fbpx

Eurobike 2012: az országút színe a “Pinasárga”, és vége a mountain bike sötét korszakának is

Bradley Wiggins Tour de France győzelmének tiszteletére sárgába öltözött idén a Pinarello stand az Eurobike-on, és – lassan már mondhatjuk szokás szerint – az olaszok legújabb szójátékát mi magyarok ismét megmosolyogtuk. Az új szín a Pinayellow – utalva a megszerzett sárga trikóra, aminek tiszteletére egyből négyféle új festést is bemutattak a csúcsmodellen, a Pinarello Dogma kerékpáron.

Ezt a részletet pillantottam meg először a Pinayellow standból

A Giovanni Pinarello által 60 éve, Trevisóban alapított gyárból kikerült bringa nyergében idén nyolcadszor haladhatott át egy versenyző sárga trikóban a párizsi célvonalon. 88-ban Pedro Delgado, 91-től 95-ig Miguel Indurain, 96-ban Bjarne Riis, 97-ben pedig Jan Ullrich tette meg ezt.

Wiggins egyik Tour-bringája, a legsárgább

A Pinarello műhelynek nagyon jól jött – kinek nem jön jól? – a Tour-siker, hiszen a Mark Cavendish által egyszerűen csak „tökéletes”-ként definiált Dogma2 modellen nem sokat változtattak 2013-a. Ugye ami tökéletes, azt békén lehet hagyni – legalábbis egy évig biztosan…

És a legkevésbé sárga Pinayellow a kollekcióból

Ami mégis új, az a Think2 koncepció, az új Dogma 65.1 Think2 kerékpárok vázát úgy alakítják ki, hogy kompatibilis legyen a legújabb fejlesztésű elektronikus váltórendszerekkel is, a kábelezést és az akkumulátor elhelyezését illetően. Természetesen megtartva a mechanikus alkatrészcsaládok felszerelésének lehetőségét is.

A Pinarello stand az Eurobike-on

A Team Sky versenyzői voltak azok a profik között, akik idén először tesztelték a 11-es Shimano Dura Ace-t, és ez a kiállításon is visszaköszönt, a korábbi évekhez képest túlsúlyba kerültek a japán alkatrészekkel szerelt modellek, míg korábban ugye a Movistar-Caisse D’Epargne színek domináltak Campagnolo szettekkel.

Eurobike 2012: az országút színe a "Pinasárga", és vége a mountain bike sötét korszakának is

Persze továbbra is szerepelnek a katalógusban a Campával szerelt Dogmák, EPS elektromos váltással, rengeteg (talán rekordszámú) színváltozatban. A váz a gyár által használt legjobb, minden korábbinál erősebb 65HM1K karbonból készül (a szakítószilárdsági mutató a korábbi 60-ról 65-re változott).

Egy 10 000 eurós kerékpár

Érdekesség, hogy fogyókúrának nem vetették alá az olaszok a Dogmát, 900 gramm és 1 kg közötti súlyával a csúcs vázak között már szinte nehéznek számít. Ennek ellenére az árát megkérik a „pinasárga” csodagépeknek, a Brad Wiggins nevével fémjelzett széria ára Di2 Dura Ace-szel, Dura Ace C50 karbonkerekekkel, Pro kiegészítőkkel 10 000 euró fölött van.

Variáció pályakerékpárra, nem rövid stucnival

A Dogma alatt továbbra is szerepel a palettán a Paris, 50HM1K karbonból, Valamint a 30HM1K karbonból készülő Rokh Carbon és FPQUATTRO Carbon, a 24HM1K karbonból készülő FPDUE Carbon, FPTEAM Carbon és FPUNO Carbon, s mutatóba alumínium vázzal az FPUNO Aluminium.

Szép?

További érdekes formákat is megcsodálhattunk a Pinayellow standon, legyen szó iszonyú hosszú „kormányszárral” rendelkező pályabringáról, bárhol feltűnést keltő fixiről, vagy még feltűnőbb, közterület fenntartó színekben pompázó, tárcsafékes, agyváltós közlekedési eszközről.

A Pinarello Dogma XC

A „legérdekesebb” forma azonban (ami személyes véleményem szerint citromdíjra is pályázhatna) a Pinarello új mountain bike projektje volt, a Dogma XC. Mert hogyan máshogy törhetnének be az olaszok a mountain bike bizniszbe, ha nem sikerül feltalálni 2012-ben a spanyol viaszt???

Új hullám a mountain bike sportban

Szóval eddig mountain bike vonalon meglehetősen sötétben tapogatóztak az ismert gyártók, a trevisói műhely azonban forradalmasítja mindazt, amit eddig gondoltunk a hegyikerékpár vázakról. Ahogy országúton is, természetesen mindennek a kulcsa az aszimmetria és a hullámok, amit a nem kicsit hosszú lánc- és a támvillákon figyelhetünk meg, főleg az utóbbiak ülőcsőhöz való csatlakozásánál, egy valóban egyedi nyeregcső-bilincs megoldással.

A Pinarello logó büszkén hirdeti a forradalmi újítást

A katalógusban meggyőző „műszaki-marketing” okfejtés olvasható, miért jó nekünk, ha a támvillák felől érkező terhelés nem a felsőcsövön oszlik el főleg, hanem így külön-külön, ott és ott. Szintén forradalmi a féknyereg konzol is, az egyik a támvilla, a másik a láncvilla nyúlványa.

További szokatlan megoldások a Dogma XC-n

Ezzel azonban még nincs vége, megtudhatjuk, hogy a 29-es vázak fő háromszögének geometriája mindeddig el volt rontva, mert meg kellett oldani, hogy a villa el tudjon fordulni a váz alatt. Nem kell elfordulnia! A tökéletes megoldás egy műanyag bak, amibe beleütközhet a villa, ha bukáskor befordulna!

Tehát, tisztelt hegyikerékpárosok, innentől kezdve csakis a Pinarello lehet az önök választása, ha haladni szeretnének a korral…

Pinarello vásárlási információkért KATTINTSON IDE!

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.