fbpx

Marzocchi 44 RLO teszt

OEM kategóriás villa a Marzótól, kicsit érdekes kiépítésben. Eleinte nem értettem, hogy miért nem állítható a csillapítása, amikor tettek bele Lock Outot? De ha jobban belegondolunk, akkor van benne ráció. A csillapítást az emberek többsége egyszer állítja be, és utána soha többet nem nyúl hozzá. A kompressziós csillapítással és a zárással viszont érdemes menet közben is játszani, ha a hajtáshatékonyság úgy kívánja. Így már érthető a felállás. Ha hajlandó vagy elfogadni egy kis kompromisszumot, akkor nagyon olcsón lehet egy nagyon jó villád.

Marzo_44_02

Iszonyat robosztusan néz ki, és ez nem csak a látszat, mert az is. Simán lehetne akár dirt vagy 4X villa is. A felépítése elbírná. Szemre a tömegét többnek saccoltam, de amikor megállt a számsor a két kilónál, megörültem. Ilyen áron ilyen tömegű és működésű zsír új villát nehéz találni. Szubjektív: a külső design jegyein sajnos érződik némi Suntouros hatás, de ennyi pénzért ez legyen a legkisebb gondja. Gépbe szerelve már nagyságrendekkel jobban mutat, mint kiszerelve kézben.

Bicóba csattintás utáni megnyomkodás: lassú. Szerencsére nem befelé, hanem kifelé, azaz kissé túlcsillapított. Mármint ahhoz képest, amit én szeretek, és ami testtömegemhez (79 kg) okés. Nem nagyon túlcsillapított, inkább amolyan XC-sen megfontoltan. Gyerünk az erdőbe!

Odafelé menet elbíbelődöm a Lock Out karral. Nincs átverés, kellően tág határok között érezteti pogózásmentesítő szerepét, és végállásban fixen lezár. Ha ilyenkor nagy ütést kap, akkor kicsit kattan. Maga a kar stabilan működik, lötyögést nem érezni rajta, de szépnek nem mondanám.

Csiki-csuki egynyomtávosokon nagyon precízen irányítható vele a gép, érződik, hogy van anyag bőven mind a papucsban, mind pedig a hídban. Fékezéskor is kellőképpen merev, hála a Post Mount konzolnak. A villa érzékenysége közepesnek mondható.

Lefelé azért nem egy Marzó DH villa feelingje van, kicsit lassabb mind bemozgáskor, mind kimozgáskor, mint a régebbi nyíltfürdős Marzók. Jól mozog, de amolyan XC-sen feszes, nem az a „mindent elnyelő”.

A gyárilag benne lévő rugó akár 65 kilós embernek is jó, a fölöttieknek 2,5-3,5 bart rá kell fújniuk a másik szárra, hogy okés legyen. Kis tömegűeknek nem ajánlom a villát, egyrészt kicsit túlépített nekik, másrészt az ő tömegükkel nagyon túlcsillapított lenne. Nagyobb darab XC-seknek viszont nagyon ajánlom, főleg ha egy egyszerű, olcsó, strapabíró villát keresnek.

A villa akár 85-95 kilós bicajosok alatt is kellőképpen merev, és mivel nekik többet kell ráfújni, ezért az ő tömegük mellett már nem is annyira túlcsillapított. Minél nagyobb a testtömeged, annál inkább neked való ez a villa. 80 kiló alatt érdemes lecserélni a benne lévő 7,5-ös olajat 5-ösre, és akkor könnyebb bicajosoknak is optimális lehet a csillapítása.

InfoBox:
Rugóút: 120 mm
Beépítési magasság: 510 mm
Becsúszószárak: 32 mm-es alu
Külső szárak: Magnéziumötvözet
Nyakcső: erősített alu
Rugózás: Acélrugó, levegő ráfújási lehetőséggel
Visszaút csillapítás: olaj, nem állítható
Állíthatóság: levegő ráfújás, Lock Out, kompresszió
Fékkonzol: 160 mm Post Mount és V-fék
Tömeg: 2007 gramm, 210 mm-esre vágott nyakkal.
Forgalmazó: www.mali.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 64.500 Ft

Eredetileg megjelent a Bikemag 2009. november-decemberi számában. A villa szétszerelése folyamán szerzett tapasztalatok azóta már ide kattintva olvashatók a honlapon is.

Szöveg és fotó: Ardó Tamás

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.