fbpx

fi’zi:k Gobi XM teszt: kényelemből ötös

Tavaly egy tesztbringán már volt alkalmam a fi’zi:k Gobi XM-mel ismerkedni. Akkor a következő mondattal méltattam: „Kényelem szempontjából a fi’zi:k nyereg elsőrangúnak bizonyult”. A véleményem változatlan, de ezúttal megpróbálom bővebben kifejteni.

A közelmúltban HBalage fi’zi:k Arione tesztjének bevezetésében olvashattunk a cégről, így ezt hanyagolva rögtön a tárgyra – nevezetesen a Gobi XM-re – térek.

Papíron a következők derülnek ki róla:
A nyeregsín úgynevezett K:ium-ból készült. A fantázianév mögött egy szilícium-króm ötvözet rejlik, ami a titánnál 8%-al alacsonyabb súlyt és nagyobb merevséget ígér. A Wing-Flex kialakítás szabad mozgást biztosít a comboknak. A 12%-al nagyobb ülőfelület, a párnázott orr-rész és a Tail Flex elnevezésű „rugózott” hátsórész pedig a kényelmet hivatott szolgálni. A Mikrotex bevonatot a kopásra hajlamosabb területeken Cordura váltja.

fi’zi:k Gobi XM

fi’zi:k Gobi XM

Felszerelés után a nyeregmagasságot újra kellett állítanom, mert az általam használt nyeregnél magasabb a konstrukció. Szerelés után nyeregbe! Emlékeim nem csaltak, valóban kényelmes, azonnal „otthon” éreztem magam rajta. Annak ellenére, hogy a nyerget alapvetően terepre szánták, először országúti tekeréseken teszteltem, egészen egyszerűen azért, mert ilyenkor hosszú órákon keresztül ülök. A tereppel ellentétben csak ritkán késztet valami külső körülmény arra, hogy felemeljem a hátsóm. A 3-4 órás „aszfaltozások” meg sem kottyantak rajta, a 290 milliméteres hossz kellő mozgásteret biztosít ahhoz, hogy az altájunk ne zsibbadjon el rajta. Sok nyereggel ellentétben az orr-rész is jól párnázott, így ha a tempó fokozásakor picit előrébb csúszunk, sem érezzük kényelmetlennek.

Az országúton töltött kilométerek után bringacsere és terep következett. A kényelem szolgálatára hivatott technológiák itt is jól vizsgáztak, az erdei ösvényeken állandó, apróbb rezgéseket sikeresen tompították. A terepen gyakoribb testsúlyáthelyezés is kényelmes és akadálymentes volt. Meredek kaptatókon jól jött a párnázott orr-rész, és ha a lejtőn a kerékre kellett „ülnöm” a nyereg hossza nem akadályozott ebben, sőt a lekerekített hátsó traktus elősegítette azt.

fi’zi:k Gobi XM

fi’zi:k Gobi XM

Nyerget ajánlani elég hálátlan feladat, mert ami nekem jó, az másnak lehet, hogy kínpad. Ezt figyelembe véve a Gobi XM keskenyebb „ülőgumójú” bringásoknak lehet jó választás, akik hosszú időre a bringán szokták felejteni magukat. Bár OX, MX felhasználásra ajánlják, előbbire 254 grammos súlya miatt nehéznek tartom. Ha azonban maratonokról van szó, ez a súlyfelesleg bőven tűréshatáron belül van, ha figyelembe vesszük a cserébe kapott kiemelkedő kényelmet.

InfoBox:
Forgalmazó: Megabike Kft.
Cím: www.megabikeltd.hu
e-mail: info(kukac)megabikeltd.hu
A termék a forgalmazó honlapján ide kattintva érhető el.
Súly: 254 g (mért adat), 229 g (gyári adat)
Ára: 26.900 Ft

Szöveg és fotó: Kovács Botond

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.