fbpx

Eurobike 2012 – Focus: új 650B bringa, egy tökéletes 29er versenygép és a mindenre jó kerékpár

A Focus standjára azért is emlékezni fogok az idei Eurobike-ról, mert egy olyan közjáték történt, ami után kicsit büszke lehettem rá, honnan jöttem. A Focus munkatársa éppen az új 29-es Ravent mutatta be valakinek, és fontosnak tartotta megjegyezni, hogy nemrég az Olimpián a magyar versenyzőjük, Barbara Benkó is ilyennel versenyzett…

Ördögien jó versenygép az új Focus Raven 29"

Nos igen, két éve a Focus M.I.G. csapathoz való kötődés miatt is figyelemmel kísérjük a német gyártó kínálatát, idén pedig további apropót szolgáltat, hogy új forgalmazóra talált hazánkban is a márka, így a Focus bringák könnyebben elérhetők, mint korábban.

Országúti sor a Focus standon

A cloppenburgi cég főképpen szigorú minőségbiztosítási rendszeréről, saját tesztlaborjáról híres, ugyanakkor a Németországban tervezett vázak a külcsínt és a részletmegoldásokat tekintve is magasra teszik a mércét, idén több bringájuk is megfordult nálunk teszten, s maximálisan meg voltunk elégedve a tapasztaltakkal.

Focus időfutambringák minden szinten, minden színben

A 2013-as évre az XC-maraton paletta két legfőbb újdonsága nem meglepő módon egy 650B kerékméretű karbon merevgép, és egy 29-es alumínium top fully volt, az egyik inkább versenyzőknek, a másik hasonlóan megszállottaknak, de inkább a klasszikus hegyikerékpározás szerelmeseinek készült.

Reflektorfényben a Focus Raven 650B

A Raven 650B 1.0 a minőség és kidolgozást tekintetében ránézésre hozza, ami a már általunk is megismert kiváló Raven karbonváztól elvárható. Hogyan viselkedik menet közben? Nyilván majd ez is kiderül hamarosan, a menettulajdonságokról egy geometria táblázat alapján nem lehet nyilatkozni.

A 650B váz középrésze a 29-esét örökölte

Mint minden gyártó, a Focus is óvatos még kicsit a 650B kerékmérettel, ezért nem meglepő, hogy az 1.0 (vagyis a legjobb) felszereltség „csak” XT szettet takar, valószínűleg amolyan tesztévnek szánja a Focus a 2013-as esztendőt.

Belső bowdenelvezetés, tapered fejcső a Raven 650B-n

Maratonistáknak és XC-seknek is érdemes az új kerékméretben gondolkozni, és nem csak a köztes tulajdonságok miatt. Egy 27,5-es bringa a még elérhető árkategóriában, karbon vázzal, XT szettel, Rock Shox Revelation villával 10,9 kilogrammot nyom, aminél a katalógus szerint nem is könnyebb a hasonló felszereltségű 26-os.

A jó öreg Focus FSL felfüggesztés

26-os fronton igazából csak az össztelósok terén erősített a Focus, 120 mm-es rugóúttól fölfelé. Az új alumínium maraton fully-nak, a Big Budnak a 26-os változata XT szettet, elöl 15 mm-es átütőtengelyt kínál. S persze több fully esetében kitartottak a Focus-ra jellemző elrendezésnél, amikor a rugóstag a felsőcsőbe simul.

Ami mindenre jó: a Focus SuperBud 29"

A nagy dobás azonban a fullyk között a 100 mm-t mozgó 29-es Super Bud, ami a „mindenre jó mountain bike” sokak számára utópisztikusnak tűnő kategóriát próbálja képviselni. Az alumínium váz XT-felszereltséggel, Fox villával, 15QR tengellyel még nem elérhetetlen árú, ugyanakkor valóban a leguniverzálisabban használható bringák ezek terepen.

Nagyobb rugóút, 26-os kerék

A 13 kilogrammos súly, a geometria, a jól kapaszkodó 29-es kerekek alkalmassá teszik, hogy – ha kicsit lassabban is, de biztosan – bármilyen nehéz terepen feltekerhessünk vele, ugyanakkor lefelé egy 29-es össztelós hihetetlenül biztonságos érzést nyújt, átrombol nagyon durva terepeken is, a 100 mm ellenére ekvivalens egy 140 mm-es, komoly all-mountain géppel.

Focus mountain bike kínálat

Nyilván lejtőzősebb felhasználásnak a geometria szab határt, de a másik oldalon egy említett 140 mm-es agresszívabb all-mountain géppel (amivel pariban van lefelé) össze sem lehet hasonlítani mászás közben, egy ilyen 29-er fullyval élmény lehet akár egy XC-maratont teljesíteni.

Pneumatikus nyeregcső az XTR-rel szerelt merev 29-esen

Lejtőorientáltaknak egyébként további kedvesség a gyártótól, hogy a Crank Brothers-szel szorosabbra fűzött együttműködésnek köszönhetően a Kronolog pneumatikus nyeregcsövet szerelik a SuperBud-ba, így pillanatok alatt lenyomhatjuk a nyerget menet közben is, majd egy gombnyomással vissza az eredeti pozícióba. Érdekesség, hogy az említett nyeregcső merev 29er kerékpár specifikációjában is felbukkan.

Te milyen alkatrészt cserélnél a Focus Raven 29-esen?

A Benkó Barbi által is használt merev 29-es Raven 2013-ban az új 1×11 sebességes csúcsszettel, a SRAM XX1-vel lesz felszerelve, a Rock Shox legjobb villájával, valamint a hihetetlenül könnyű (gyári adat szerint 1115 gramm/pár) DT XRC950t karbonkerekekkel. Félelmetes fegyver…

Sram XX1 szett a Focus Raven 29-esen

A merev 29-esek szerencsére az alacsonyabb árkategóriában is teret nyertek, a Raven karbon modellcsaládhoz hasonlóan az alumínium szériák is úgy készülnek, hogy a 29-es és még a 26-os bringák is megtalálhatóak a választékban.

Kinek milyen kerékmérettel tetszik...

Terepről az országút felé haladva félúton a Mares CX cyclocross kerékpár új team-változatáról kell szót ejtenünk, a Focus Mares CX 1.0 elérhető a Rapha Focus profi krosszcsapat színeiben, a pasztell világoskék és rózsaszín designnal mindenképpen feltűnő jelenség. Jeremy Powers amerikai bajnokságot nyert hasonlóval.

A Rapha Focus krosszcsapat fegyvere

Persze nem csak a színek érdekesek, a bringát Sram Red szett teszi igazán könnyűvé a Sram új krossz fékeivel, a Shorty Ultimate-tel, a kiegészítők között pedig az Easton legjobb szériájából, az EC90-ből válogatták az alkatrészeket, köztük a kerekeket is.

A Focus Izalco Team SL széria

Országúton, bár elsőre nem tűnik fel komoly innováció, az Izalco Team SL fogyókúrán esett át, változtattak a vázhoz használt karbonszöveten, valamint fontos, hogy a csapágyház is karbonból kerül kialakításra.

Focus Izalco Team SL országútik ízlés szerint, de minden esetben 7 kiló alatt

Mindennek az eredménye, hogy a Team SL széria minden darabja – még ez elektronikus váltórendszerrel szerelt is – 7 kilogramm alatt maradt, sőt, az 1.0, Sram Red-del szerelt bringa mindössze 6,1 kilogrammot nyom.

Focus kerékpárokról vásárlási információk a hazai forgalmazó honlapján: KATTINTSON IDE!

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.