márkák hasonló gumijaival szemben is abszolút versenyképes.

Mintázat fejlesztés:
A jelenleg is megvásárolható „klasszikus” Charybdis mintához képest a TD minta profilja alacsonyabb. Az apró rovátkák a bütykök között nedves körülmények között stabilizálják a gumit, nem engedik csúszkálni.

Ezek a külsők Skinwall típusúak, tehát vékony oldalfallal rendelkeznek. Ezt többek között a 127 TPI szövetsűrűségű alapanyag is lehetővé teszi. A Charybdis mintázatot akár nedves, sáros körülmények közé is ajánljuk, hiszen ennek nyíltabb a mintázata, remek öntisztuló képességekkel rendelkezik.

Ajánlott fogyasztói ára: 7.500 Ft.

A Charybdis TD-ből létezik UST Tubeless verzió is (9.000 Ft), valamint úgynevezett Tubeless Supra verzió is (8.000 Ft, a rendszer lényegét a Zefyrosnál részletezzük). A „hagyományos” Charybdis Classic kivitele 2.000 Ft-ért, míg a Sport (edző) kivitele 3.000 Ft-ért vásárolható meg.

Elérhető méret: 26 × 2,0”

Zefyros TD Grey Line Tubeless Supra:
Szintén felső kategóriás XC versenygumi, de ezúttal a Tubeless Supra rendszerrel. A Zefyros TD-re is vonatkozik a Charybdis-nél is felsorolt összes alapanyag-, tömeg- és mintázat fejlesztés. A Zafyros mintája kifejezetten kemény, döngölt talajra való.

Elérhető méret: 26 × 2,1”

És végül újdonság a Rubena kínálatában a 29”-os külsők megjelenése:
SCYLLA Top Design és Top Design Grey Line külsők MTB XC és XCM verseny felhasználásra. Elérhető Racing Pro 127 és Tubeless Supra kivitelben, csakúgy, mint kétkomponensű (Grey Line) Racing Pro 127 és Tubeless Supra kivitelben, 29 × 2,25” (57-622) méretben, 540-640 g-os tömeggel.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

KRATOS Top Design és Top Design Grey Line külsők MTB XC és XCM verseny felhasználásra. Elérhető Racing Pro 127 és Tubeless Supra kivitelben, csakúgy, mint két-komponensű (Grey Line) Racing Pro 127 és Tubeless Supra kivitelben, 29 × 2,25” (57-622) méretben, 650-695 g-os tömeggel.

Rubena újdonságok 2011-re

Rubena újdonságok 2011-re

A bemutatott felső kategóriás termékeket keressétek a komolyabb üzletekben, vagy webáruházakban, és olvassátok el hamarosan a külsőkről írt tesztjeinket is!

További információk: http://rubena.co.hu/

Szöveg: Lcs, Rubena
Fotó: Rubena

(X)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.