fbpx

Bionicon c/guide láncterelő teszt

Amióta feltalálták a láncváltót, azóta gondok forrása a lánc rázkódása, zörgése és leesése. A déhások persze megoldották már a problémát, hiszen elöl nincs szükségük váltásra. De mi a helyzet a többséget képezőkkel, akik két-három lánctányért használnak elöl? Nekik ez örök megoldatlan probléma marad?

Az ügyesen lekerített kemény műanyag csőben hangtalanul fut a lánc

Az ügyesen lekerített kemény műanyag csőben hangtalanul fut a lánc

A jó hír, hogy ezentúl ők is elfelejthetik a láncleesést, egy hosszabb rázós lejtő alatt. A Bionicon ugyanis kitalált egy pofonegyszerű megoldást. Azaz tulajdonképpen leegyszerűsítette azt, amit a 90-es évek elején már láncterelőként használtak a déhások, mint amint az az alábbi Manitou-n és Yetin is látható:
http://www.moredirt.co.uk/ratebike.php?id=5534
http://www.pinkbike.com/photo/2529025/
Ezek a rendszerek viszont nehezek voltak, és csak bizonyos gépekre mentek fel. Persze léteztek a Tektro, meg hasonló tajvani kiegészítő-gyártók kínálatában ilyen-olyan szerencsétlen megoldások, amelyekkel anno mi is próbálkoztunk, kevés sikerrel.

A Bionicon rendszere viszont zseniálisan egyszerű megoldás. Nem véletlenül kapott díjat az Eurobike-on. Tulajdonképpen minden előnyét felvonultatja a mai modern terelőknek, amelyeket vagy az ISCG szemekre – már ha vannak -, vagy a középrészre kell szerelni. Csak emellett jóval egyszerűbb feltenni, nem kell hozzá külön rockring, és ami a legfontosabb – hihetetlenül könnyű. Az egyedüli kritérium, hogy legyen egy a lánckerekekkel párhuzamos váltókábel-szem a láncvilla alján. És itt a hangsúly a párhuzamoson van. A tesztgépen ugyanis kettő szem is volt, de a hajtóműhöz közelebbi, ami elsőre a logikusabb választásnak tűnt, egy kicsit ferde volt. Ez már annyira ferde helyzetbe hozta a cserélhető vezető csövecskét, hogy ferdén elhúzta a láncot a lánckeréken. A hátsó szem meg már elég messze volt a lánctányéroktól, valahol a láncvilla közepén. Ennek ellenére ott tökéletesen működött.

A legkisebb első lánckeréken használva

A legkisebb első lánckeréken használva

A jó az a dologban, hogy tényleg csak a váltóból kell kihúzni a váltókábelt, a végéről ráhúzni a terelőt a két kis gumigyűrűvel, ami megakasztja a szemben, illetve védi azt, így fém a fémmel soha nem érintkezik. Ezután kábelkötegelővel a kívánt helyen kell még rögzíteni, és kész is a felszerelés. Ezután a láncot bontjuk, és átfűzzük a láncvezetőn, majd újra összekapcsoljuk, és már indulhatunk is.

Ettől fogva észre sem lehet venni, mert tulajdonképpen hangtalan. Persze egy lehelettel nehezebben forog a hajtómű, de nem annyira, mint a hagyományos, görgős terelőkkel. Viszont lefelé bármilyen körülmények közt is próbáltam, végig fent tartotta a láncot – mindhárom lánctányéron, ráadásul a lánc nem verte a láncvilla alját. Ugyanakkor a váltást érdemben nem befolyásolja. Attól sem kell félni, hogy a küllők közé befordulna, mert ahogy a terelő feszíti a láncot, úgy az is lefelé feszíti állandóan, tehát jobbra-balra tényleg csak annyit enged, amennyire a láncnak szüksége van.

A legnagyobb első lánckeréken használva

A legnagyobb első lánckeréken használva

Kinek is ajánlanám? Elsősorban túra/AM felhasználóknak lehet ideális, akik lefelé durvább terepeket is bevállalnak. Alapvetően persze mindenkinek jó lehet, aki közlekedik terepen lefelé, és elöl több lánctányért is használ, de mégsem akarja komolyabb terelőkkel, rockringgel nehezebbé tenni a gépét. Természetesen működik rockringgel is, aminek ezáltal inkább csak a lánckerék és a váz védelme lesz az egyetlen feladata.

Beszerezhető kék színben is…

Beszerezhető kék színben is…

Teszteld Te is a láncvezetőt: mától lehet regisztrálni a Bionicon bringák tesztelésére. A bringatesztek alkalmával a láncvezetőt is kipróbálhatod. A láncterelő elérhető még fekete- és kék variációban, és április végéig 10.000 forintos bevezető áron kapható.

…de aki a feketét preferálja, az is megkapja a magáét

…de aki a feketét preferálja, az is megkapja a magáét

Termékadatok:

Forgalmazó: Bike Center Kerékpárbolt és webáruház; http://www.bionicon.hu/bionicon/5-Kiegeszitok/16–c-guide
Származási hely: Németország
A termék a gyártó honlapján ide kattintva érhető el: http://www.bionicon.com/ac/c-guide
Anyag: alumínium
Színválaszték: kék, fekete, piros
Tömeg: 10 g
Fogyasztói ár: 11.000 Ft (2011. április végéig 10.000 Ft-os bevezető áron érhető el)

Észrevételeket, hozzászólásokat a Bikemag Fórumba várunk:
http://forum.bikemag.hu/kerekparmarkak-24/bionicon-4635/

Szöveg: KGÁdám
Fotó: Lcs

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.