fbpx

Ritchey: új 29″-os MTB és Swiss Cross ciklokrossz masina – acélból

A 2011-es North American Handmade Bicycle Show közönsége örömmel summázhatta, hogy a hegyikerékpár technikai fejlesztésének egyik alapfigurája, Tom Ritchey ismét visszatér saját gyökereihez, és újra vázak gyártásába kezd.

Ritchey P-29er 29”-os acélvázas MTB

Ritchey P-29er 29”-os acélvázas MTB

Pár nappal a kiállítás előtt hallani lehetett afféle pletykákat, hogy Tom Ritchey asztalán már régóta készülgetnek különféle vázlatok merevfarú és összteleszkópos 29”-os montikról. A jól értesültek azt is tudni vélték, hogy régóta töri a fejét ezeken a projekteken a mester, néha leporolja őket, néha ismét a fiókba kerülnek, de a megvalósulás jeleit nem látni. Ehhez képest idén a cég standjának középpontjában a formába öntött merevfarú 29-es gép állt…

A 29”-os monti váltós- és egysebességes felszereltséggel egyaránt kiállításra került, két fényezésbeli változatban, és a klasszikus Ritchey típusneveket idéző fantázianévvel: P-29er. Picit ugyan sántít a dolog, hiszen eredetileg a típusnév a bringa tömegére utalt (P-23 = 23 font tömegű komplett kerékpár), de senki nem fogja talán azt gondolni, hogy ez a gép 29 fontot (kb. 13 kg) nyom. Már csak ezért sem, mert Tom jó szokása szerint a mintapéldányokat meglehetősen versenyorientált alkatrészekkel szerelték.

Érdemes megnézni a gép részleteit, továbbá a mellette álló acél ciklokrossz bringát is – mindkettő komoly meglepetést jelent ennyi évnyi szünet után. Mindkét váz Tom új Logic II Cr-Mo csőszettjéből épült, melynek erénye, hogy változó falvastagságú, de nemcsak a csövek hossztengelyén értelmezve, hanem az egyes keresztmetszeteken belül is – a terhelés szerint optimalizálva természetesen.

Érdemes szemügyre venni a vékony fejcsövet

Érdemes szemügyre venni a vékony fejcsövet

A vízszintes  értelemben állítható papucs lehetővé teszi, hogy válasszunk egysebességes vagy váltós felhasználás között. A váltós gépek esetében ugyanezzel a hasznos láncvillahosszal tudunk variálni. A váz kormánycsapággyal együtt várhatóan 1000 dollár körül lesz, komplett kerékpárként pedig váltós kiszerelésben 10,4-, míg egysebességes felállásban 9,5 kg-os tömeggel bír majd

A vízszintes értelemben állítható papucs lehetővé teszi, hogy válasszunk egysebességes vagy váltós felhasználás között. A váltós gépek esetében ugyanezzel a hasznos láncvillahosszal tudunk variálni. A váz kormánycsapággyal együtt várhatóan 1000 dollár körül lesz, komplett kerékpárként pedig váltós kiszerelésben 10,4-, míg egysebességes felállásban 9,5 kg-os tömeggel bír majd

Mind a P-29-er, mind pedig a Swiss Cross Ritchey új, 1”-os fejcsövével épült, mely a csapágyaknál kiszélesedik, és a neve valójában megtévesztő, hiszen valójában 1 1/8”-os villanyakat fogad – ennek ellenére a Ritchey terminológiában ezt a keresztnevet kapta. Mire jó ez az extra karcsú fejcső? A kisebb átmérőjű acélcső nagyobb falvastagság mellett erősebb szerkezetet eredményez, hiszen minél nagyobb az átmérő, és minél inkább csökken a falvastagság, annál inkább közelítenek a szerkezet tulajdonságai egy sörös dobozéhoz. Emellett a kisebb átmérő lehetővé teszi, hogy az alsó és a felsőcső jobban körülölelje a csövet, a hegesztés hatásvonala előbbre tolódjon, így merevebb és erősebb vázat kapunk – állítja a gyártó

Mind a P-29-er, mind pedig a Swiss Cross Ritchey új, 1”-os fejcsövével épült, mely a csapágyaknál kiszélesedik, és a neve valójában megtévesztő, hiszen valójában 1 1/8”-os villanyakat fogad – ennek ellenére a Ritchey terminológiában ezt a keresztnevet kapta. Mire jó ez az extra karcsú fejcső? A kisebb átmérőjű acélcső nagyobb falvastagság mellett erősebb szerkezetet eredményez, hiszen minél nagyobb az átmérő, és minél inkább csökken a falvastagság, annál inkább közelítenek a szerkezet tulajdonságai egy sörös dobozéhoz. Emellett a kisebb átmérő lehetővé teszi, hogy az alsó és a felsőcső jobban körülölelje a csövet, a hegesztés hatásvonala előbbre tolódjon, így merevebb és erősebb vázat kapunk – állítja a gyártó

A Swiss Cross a Ritchey új csúcs ciklokrossz gépe. Várható ára a színre fényezett Ritchey full karbon WCS ciklokrossz villával és kormánycsapággyal együtt 1.300 dollár lesz. A piros és a fehér szín tökéletesen harmonizál a cég „nedves” – avagy leginkább fényes - felületkezelésű alkatrészeivel

A Swiss Cross a Ritchey új csúcs ciklokrossz gépe. Várható ára a színre fényezett Ritchey full karbon WCS ciklokrossz villával és kormánycsapággyal együtt 1.300 dollár lesz. A piros és a fehér szín tökéletesen harmonizál a cég „nedves” – avagy leginkább fényes - felületkezelésű alkatrészeivel

A kiállított ciklokrossz gép Ritchey WCS alkatrészekkel szerelve 8,2 kg körüli tömeggel rendelkezik, miközben a sorozatgyártott váz tömegét 1800 gramm alatt kívánják tartani

A kiállított ciklokrossz gép Ritchey WCS alkatrészekkel szerelve 8,2 kg körüli tömeggel rendelkezik, miközben a sorozatgyártott váz tömegét 1800 gramm alatt kívánják tartani

A sorozatgyártott vázak TIG hegesztéssel készülnek majd, és 2011. augusztusától lesznek elérhetők. Ezzel szemben ezt itt maga Tom készítette élforrasztásos technológiával, hogy időben elkészüljön a kiállításra

A sorozatgyártott vázak TIG hegesztéssel készülnek majd, és 2011. augusztusától lesznek elérhetők. Ezzel szemben ezt itt maga Tom készítette élforrasztásos technológiával, hogy időben elkészüljön a kiállításra

További információk: www.ritcheylogic.com

Szöveg: HBalage
Forrás és fotó: Bikefun / Ritchey sajtóközlemény

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.