fbpx

Crankbrothers Mallet 1: a zöld döngölő

A matt fekete skatulya diszkrét szusszanással tárta fel tartalmát – a sötétszürke szivacsba ágyazott, aranyszín stoplikat, az ezüst csavarokat, és a metálzöld keretes, királykék rugóval szerelt pedáltesteket.

Crankbrothers Mallet 1; szöveg: Jorus, fotó: Lcs

Crankbrothers Mallet 1; szöveg: Jorus, fotó: Lcs

A jó nevű gyártó palettáján leginkább a felső árszegmensekbe pozícionált MTB kiegészítők szerepelnek, a kormányoktól kezdve, a fejcsapágyakon és kerékszetteken át, teszem azt a pedálokig. A patentpedálok terén a kínálat áll az XC felhasználásra ajánlott Eggbeater (1, 2, 3 és 11), az AM-re javasolt Candy (1, 2, 3 és 11), az Endurós Acid (1, 2 és 3), valamint a DH-s Mallet (1, 2 és 3) családokból. A korábbi, betűkkel jelölt minőségi sorrendet váltja fel ez a számozás (M, C, SC, SL, 2Ti, 4Ti, stb. helyett az emelkedő számok mutatják a magasabb anyagminőséget, az alacsonyabb súlyt és természetesen a növekvő árat). Ezen logika alapján az általam használt Mallet 1-es a Mallet M utódjának számít, néhány aprónak tűnő, de fontos eltéréssel. Ilyen például a közel 30 grammal csökkentett tömeg, a szám szerint 8, állítható magasságú csavar az alu taposó keretben, valamint a könnyebb, erősebb acél tengely. És akkor a kötelező szárazanyag tartalom után jöhetnek a tapasztalatok!

Crankbrothers Mallet 1

Crankbrothers Mallet 1

A pedál felszerelése egyszerű volt, a gyártó oldalán kvázi minden kérdésre választ kaphatunk a tájékoztató ábrák, videók segítségével. A rovátkolt tengelyű megy a bal oldalra, a nem rovátkolt jobbra, majd imbusszal rögzítjük őket. A csapágyak precízen, finoman működnek, öröm megtekerni a még szűz pedáltestet. A stoplik felszerelésénél, azáltal, hogy milyen irányban szereljük fel őket, eldönthetjük, hogy 15 vagy 20 foknál oldjon a kötés (a tévhittel ellentétben természetesen mindkét pedál ugyanott fog oldani). Az SPD (Shimano Pedaling Dynamics) pedálokkal ellentétben a CB alkatrészein nem találunk rugóerő-állítási opciót, az ugyanis fix, ami vagy tetszik, vagy nem, mindenesetre meg lehet szokni. A saját Shimano PD-M545-ösöm után ehhez bő egy hét és 2-3 tekerés kellett.

A pedál kialakításának köszönhetően kvázi bárhogy tudunk dokkolni, tehát felülről lefelé nyomva, hátulról előre tolva, vagy épp elölről hátrafelé húzva a lábfejünket. (Fülledt erotika, nemdebár?) Ez sokszor jól jött volna, ha nem ivódott volna belém olyan mélyen a shimanós belépési metódus. Eleinte furcsa, nagyon furcsa vele tekerni, szokni kell. Ezért nem szabad feltétlenül adni azok véleményére, akik egy-két gurulás erejéig próbáltak CB pedált, majd fanyalogva elégedetlenkednek. A furcsaság oka a nagyfokú szabadságban keresendő. Ugyanis a Mallet esetében is fennáll az, hogy a lábfejünk szabadon el tud mozdulni a pedálban minden irányban, anélkül, hogy a rugóerő ellen kellene dolgoznunk. Tehát induláskor belelépünk, ami egy határozott kis csattanással jár, de épp csak annyi ellenállásba ütközünk, mint mikor letalpalunk egy izgága ganajtúrót. Na, de onnantól kezdve közel olyan nagyságú mozgásteret kapunk, mintha platformpedál lenne alattunk – azzal a különbséggel természetesen, hogy a taposópedállal ellentétben, erőlködés, lábfeszítés nélkül simán pakoljuk ki-be, jobbra-balra a gép fenekét, és tekerünk szépen körkörösen, teli szájjal. Ezt az érzést meg kell szokni, nincs mese.

Crankbrothers Mallet 1

Crankbrothers Mallet 1

Többször arra gondoltam, hogy meglazult a stopli, eltört a rugó, valami baja van ennek, én mondom… néha úgy éreztem magam, mint a kis kínai az örömlány ágyában, hogy hát most akkor tulajdonképpen kint vagyok, vagy bent… Az oldás is észrevétlen egyébként, mint mikor virágzó hárs illatát hozza a kora nyári szél. A 20 fokos beállítást használtam, de mivel a bokámba épített szögmérő már születésemkor kimaradt az extrák listájából, és a rugóerő sem gátolta a mozdulatot, néha simán akaratlanul is kiléptem a pedálból, ami az első néhány alkalommal ijesztő volt, mint Szabó Patrícia ínyben gazdag mosolya. Mire visszaadtam, azt vettem észre, hogy elgondolkodtam egy CB pedál beszerzésén. A képzeletbeli, pozitív tulajdonságokat tartalmazó listámra olyanokat jegyeztem fel, hogy alacsony tömeg (a jelenlegi pedálomhoz képest), nagy sártűrő-képesség, könnyű dokkolás, magas CF (cool-factor). A negatívra meg annyit, hogy webes vélemények szerint néhány hónap alatt elkopik a stoplija. Ez utóbbit 3 hét nyúzás után természetesen sem megerősíteni, sem pedig megcáfolni nem tudom.

A zúzósabb felhasználási területek képviselőinek ajánlja a gyártó ezt az összességében remek pedált, amely életképes alternatívát jelenthet a Shimano 5-ös szériája mellett.

InfoBox:
Forgalmazó: Megabike
Cím: www.megabikeltd.hu
e-mail: info(kukac)megabikeltd.hu
A pedál tömege: 515 g/pár
Ajánlott fogyasztói ár: 23.500 Ft

Szöveg: Jorus
Fotó:
LCs

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.