fbpx

Merida 2011 kémfotók: One-Twenty Carbon

Hol vannak már azok az idők, amikor Dave a nyakkendőtűjébe integrált mikrofilmes kamerájával, titkosszolgálati módszerekkel gyűjtötte az infókat a friss technikai fejlesztésekről… Nekünk, kései utódoknak már lényegesen könnyebb dolgunk van: a gyártók önként szellőztetnek a sorozatgyártásra csak pár év múlva kerülő bringákról vagy alkatrészekről. Így volt ez idén a 2011-es Merida fejlesztések kapcsán is. Most az új One-Twenty Carbon All Mountain gépről csepegtetnénk némi előzetes tudnivalót.

Jürgen Falke főmérnök prezentálja az új masinát, melynek tövében Gunn-Rita reprezentál

Jürgen Falke főmérnök prezentálja az új masinát, melynek tövében Gunn-Rita reprezentál

A 120 milliméteres rugóút-tartományban kínál a jövőben a Merida egy új karbongépet az AM szerelmesei és a komolyabb maratonversenyek résztvevői számára. A gép elég könnyű a maratonos zúzáshoz, de kellőképpen merev a komolyabb mászásokhoz, és bevállalható vele jó pár súlyosabb lejtmenet is.

Mindez élőben valami ilyesmi...

Mindez élőben valami ilyesmi...

A váz súlyban nem sokkal marad el a Ninety-Six össztelós mögött, 18″-os méretben rugóstag nélkül mindössze 1870 gramm, ami egy százassal több a Ninety-Six tömegénél. Cserébe 20%-al több általános merevség jár, precízebb irányítás a kanyarokban és nagyobb határozottság a lejtmenetben – legalábbis a gyártó álláspontját idézve. Az összes csuklópont itt is csapágyazott, természetesen. A középcsapágy merevsége terén 10% többletet kapunk az ilyen téren nem éppen gyenge XC-s tesóhoz képest.

A 185 grammos himbakar

A 185 grammos himbakar

További okosságokat is örökölt a váz a sokat emlegetett 96-os modelltől. Ilyen a kétkamrás “double-chamber” technológiával készült alsócső vagy a “structural element monocoque” építési mód, mely magyarra fordítva azt jelentené, hogy a megfelelő helyeken integrált elemeket (ülőcső és középcsapágy kombó), míg máskor “tube to tube” (cső a csőhöz) illesztési módszert alkalmaznak.

Vezérlőpult elmosódott svéd versenyzőnőkkel

Vezérlőpult elmosódott svéd versenyzőnőkkel

Persze akad itt még ennél sokkal több minden is: spéci szálszerkezetek, Nano-matrix technológia, meg az a tény, hogy a Ninety-Six-en látható himbakarnál háromszor nagyobb karnondarab pontosan háromszor többet nyom csupán a mérlegen: 185 grammról lenne szó… Hogy mindez mit is jelent a gyakorlatban? Remélhetőleg nemsokára hosszútávú tapasztalatokkal is szolgálhatunk.

Hátsó papucs snájdig forgásponttal

Hátsó papucs snájdig forgásponttal

Addig is… beszéljenek a képek.

Szöveg és fotó: HBalage

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo