fbpx

Nyeregteszt: Selle SMP Glider

Az immár hazánkban is elérhető Selle SMP nyergekről már született egy cikk korábban, abban egy rövid cégismertető és egy belépő kategóriás nyereg tesztje volt olvasható. A koncepció előnyeiről részletesen értekeztünk ott, így a Glider tesztje előtt érdemes átfutni mintegy előtanulmány gyanánt.

Selle SMP Glider

Selle SMP Glider

Az előzőekben tesztelt alapkategóriás Extra modellel ellentétben a Glider egy csúcskategóriás kerékpárnyereg, emellett viszont szintén magán hordozza a Selle SMP anatómikus kialakításának ismertetőjegyeit. Kidolgozása kifogástalan, a bőrbevonat minősége szemet gyönyörködtető, de ebben nincsen is semmi meglepő, hiszen a nyeregvázon a „100% hand made in Italy” felirat olvasható. A rozsdamentes acélpálca két vége a bevett gyakorlattal ellentétben nem hátul, hanem elöl csatlakozik a vázba (az összes SMP nyereg esetében ezt a metódust követik), hátul pedig egy csavarokkal rögzített műanyag híd tartja a helyén. Okos ötlet a hídra rögzített hátsó fényvisszaverő logó.

Selle SMP Glider

Selle SMP Glider

A nyeregpálca hátsó, széles becsatlakoztatása a rezgéscsillapítás terén jó szolgálatot tesz. A rozsdamentes acélcső szokatlan ebben az árkategóriában, a titáncsővel szemben sok előnye itt most nincsen, ellenben a súlyt némileg megdobja. Itt kap azonban jelentőséget a csavaros, bontható rögzítés, melynek köszönhetően a pálca cserélhető és bármelyik felső kategóriás nyereg esetében megrendelhető karbon típussal is. Akinek ez sem elegendő, arra is gondoltak a cég mérnökei: az SMP anatómikus koncepcióval vásárolható párnázat és bevonat nélküli full karbon nyereg is, melynek 105 grammos tömegére már igazán nem lehet panasz.

Selle SMP Glider

Imbuszcsavarok rögzítik a rozsdamentes acél pálcát


Felszerelés és menettapasztalatok:

Felszereléskor itt is feltűnik a tipikus SMP jellegzetesség: a pálca nyeregcsőbilincssel érintkező szakaszának hasznos hossza 15-20 milliméterrel több, mint az átlag, így széles határok között állítható a nyereg vízszintes helyzete. A pálca nyeregcsőfejjel érintkező szakasza a szokásosnál meredekebb szögben viszonyul az ülőfelülethez, ebből kifolyólag néhány kétcsavaros nyeregcső esetében az elöl található csavarnál hosszproblémák léphetnek fel. Ez persze erősen gyártófüggő és többnyire megoldható probléma.

Selle SMP Glider

Selle SMP Glider

A Glider esetében – a korábban tesztelt Extra típussal szemben – élesben már jóval kevesebb különbség volt észlelhető a hagyományos nyergekhez képest. Itt konkrétan arra gondolok, hogy az orr oldalfelülete sokkal inkább lapított, párnázata vékonyabb és keményebb, így határozottabb támaszt ad a comb belső felületének, emiatt kevésbé érezhetik bizonytalannak a comb belső felületével való irányítást a hagyományos nyeregről átülő sporttársak. Az előre-hátra mozgás a nyeregben ennél a modellnél is korlátozott, ennek ellenére a síkon tempómenős / nyeregorra kiülős figurákra olykor szükségem volt a tesztidőszak során, így végül megoldottam a dolgot. Menet közben az ember igen hamar elfeledkezik arról, hogy min is ül valójában. Semmiféle kidörzsölős, zsibbadós történetben nem volt részem a 600 kilométeres tesztidőszak alatt, miközben a leghosszabb táv 140 kilométer volt, amit a Gliderrel tettem meg.

Selle SMP Glider

Jutott a hátsó fertályra fényvisszaverő rendesen

Összegezve:

A Glider is felzárkózott azon nyergek közé, amelyen ülve ki tudnék biciklizni akár a világból is. Jó választás azoknak, akiknek nincs kedvük sokat keresgélni a nyeregpiacon, hanem egyből egy hosszú távon megfelelő megoldásra vágynak és fontos számukra a minőség is. A magasabb ár, a komolyabb kidolgozás és minőség az SMP esetében tényleges teljesítménynövekedést is hoz, a korábban kipróbált Extra modellel szemben a Glider engem sokkal inkább meggyőzött.

Pozitívumok:
+ anatómiai szempontokat maximálisan szem előtt tartó kialakítás
+ hosszú nyeregsín, vízszintes értelemben nagyobb tartományban állítható
+ rezgéselnyelést elősegítő pálcarögzítés
+ elsőrangú kidolgozás
+ összesen három darab hátsó fényvisszaverő panel
+ rendkívül széles választék párnázottság, méretek, illetve színvariációk tekintetében női- és férfi modellek esetében egyaránt
+ igény esetén karbon pálcával is rendelhető

Negatívumok:
– az üléspozíció változtatása korlátozott
– ár/tömeg aránya kevésbé kedvező
– a nyeregpálca ülőfelülettel bezárt szöge eltér a megszokottól

Selle SMP Glider

Selle SMP Glider


Termékadatok:

Javasolt felhasználási terület: versenysport, országút / CC MTB
Bevonat: Természetes bőr, hímzett feliratokkal
Párnázat: elasztomer hab
Váz: karbonszálakkal erősített műanyag
Pálca: „AISI 304” rozsdamentes acélcső
Méret: 266 × 136 mm
Súly: 260 g (gyári adat), 275 g (mért adat) – opcionálisan karbon pálcával is rendelhető, ez esetben 210 grammos gyári tömegadat érhető el, ellenben a fogyasztói ár is növekszik
Ajánlott fogyasztói ár: 51.900 Ft

Selle SMP Glider

Egy a tesztkörök közül: Mallorca, Monastery de Cura

Forgalmazói információk:

Forgalmazó: Bringaland Kft.
Cím: 1071 Budapest, Dózsa György út 64.
E-mail: bringaland(kukac)googlemail.com
A forgalmazó honlapja: http://www.sellesmp.hu

A cikk megjelenését a Bringaland támogatta.

Szöveg: HBalage
Fotó: HBalage, Mikula Gábor

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.