fbpx

Hope 2013 az Eurobike-on: CNC-csodák a ködös Albionból

A ködös Albionban található Barnoldswickben 1989 óta üzemel a Hope boszorkánykonyhája, amelyet az alkatrészek megmukálását elnézve nem meglepő módon két Rolls Royce-tól kilépett mérnök alapított. Ma 50 CNC-géppel végeznek igen nagy precizítást igénylő feladatokat, szerencsére a kezdeti lelkesedésük a kerékpárok iránt megmaradt, kínálatukat folyamatosan fejlesztik. Az elektronikán kívül az alkatrészek minden eleme a gyárból származik: elvégre nincs is szükség beszállítókra, ha a legjobb szakemberek dolgoznak náluk, a lehető legkorszerűbb gépparkkal kiegészítve. Lássuk mit kínál 2013-ra a legendás angol kultmárka!

Nagyobb, masszívabb, merevebb CNC-zett mestermű...

A Hope 2013-ban leveszi a palettáról a bivalyerős V2 hidraulikus tárcsafékrendszerét, hogy helyet biztosítson a legfrissebb fejlesztésének, a még erősebb és megbízhatóbb V4-es modellnek. A legfőbb változtatás, hogy visszatér a négydugattyús elrendezés, amely a még hosszabb, nagyobb felületű fékpofát mozgatja. A fékkarok pedig merevebb kialakítást kaptak, amely a Hope szerint nemcsak a teljesítményt növeli, de jobb érzetet nyújt.

A fékkarok merevebb kialakítást kaptak, a karok távolsága és a fékpofák távolsága egymástól függetlenül állítható...

A tárcsák is az optimális hűtést és merevséget célozzák meg...

Ahogy a V2-esen, a karok távolsága és a fékpofák távolsága egymástól függetlenül állítható. Természetesen a V4 masszív féktesteit a Hope Barnoldswick-i üzemében, egyetlen alutömbből CNC-zik (nem is éppen kicsiből!), amit az új modellen továbbfejlesztett hűtőbordákkal, illetve nagyobb szellőzőnyílással tuningoltak. A masszívabb felépítés ellenére a V4 meglepő módon könnyebbre sikeredett, mint az előd, a kisebb tárcsával 400 g alatt lesz. A fogyasztói ár 250 euró körül lesz kiszereléstől függően.

Nemcsak a pedáltest jól megtervezett és masszív, hanem a csapágyazást is a tökélyre fejlesztették...

A tavaly már bemutatott prototípusok után az idei Eurobike-ra már kész F20-as platformpedált hoztak, amely 20 rozsdamentes, cserélhető acél tüskével rendelkezik, ezek egy óriási, merev, stabil és strapabíró CNC-zett hőkezelt 2014 T6 alu platformszerkezeten kaptak helyet. Nemcsak a pedáltest jól megtervezett és masszív, hanem a csapágyazást is a tökélyre fejlesztették: oldalanként 3 ipari plusz 1 Norglide siklócsapágyon fordul a Cro-Mo tengely. Ez tartós darab lesz, nem a súlymániások kedvence (390 g), a megcélzott közönség a hardcore downhilles és freeride-os. Az új pedált 150 euróra árazta be a gyártó.

Azok számára készül, akik az egyre népszerűbb egylánctányéros rendszerre szeretnének áttérni, nem akarnak külön lánctányért és láncvezetőt használni, illetve szükségük van bashguardra is...

Egy kecses egylánctányéros integrált láncvezetőt bashguarddal is kínál 2013-ban a brit kultmárka. Leginkább azok számára készül, akik az egyre népszerűbb egylánctányéros rendszerre szeretnének áttérni, nem akarnak külön lánctányért és láncvezetőt használni, illetve szükségük van bashguardra is. Csodálatosan megmunkált darab, egyetlen alutömbből lett kialakítva, 104 mm-es furatkörrel rendelkező hajtóművekhez. Felső láncvezetőt is kínálnak hozzá ISCG, középcsapágy vagy nyeregvázcső-rögzítéssel. Bashguarddal mindössze 66 g, (a felső láncvezető 32 g), 32-36 fogas tányérral kapható, ára 135 euró.

2013-as újdonság még a váltógörgő, amely a legendás márka jellegéből adódóan természetesen CNC-zett aluból készül, a csapágyazást rozsdamentes acél ipari darabokra bízzák, még a porvédő is egyedileg CNC-zett rajta. Több váltótípushoz gyártják., és persze adott a standard Hope színválaszték is. Hasonlóképpen megcsodáltuk a nyeregszárbilincsválasztékot, amely évek óta fémjelzi az angol gyártót: van természetesen csavaros és gyorszáras, 2013-ban pedig az egyre gyakoribb 30 mm-es méret is. Kormányszárak terén pedig a Boxxeres (35 mm átmérő), illetve a Fox 40-es integrált elégít ki egyedi igényeket, párját ritkító mérnöki megoldást alakalmazva, természetesen csodaszép kidolgozásban és a hat ikonikus szín bármelyikében.

A kormánycsapágy- és gyorszárkínálat 2013-ban változatlan, nincsmit fejleszteni rajtuk!

A kerékszettek terén a Hope a Stan’s-szel vagy Mavic-kal dolgozik együtt 2013-ban. Az előbbi esetben montis vonalon NoTubes ZTR Flow és Crest (29”-os), országútison Stan’s NoTubes ZTR Alpha 340 a gyári párosítás, a Mavic-os változat 719-sel érhető el. A Stan’s Alphás 700C-t akár ciklokrossz kivitelben is kínálják, tárcsafékes rendszerekhez.

Országútisból ezen kívül lesz még 30 mm-es drótperemes karbon modell is 2013-ban, erről még több infó most jelenleg nincs. A küllő minden esetben Sapim, az 1300 gramm alatti pillekönnyű modell esetében a Sapim Super Spokes és a Hope’s új Pro3 XC6 agyszettje figyel a kerékben.

29”-os új kerékmodell az egyenes fejű Sapim Sprint küllőkkel fűzött, Hope Pro2 EVO/Stan’s NoTubes Crest álomkombináció, amely egyedülálló módon single speed specifikus változatban is elérhető lesz.

A Hope az országúti hidraulikus tárcsafék-fejlesztésben is az élen jár, a TRP és Trickstuff gyártók mellett ők kínálnak ma sorozatgyártott rendszert. Lényegében mindegyik mechanikus távirányított nyomóhengeres elven működik, a Hope-é néz ki talán a legjobban, és a kormányszár alatti elhelyezés is a lehető legelőnyösebb.

A Hope az országúti hidraulikus tárcsafék-fejlesztésben is az élen jár

A Vison termékcsaládhoz tartozó új R8 és R4 lámpák Cree LED-eket alkalmaznak, 2000, illetve 1000 lumen fényerőt biztosítanak. A lényeg persze nem a LED (ezt bármely gyártó beépítheti), hanem az optika. A Hope eme két modelljén a nyalábméret is állítható, négy üzemmóddal rendelkeznek, melyből a Trail, azaz a terephasználatú a legintenzívebb. A lámpatest tetején kaptak helyet a kijelzők, amelyről leolvasható az üzemmód és a töltöttség szintje.

Az új R8 és R4 lámpák gyárilag kormányra, mind sisakra vagy fejpántra felszerelhetők...

Az egyledes minilámpa városi használatra

Az R4 nagy előnye a kis méret és tömeg, praktikus darab, így nemcsak kerékpározáshoz használható. Mindkét modell felvonultatja a Hope „thermal htrottling” túlhevülést elkerülendő technológiáját, továbbá gyárilag kormányra, mind sisakra vagy fejpántra felszerelhetők. A szettben is megvásárolható hátsó villogó minden eddiginél 30%-kal nagyobb fényerőt produkál, akár világosban is messziről látható. Továbbá 4 nagy kapacitású elemet és töltőt is mellékel hozzá a Hope.

További infó: Peppe Kerékpár, a gyártó honlapja

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.