fbpx

Eurobike 2011: a Selle SMP 2012-es kollekciója

Idei Eurobike-os nézelődésünket ezúttal a Selle SMP standján folytatjuk. Aki esetleg nem ismerné a márkát (de szerintem nem nagyon akad ilyen olvasónk), annak annyit érdemes elmondani róla, hogy a cég a saját történetét 1947-ig vezeti vissza, de reflektorfénybe igazából 2006-ban kerültek, amikor forradalmi koncepciójukkal elnyerték az IF Product Design Award formatervezési díját.

Eurobike 2011: Selle SMP - a koncepció szemléltetése a standon

Eurobike 2011: Selle SMP - a koncepció szemléltetése a standon

Az SMP nyergekről már született korábban két tesztünk, az Extra és a Glider típusokat volt szerencsénk kipróbálni. A tesztekkel párhuzamosan ismertetésre került a nyergek formai és szerkezeti kialakítása mögött rejlő koncepció, ennek ismerete szükséges ahhoz, hogy a cég termékeit és az új modelleket értelmezni tudjuk. Akinek nincs kedve ezért két tesztet még pluszban elolvasni, annak idézném ezennel a lényeget, íme:

„A 2000-es évek derekán már szinte minden kerékpárnyereg-gyártó kínált középen különböző mértékben kivágott „prosztatakímélő” nyergeket, a Selle SMP azonban ezt a koncepciót tökéletesítette a végletekig. Az SMP nyergek tervezésében három urológiai klinika és 35 profi olasz kerékpáros vett részt. A leglényegesebb különbség a hagyományos kerékpárnyergek kialakításával szemben az a felismerés volt, hogy tehermentesíteni kell minden egyes olyan testrészt a nyomás alól, amely a közvetlen teherviselésben nem vesz részt, ellenben terhelésével zsibbadás, keringési rendellenességek léphetnek fel. Éppen ezért egy olyan nyeregformát alkottak meg, amely esetében a teherviselésben kizárólag az ülőgumók vesznek rész, az idegek, artériák és lágy részek tehermentesítve vannak az ülőfelületen végighúzódó hosszanti, széles kivágás jóvoltából. A nyereg ezen középső ürege meggátolja a végbélnyílás, a prosztata, a szeméremtest, a mély háti véna és a pénisz artéria, a herezacskó és a here összenyomódását férfiaknál, a szeméremajkak és a csikló összenyomódását pedig a nőknél. A szakemberek szerint ezzel óv meg az SMP nyereg a felsorolt szervek terheléséből adódó élettani rendellenességektől, többek között az impotenciától is.”

Eurobike 2011: Selle SMP - a nyergek nyeregpálca-csatlakoztatása jellegzetes és egyedi

Eurobike 2011: Selle SMP - a nyergek nyeregpálca-csatlakoztatása jellegzetes és egyedi

Emellett azonban szerkezeti különlegességeket is láthatunk a termékeken, ilyen például a sín szokatlan csatlakozása a nyeregvázhoz. A nyeregpálca végei az általános gyakorlattal ellentétben ugyanis nem a nyereg hátuljába csatlakoznak, hanem a nyeregorrba. A pálca hátul rafinált hajlításokkal illeszkedik egy fészekbe, melybe csavarozott idom rögzíti. A megoldás előnye, hogy a pálca könnyen cserélhető, így bármelyik felső kategóriás SMP nyereg rendelhető elvileg bármilyen anyagú pálcával, illetve jobb rezgéscsillapító tulajdonságokkal ruházza fel a nyerget. Hátránya, hogy a hosszabb pálca miatt megdobja némileg a nyereg tömegét.

Eurobike 2011: Selle SMP - apró figyelmességek… A logó egyben fényvisszaverő felület is

Eurobike 2011: Selle SMP - apró figyelmességek… A logó egyben fényvisszaverő felület is

A cég képviselője a 2012-es újdonságokra vonatkozó kérdésre a következő választ adta: a legfontosabb újdonságot a fiatal bringások (gyerekek) számára készült nyergek jelentik, emellett a meglévő modellek új dizájnnal és színekben lesznek elérhetők. Lássuk mit is jelent ez a gyakorlatban!

Eurobike 2011: Selle SMP Hell Junior

Eurobike 2011: Selle SMP Hell Junior

Bár a kerékpárversenyzést ajánlott minél korábban elkezdeni, ennek ellenére kevés alkatrészgyártó kínál a gyerekek számára készülő 24-26”-os kerékmérettel rendelkező versenybringákhoz ideális alkatrészeket. Pedig egy 7-13 éves gyerek számára garantáltan széles és méretes hajlítású lesz a felnőtt testméretekhez optimalizált kormány, vagy éppenséggel (hogy témánál maradjunk) a felnőttek ülőgumó-távolságához tervezett nyereg.

Eurobike 2011: Selle SMP Hell Junior

Eurobike 2011: Selle SMP Hell Junior

Ezt ismerte fel a Selle SMP, és dobja piacra 2012-ben a hiánypótló „Junior” sorozatát, mely két modellcsaládból áll. A nyergek amellett, hogy minden a nagyok számára készült nyergeknél látható fejlesztést magukon viselnek, rövidebbek és keskenyebbek a felnőttekhez optimalizált daraboknál.

Eurobike 2011: Selle SMP Hell Junior

Eurobike 2011: Selle SMP Hell Junior

A Hell Junior széria szintetikus borítással készül, és hét színvariációban lesz elérhető, a képeken ezekből látható három változat.

Eurobike 2011: Selle SMP Lite Junior

Eurobike 2011: Selle SMP Lite Junior

A versenysportot komolyabban gondoló feltörekvő titánok azonban választhatnak egészen professzionális darabot is a Lite Junior személyében, mely természetes bőrborításával és 225 grammos tömegével egyaránt a felnőtt nyergek világát idézi.

Eurobike 2011: Selle SMP Hybrid

Eurobike 2011: Selle SMP Hybrid

Az olcsóbb, szintetikus borítással és párnázattal (SVT – SMP Vacuum Tech) rendelkező nyergeket előnyben részesítők az Extra modell mellett választhatják a sokoldalúbb felhasználásra ajánlott Hybrid modellt is, mely nagyobb kényelmet nyújtó AISI 304 rozsdamentes acélcső pálcával és 300 grammos tömeggel bír, és MTB felhasználásra is javasolt.

Eurobike 2011: Selle SMP Lady Lite 209

Eurobike 2011: Selle SMP Lady Lite 209

A cég tervezői gondoltak a hölgyekre is, így számukra is készül specifikus modell, amely esetében nem feltétlenül kell lemondani a komfort oltárán az alacsony tömegről sem: a fehér-rózsaszín Lady Lite 209 elérhető karbon pálcával is.

Eurobike 2011: Selle SMP Lady Glider

Eurobike 2011: Selle SMP Lady Glider

A többi versenymodellhez képest komolyabb párnázottsággal rendelkező Glider típust alapból azoknak ajánlják, akik nagyobb komfortra vágynak, így ideális lehet hölgyek számára is. Éppen ezért létezik kifejezetten női verziója is, rózsaszín hímzéssel, rozsdamentes acél pálcával, és 260 grammos gyári tömeggel.

Eurobike 2011: Selle SMP Dynamic

Eurobike 2011: Selle SMP Dynamic

A spártaibb kényelemmel is megelégedők számára készül a Dynamic modell, mely egészen minimális párnázattal kerül forgalomba. A képen az egyik új, 2012-es színváltozat látható, de emellett elérhető lesz piros verzióban is. Ezen a képen figyelhető meg az SMP új logója is, mely nemzeti színekben pompázó nyeregorrokat mintáz.

Eurobike 2011: Selle SMP Full Carbon Lite

Eurobike 2011: Selle SMP Full Carbon Lite

Fentebb egy nyereg látható azoknak, akik hozzám hasonlóképpen úgy gondolják, hogy egy jó nyeregforma önmagában elég a kényelemhez, és ezen a párnázat csupán púder, avagy fordítva: egy rossz alakú nyeregre rakhatnak bármilyen párnázatot, az attól még kényelmetlen marad. Nos nekik készül a borítás és párnázat nélküli, Full Carbon Lite modell, mely a gyári adatok alapján 105 grammos tömeggel bír.

Eurobike 2011: Selle SMP Carbon Color

Eurobike 2011: Selle SMP Carbon Color

És mit tegyen az ember, ha történetesen aranyszínűre eloxált nyeregcsövéhez keres színben passzoló nyerget? Például választhatja a Selle SMP Carbon Color arany verzióját, mely 165 grammos gyári tömegadattal büszkélkedhet. A Carbon Color elérhető továbbá fehér, piros és kék változatban is.

Még több infó az SPM nyergekről: http://www.sellesmp.com/en/default.htm
Selle SMP nyergek idehaza: www.sellesmp.hu

Szöveg és Fotó: HBalage

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.