Merida 2011: publikusak a jövő évi újdonságok

…legalábbis ami a 2011-es MTB palettát illeti: új modellek, továbbfejlesztett gépek, súlycsökkentés, egyedi megjelenés. Friss csemegék a továbbiakban írásban és képen.

ONE-TWENTY JULIET 1000 – 2011 – ilyen is lesz: össztelós, kifejezetten hölgyeknek

ONE-TWENTY JULIET 1000 – 2011 – ilyen is lesz: össztelós, kifejezetten hölgyeknek

Merida MTB program 2011: a lényeg és az újdonságok

ONE-TWENTY CARBON: az új váz súlya és merevsége etalon a 120 mm-es kategóriában

Az új karbon all-rounder modell hihetetlen súlyt kínál: 1860 g (18“/46 cm vázméretben, tag nélkül, teljes súly: 2,1 kg DT Swiss M210 taggal) – így csak 160 grammal nehezebb, mint a klasszikus versenygép, a Ninety-Six! Merevsége ugyanakkor közel 20 százalékkal nőtt a Merida verseny-fullyhoz képest. Hogyan képes az új gép ezeket a lenyűgöző eredményeket produkálni? Természetesen a Merida karbon technológiáról szerzett tapasztalatainak köszönhetően – például a Ninety-six vagy az O.Nine modellek esetében.

ONE-TWENTY CARBON 5000 - 2011

ONE-TWENTY CARBON 5000 - 2011

Lássuk a részleteket: Double Chamber (függőleges belső merevítő lemez) alsócső, Strucure Element építés (a Monocoque, a belső muffos kapcsolás és a cső a csőhöz technológiák kombinációja a különbözőféle csúcsterheléseknek megfelelően), High-Modulus karbonszálak, Nano-matrix kitöltő gyantával. Hab a tortán továbbá az egyetlen darabból készült karbon himba.

ONE-TWENTY CARBON 3000 – 2011

ONE-TWENTY CARBON 3000 – 2011

A geometriát tekintve a lapos fejcsőszög (69 fok) határozottan megkülönbözteti a One-Twenty Carbon gépet az agresszíven kormányozható XC-tesótól: A gyors lejtőzések során ez a bringa érezhetően finomabban fut – aktívan megtámogatva plusz 20 milliméter rugóúttal elöl-hátul. Jó hír még a gyorsan és könnyen állítható rugózás, miközben igazán sportos, jól kihasználható rugóutat kínál.

Felhasználási terület: Maraton, technikás terep, sportos hegyi túrázás.
Mottó: A legjobb mindenes MTB a mindennapokra.

Modellek:
ONE-TWENTY Carbon 5000: DT Swiss M210 50 Lo/DT Swiss XMM 120 15QR remote / XTR 30 sebességes
ONE-TWENTY Carbon 4000: FOX RP2 BV / Rock Shox SID 120 RLT 15DA / SRAM X0 30-sebességes
ONE-TWENTY Carbon 3000: FOX RP2 BV/Fox 32FRL Fit 120 15QR  / XT 30-sebességes,

A komplett bringák súlya átlagosan 11 kg, a csúcsgépeké 10 kg alatt.

MATTS SCANDIUM: az alumínium O.Nine

A Merida MATTS Scandium a bizonyíték, hogy egy csúcsminőségű alumínium váz súlya is maradhat 1,4 kg alatt, miközben teljesít minden követelményt – így komoly versenytárs az ár-orientált karbonvázak mezőnyében.

MATTS SCANDIUM 5000 - 2011

MATTS SCANDIUM 5000 - 2011

Az alapvető célja az új MATTS Scandiumnak, hogy ezzel a modellel bizonyítást nyerjen, nem járt el az idő az alumínium felett, és még mindig lehet előremutató irányban fejleszteni ezt az anyagot. Ugyanakkor az árfekvése határozottan a karbon alatt marad. Tehát amit megtakarítunk, jobb alkatrészekre költhetjük – vagyis ugyanabból a büdzséből egy könnyebb és jobb komplett kerékpárt lehet kapni.

A Merida MATTS Scandium alapját egy scandium-alumínium M7 csőszett adja, amelyet a könnyűsúly-specialista Hodaka épít. De a súlycsökkentés jelentős része azon a technológián alapul – system integration – amit a high-end karbon merevfarúnál, az O.Nine-nál is alkalmazott a Merida.

MATTS SCANDIUM 3000 - 2011

MATTS SCANDIUM 3000 - 2011

Fel sem lehet sorolni az összes okos megoldást, részletet, mint a BB30 szabvány, vagy az X Taper fejcső a túlméretes 1,5 colos csapággyal. Kívül húzott nyeregvázcső direkt váltófelfogatási lehetőséggel, és aszimmetrikus támvillák, post-mount tárcsafék csatlakozással. Az adonizált felületű csövek és a speciális tervezés garantálja a karcállóságot és a tartósságot.

Felhasználási terület: XC-verseny, maraton
Mottó: Könnyű versenygép elérhető áron

Modellek:
Scandium 5000-D: Rock Shox Reba RL 100 Taper poplock / XTR 30 sebességes
Scandium 3000-D: Magura Durin race 100 Taper remote / XT 30-sebességes
Scandium 2000-D: Rock Shox Reba RL 100 Taper poplock / X0/X9 30 sebességes
Juliet Scandium 3000-D: Magura Durin race 100 Taper remote / XT 30-sebességes

MATTS TWENTY-NINE: új nagykerekű a Merida palettán is

Némi késlekedés és nehézségek után a 29” hullám végül elérte a tengerentúlról Európát. Természetesen a Merida sem mehet el az új trend mellett, hiszen az XC és a maraton versenyzés továbbra is a legfontosabb a cég számára.

Az új alumínium 29-es fejlesztése során nagy hangsúlyt került a koherens geometriára. Ezért hasonlították össze a mérnökök a jelenlegi amerikai divatbringák adatait heteken keresztül, minden vázméretet beleértve. Nem könnyű feladat ez: a 29-esek különböző méreteinek összehangolásában nem sok köszönet van. A láncvillának rövidnek kell lenni, miközben elég sárférőhelyet kell hagyni a nagy kerekeknél. A lánctányérok viszont redukálják ezt a teret. A szükséges láb-férőhely elöl behatárolja a felsőcső hosszát. A fejcsőnek nagyon rövidnek kell lennie, ugyanakkor merevnek és tartósnak is egyben…

MATTS TWENTY-NINE 1800 - 2011

MATTS TWENTY-NINE 1800 - 2011

Végül is – különösen a kis vázméreteknél – a 29-es bringák építése nem volt egyszerű a tervezők számára, mégis határozottan jól sikerült megoldani a feladatot. A MATTS Twenty-Nine váz a részleteket az O.Nine-tól és a MATTS Scandiumtól örökölte. Már folyik a munka a 29”-os O.Nine-on és az új maraton verseny-fully-n, melyek azonban 2012 első hónapjai előtt nem lesznek elérhetők.

Felhasználási terület: XC-verseny, maraton, sport-túrázás
Mottó: Minőségi középkategóriás merevfarúak maraton-megszállottaknak és túrázóknak.

Modellek:
Két MATTS TWENTY-NINE verzió X9 és SLX/XT szettel – mindkettő 30 sebességgel és 100 mm-es villával (RockShox Recon, lock-out (X9 – remote control) és 180 mm-es tárcsákkal.

Fontos Merida továbbfejlesztések 2011-re:

ONE-TWENTY PRO:

Az alumínium One-Twenty széria legjobb verzióinak váza a One-Twenty Carbon alapján készül majd, s megkapta a csúcsmodell teljesen karbon himbáját. Összehasonlítva a korábbi modellel a váz súlya 250 grammal csökken! Az alapvető tulajdonságai a One-Twenty szériának megmaradnak: univerzális és letisztult all-rounderek sportos felhasználásra.

ONE-TWENTY 3000 - 2011

ONE-TWENTY 3000 - 2011

ONE-FORTY:

A Trans Mission neve jövőre One-Forty lesz: tehát a Merida össztelósok neve innentől kezdve mindent elmond majd. Kiderül belőle, hogy az all-mountain modellek 140 millimétert mozognak elöl és hátul egyaránt. Ráadásul az új szín és design is tisztán megkülönböztetik majd a legújabb One-Forty-t az elődjétől.

ONE-FORTY 3000 Carbon - 2011

ONE-FORTY 3000 Carbon - 2011

Csökkent a One-Forty Carbon széria ára – visszatérve az alumínium lánc- és támvillákra, valamint elhagyásra került a „Floating Disc” féknyereg. Ugyanakkor a mérnökök optimalizálták a váz merevségét az új 12 mm / 142 mm Shimano thru-axle gyorskioldó rendszerrel hátul (QR15 tengellyel elöl). Továbbá, a továbbfejlesztett One-Forty alumínium modellek 1,5 colos villanyakat fogadnak, és vezetőszemek kerültek rá a Remote Vario nyeregcsövekhez.

O.NINE:

Az idei szezonban sikeresen bevezetésre került a csúcs-versenygép, az O.Nine. Egyetlen kritika érte: a meredek fejcsőszög és a rövid, 80 mm-t mozgó villa kombinációja. Kicsit túl agresszívra sikerült, még komoly versenyzők számára is, a nehéz, technikás lejtmenetekben könnyedebb kezelhetőségre van szükség.

Fejlesztésképpen a Merida is beállt a sorba, és mostantól a csúcs XC gépet is 100 milliméteres villával szerelik majd: az O.Nine modellek hosszabb villával és 70 fokos fejcsőszöggel rendelkeznek majd, így még mindig nagyon sportos karaktert és kormányzást biztosítanak.

Köszönhetően, hogy a tömeggyártásban készülő vázak súlya egy kilogramm alatt marad (minden egyes O.Nine modellt hivatalosan lemérnek és hitelesítenek), nagyfokú merevség és kényelem mellett, a Merida O.Nine modell a merevfarúak Top-Triumvirátusának tagja a Cannondale Flash-sel és a Scott 899-cel egyetemben.

MATTS LITE és MATTS TFS:

A közepes árkategóriába tartozó alumínium merevfarúak évek óta a Merida legerősebb szegmensét képviselik a palettán. 2010-től kinézetükben jobban közelítenek majd az O.Nine koncepcióhoz, ráadásul a designhoz színben is passzoló alkatrészek a végső megjelenést tekintve igazi egyéniséget adnak majd ezeknek a bringáknak.

MATTS LITE 3000 – 2011

MATTS LITE 3000 – 2011

MATTS LITE 2000 - 2011

MATTS LITE 2000 - 2011

Forrás és fotók: Merida/Bikefun sajtóközlemény

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.