fbpx

KTM az Eurobike-on: feltűnő igényesség nem csak a csúcskategóriában

Bár közel félévszázados múltra visszatekintő gyártóról van szó, a XXI. században a KTM számomra az utóbbi egy-két év látványos fejlődésének eredményeképpen lépett a vezető bringagyártók körébe. Az Eurobike KTM standján is értelmes, innovatív megoldásokkal találkozhattunk, fontos, de nem öncélú fejlesztésekkel, átgondolt újításokkal.

KTM Revelator

Fontos, hogy ezeket a bizonyos átgondolt fejlesztéseket nem csak a csúcskategóriában láthatjuk, hanem a KTM nagyon komolyan koncentrál az elérhető árú kerékpárokra, nem csak leszivárog a design, hanem gondosan megtervezett bringákat találunk akár az 1000 eurós árszinten is.

KTM Strada alumíniumból

Kezdjük akkor most lentről fölfelé, az 1000 eurós árszinten mutatós, jól működő alkatrészekkel, kerekekkel szerelt országúti kerékpárt kínál a KTM. Az alumínium Strada váza igényes, hydroforming kialakítású, részben belül vezetett bowdenekkel, húzott csövekből nagyon szép kidolgozással és festéssel. A Tiagra szett pedig a belépő kategória olyan szempontból, ha precíz működést várunk el a váltóktól, fékektől, nyilván súlyban nem veszi fel a versenyt csúcsmodellekkel.

KTM Strada karbonból

A Strada karbon verzióban is elérhető, itt már a szénszálas vázon kívül komolyabb alkatrészekkel találkozunk 105, Ultegra szinten (visszatérve az előbbi kerékpárhoz az alumínium verzió is megvásárolható 105-össel). Fontos, hogy a Strada modellek többféle színvilágban léteznek, nem ragadt le a KTM a narancssárgánál.

KTM Revelator

A paletta tetején a Revelator viszont természetesen a narancs színekben pompázott az Eurobike-standon. Sallangmentes kerékpár: igényes karbonváz, ami előkelően szerepelt a Tour Magazin releváns tesztjében, Dura-Ace szett, amihez nem kell kommentárt fűzni, s hogy kimondottan könnyű legyen a gép, DT karbonkerekek, Ritchey Carbon kiegészítők. Hibátlan.

KTM Revelator: DT kerekek, Dura Ace, Ritchey Carbon…

Még mielőtt áttérnénk a mountain bike-okra, feltétlenül szólni kell a KTM Eurobike aranyérmes kerékpárjáról, a pedelec-shopperről, ami egy számunkra még nehezen néven nevezhető kategóriát képvisel, amolyan bevásárlóbringa, persze egy Ultegrával szerelt országúti vagy 10 éves háromajtós Corsa áráért.

Az aranyérmes bevásárló pedelec a KTM standon

A túlméretezett váznak és kiegészítőknek köszönhetően akár 150 kg-ig is terhelhetők a „kosárkák”, és ami a legfontosabb érv az elektromos bringák mellett, nem szennyezi kipufogógázzal a környezetet, mint az említett 10 éves négykerekű. Mellesleg a KTM az egyik legszélesebb pedelec-választékot vonultatta fel egészen az enduro-bringákig, s nem mellesleg hazánkban is az egyik legkönnyebben beszerezhető pedelec márka.

KTM Scarp 29-es fully, 100 mm rugóúttal

A mountain bike-ok bemutatását kezdjük a piramis csúcsán, a paletta tetején a 29-es kerékméretű karbon csúcsfully, a Scarp helyezkedik el, teljes XTR szettel, Fox rugózással, DT kerekekkel. A KTM teszttáborban már sikerült kellemes viszonyba kerülni vele, nos a felszereltséget tekintve sikerült rátenni még egy lapáttal.

PDS felfüggesztés a 29-es Scarpon

A Pro Damping System felfüggesztés használata óta a KTM fully-k a legkiválóbbak közé tartoznak a világon. A PDS abban különbözik a hagyományos négyforgáspontos rendszerektől, hogy a rugóstag alsó fele a láncvillához kapcsolódik, nem a fő háromszöghöz. Mozgása így közelíti a legjobb virtuális forgáspontú rendszereket, emlékeim szerint nagyon keveset mozdul be hajtás közben.

Egyszerre vezérelhető Fox rugózás

A kiváló felfüggesztést a KTM megfejelte még a Fox új vezérlőegységével, aminek segítségével egy karral vezérelhetjük a villát és a rugóstagot, mindig kiegyensúlyozott rugózást biztosítva, attól függően, hogy teljesen szabadjára akarjuk engedni a rugózó elemek mozgását, közepes állásban, vagy bekeményítve akarjuk használni.

KTM Lycan 651 (650B)

Bár lényegesen olcsóbb, mint a Scarp, a stand egyik legnagyobb sztárja a 650B kerékméretű alumínium fully, a Lycan 651 volt. A kisebb kerék súly szempontjából még mindig előnyben van a 29erekkel szemben, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a Lycan alumínium váza ugyanúgy PDS felfüggesztéssel, 125 mm rugóúttal hasonlóan 2,3 kg-ot nyom, mint a 100 mm-t mozgó karbon Scarp 29er. Nagyon szívesen emlékszem vissza a Lycan 651-re, és jó hír, hogy kicsit nehezebb vázzal, SLX szintű alkatrészekkel már 2000 euró környékén elérhető lesz.

KTM Phinx 29-es alumínium fully

100 mm-es rugóúttal szintén jó ár/érték-arányú és mutatós alumínium fullykat kínál a KTM 26-os és 29-es kerékmérettel is. A már ismert Phinx alumínium váza kivételesen igényes kidolgozású, hasonlóan az országúti Strada-hoz. Triplán húzott csövek, finom részletek, belül vezetett bowdenek, és a remek PDS-felfüggesztés. A 29-es alumínium modell egyértelműen azoknak alternatíva, akinek a karbon Scarp megfizethetetlenül drága lenne, és sokan vagyunk ilyenek. Az biztos, hogy éveken keresztül tuningolható bringa, ugyanakkor érdemes, mert minőségi vázra épült.

Karbon 26-os Phinx fully PDS felfüggesztéssel

A 26-os Phinx karbon vázzal is elérhető, a 29-es nagytesóval ellentétben könnyű súlyban, akár komoly maraton versenyzésre is használható. A képen egy SLX szettel szerelt, a hagyományos KTM-narancs designtól eltérő ördögi színekben pompázó karbon Phinx látható.

KTM Myroon AC Milan-szurkolóknak

A merev bringák közül számomra a tavalyi Eurobike egyik szenzációja volt a 29-es merev karbon Myroon, idén kipróbálni is sikerült, csak pozitívak voltak a tapasztalatok, versenygépnek is kiváló. Az előbbi Phinx-hez hasonlóan szintén elérhető a fekete-piros festéssel, és teljes XT-szettel, ami jelenleg a legjobb ár/érték arányú alkatrészcsalád a világon, akár még versenyzésre is. Itt jegyezzük meg, hogy a fentebb bemutatott 29-eseket, és a Lycan 651-et is 12/142 mm-es tengellyel szerelik hátul.

Alumínium merev 29er: KTM Ultra Race

Alumínium merev vázzal teljes palettát kínál a KTM, Deore XT-szinttől a Deore alatti mix kategóriáig. A képen látható Ultra Race XT-SLX mix felszereltséggel, versenyképes Reba villával talán a legátgondoltabb bringa közülük, ha figyelembe vesszük, hogy széleskörűen használható, még maratonozásra is, és az árcédula sem sokkoló.

KTM Ratchet új köntösben

A DH-rombolóknál műszaki szempontból a váz nem változott, viszont a harsány narancssárga-fehér festés helyett a „katonai-KTM” design éve lesz 2013. A Ratchetet érintő legfontosabb változás, ami azért összességében elég komoly, hogy az új Shimano Zee szettet szerelik rá.

változtatható rugóút a KTM Ratchet-en

Amúgy maradt a négyforgáspontos, változtatható rugóutas rendszer, attól függően, hogy a himbába hol kötjük be a rugóstagot, 200 vagy 230 mm út nyerhető. A váznak mellesleg nagyon igényes a csapágyazása, tömített csapágyak mindenhol.

Bővebb információk IDE KATTINTVA érhetők el!

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.